Recensioner från anställda på DHL

Bra kollegor, lärorikt jobb.

6 juli 2019
Jag är nu inne på mitt första år som anställd hos DHL och jag är super nöjd över min anställning och att få jobba med så många bra människor. Man utvecklas verkligen där både som medmänniska och arbetare inför andra jobb. Dessutom erbjuder DHL dig att jobba tidiga morgnar eller normala arbetstider eller kvällar så du kan välja lite vad som skulle passa dig bäst (om dem behöver folk så klart).
Fördelar
Frukost varje fredag, bra kollegor, lärorikt jobb, korta pass.
Nackdelar
Stressigt, slitsamt(beror på vart du jobbar)
Similar reviews
28 oktober 2018
Stort företag med många anställda. Fritt arbete där du bestämmer ditt eget tempo
Fördelar
Rikskort, friskvårdsersättning, utbildningar, fackligtanslutna osv
Nackdelar
Stressigt
7 juli 2018
Same location
Konsult som kurir (Nuvarande anställd) - Arlanda
Bra miljö och bra sammanhållning och trevliga chefer
Fördelar
Bra feedback
24 mars 2014
Som transportkordinator arbetar vi efter tajta deadlines varje dag.Vi fungerar som en länk mellan kunden och transportörerna. Jag arbetar i en kontrolltorns verksamhet för en stor kund där jag från början till slut ser till att kundens gods bokas med bästa alternativet av transportör och kommer fram till slutkund. Jag arbetar med Flyg och Bilsändningar.Det händer mycket under dagarna där jag har kontakt med transportbolagen, med bland annat uppföljning, sökning av gods,felleverans statistik, uppdatering m.m. Systemetjag arbetar i heter Accelerator men har tidigare arbetat i SAP R3.

Några av de arbetsuppgifter som jag har varje dag

• Telefonkontakt med kund

• Fakturering

• Orderhantering

• Tullhantering (export)

• Avisera avvikelser och informera kund

• Order uppföljning

• Reklamations hantering

• Talar och skriver engelska varje dag

Förutom de många deadlines under dagarna gäller det att alltid svara i telefonen med ett leende. Jag sitter i frontoffice vilket innebär att jag är ansiktet utåt mot vår kund, mina chefer ville ha mig där då jag har en mycket trevlig telefonröst och en av mina starka sidor är att bemöta kunder i alla situationer på en bra sätt.

Bemöta kunden med stor respekt är viktigt för mig.

Det gäller verkligen att man kan tolka kunden och agera därefter. Det är både glada,arga eller irriterade kunder som ringer och min drift är att alla ska vara nöjda när vi lägger på luren.