DHL – recensioner om Ledarskap

Att jobba i DHL ger stor möjlighet att träffa nya människor, lära sig arbeta i snabb takt och tillbringa en god tid med andra. Det ger stort ansvar att alla paket når sina ägare i god tid och i gott skick.
Fördelar
Goda vänner, arbetsmiljon, känslan och mycket rörelse.
Nackdelar
Arbeta på kvällarna, men förutom det, inget
En bra och stor arbetsgivare där man kan utvecklas i så många led.
Trevliga kollegor, nästan familjärt på kontoret. Högt till tak.

Vem som helst platsar inte här, man behöver ha lite skinn på näsan och vara lite unik. Nära till kommunikationer och restauranger. Egen terrass och loungeytor för avkoppling med kollegor
Fördelar
Bra arbetsmiljö, kollegor, förmåner och utvecklingsmöjligheter
Nackdelar
Inget
Den var acceptabel. Den var stressig och hög tempo.
Hjälpsam och positiv ärligt arbetsplats för både chaufförer och terminals personal!
varierande arbetspass och utmaningar som är roligt!

Inför stora helg mer och skämpa!
Falkenklev logistik har ytte Bra chefen och samordnaren samt bra lastbilar.
Fördelar
Trevliga personalen
Nackdelar
Chefer är inte bra. Snålar med folk, väldigt tufft att jobba på lagret.
Fördelar
Satsar på eget folk.
Nackdelar
Snåla.
Jag är nu inne på mitt första år som anställd hos DHL och jag är super nöjd över min anställning och att få jobba med så många bra människor. Man utvecklas verkligen där både som medmänniska och arbetare inför andra jobb. Dessutom erbjuder DHL dig att jobba tidiga morgnar eller normala arbetstider eller kvällar så du kan välja lite vad som skulle passa dig bäst (om dem behöver folk så klart).
Fördelar
Frukost varje fredag, bra kollegor, lärorikt jobb, korta pass.
Nackdelar
Stressigt, slitsamt(beror på vart du jobbar)
Trevliga arbetare och chefer, mycket teamwork och ständigt arbete för att uppnå perfektion.
En arbetsdag, Lasta av burar samt ställa av dom för sortering, 1 kolli är ett paket. En arbetsdag motsvarar 600-1000 kolli. sedan så är man drygt 12 bilar. Vissa har mer än andra, Jag hade drygt 40-50 stop om dagen då jag ville blir klar med allt men målet är 35 stop om dagen. Det är mycket men tiden är både din bästa vän samt din värsta fiende. Det är ett stressigt arbete men otroligt lärorikt. Det jag lärde mig av detta arbete var att jag fick ta egna initiativ, tänka dhl och vara mig själv. Med att tänka DHL är ett sätt att vara positiv i alla dess former. Allt som är negativt hos en vanlig människa bröstar man med ett leende och gör det. Det ska göras så lika bra att göra det med klass och service.
Ledningen är otroligt bra hos DHL, Måste upplevas för att förstå.

Svåraste delen av att vara kurir är att göra alla parter nöjda. köer, olyckor, dåligt väglag allt spelar stor roll för vi alla har någon gång väntat på paket och det är inte roligt speciellt inte om det kommer försent!

Bästa delen är alla nya människor man träffar på, där man upplever ett otroligt bra bemötande oavsett var man kommer!
Fördelar
Bonus system, bra betalt.
Nackdelar
Stress, slitsamt
Jag är en social 35 årig kille som vill få andra att trivas. Service är jag en fena på, jag är väldigt flexibel och lösningsorienterad. Snabblärd och trivs som bäst när jag kan hjälpa andra människor.
I mina tidigare jobb har jag arbetat som ledare i både grupp och ensamt arbete och därmed har detta gett mig mycket goda kunskaper om ledarskap och tålamod som dessutom hjälpt mig att vara anpassningsbar. Av tidigare erfarenheter har jag varit mycket flexibel, professionell och noggrann med mitt arbete. Att få nu en möjlighet där jag kan få nya erfarenheter samt kunskaper ger mig stor glädje.

Eftersom jag är mycket intresserad av att få jobba hos er ser jag fram emot att höra ifrån er så jag får en möjlighet att berätta mer om mig själv. Jag söker med stort nöje till denna tjänst.
Stort företag med många anställda. Fritt arbete där du bestämmer ditt eget tempo
Fördelar
Rikskort, friskvårdsersättning, utbildningar, fackligtanslutna osv
Nackdelar
Stressigt
Jag trivdes väldigt mycket på DHL och kände mig bekväm med både mina uppgifter och alla kollegor.
Fördelar
Trevliga kollegor
Bra miljö och bra sammanhållning och trevliga chefer
Fördelar
Bra feedback
Nackdelar
Hver morgen venter vi på flyet som lander 06.00, og som har containere med pakker som vi skal tømme og sortere til Norrland og Stockholms-området.

Jeg har lært meg svensk geografi, jobbe under stress og gjøre saker rett første gangen det læres.

Den vanskeligste delen av jobben er å stå opp tidlig på morgenen og det krever mye konsentrasjon fordi det er lite rom for feil.

Den mest underholdende delen av jobben er hyggelige kolleger
Fördelar
Lærerikt
Nackdelar
Tidlige morgener, krevende oppgaver & tøft
Väldigt stressig miljö, mycket drama och chefer som inte bryr sig om personalens bästa
orätviss behandlade av DHL anställda, inte så gladsamma och ingen feedback
Väldigt stor mix av folk, snacka om kulturblanding. Fungerar hur bra som helst! Glatt gäng.
Jag hade trevliga medarbetare och chefen var duktig på sitt ledarskap.
det var bra arbete som extra men ingen som få fast anställd
x Man går till den station man är uppskriven på. Man arbetar i bra takt och ser över arbetsuppgifterna. Självklart går man över till arbetskollegan och hjälper till då man ligger bra till ex.

x Förståelse över arbetet, hantera stress på bra sätt, vikten av samarbete samt och vara till hands på rätt plats vid rätt tidpunkt.

x Finns alltid till hands, har alltid överseende för olika slags behov.

x Bra mix av personer med ålder och bakgrund.

x Det finns inget.

x Arbeta under stress, att få nya utmaningar, bra med högt tempo, överlag bra arbetsuppgifter och arbetsplats.
En typisk arbetsdag enligt mig skall vara produktiv men fortfarande förhoppningsvis rolig. För att detta skall vara möjligt är det viktigt att komma bra överens med sina arbetskamrater och trivas i arbetsmiljön, det är någonting jag lärt mig. Ledning ska vara rättvis i mina ögon, och jag tycker det är viktigt att detta sköts på ett snyggt sätt av respektive personer som får denna roll.

Den svåra delen för mig angående arbete är ifall dessa saker jag precis pratade om inte uppfylls, då känns jobbet mer som tvång och hela processen blir mindre inspirerande. Samtidigt är den bästa och viktigaste delen av jobbet att trivas enligt mig, och för att detta skall kunna ske behövs detta uppfyllas.