Recensioner från anställda på DHL

Trevligt umgänge

26 april 2019
När jag kom till arbetsplatsen så fick jag verkligen ett trevligt välkomnande, vilket kändes extra skönt.

Sedan så fick jag nycklarna till lastbilen och info om vad jag skulle göra inne på lagret. Fick även hjälp inne på lagret, gällande sorteringen och hur jag skulle lasta lastbilen.

Det som jag tyckte var mindre bra, var att de flesta av alla förare inne på lagret inte var försiktiga med paketen/godsen.

En dag så fick man köra gods där emballaget hade gått sönder, vilket jag inte gillade iaf, och man såg att kunden inte var så jätteglad heller.

Men annars så tycker jag att det var ett bra företag, och man kunde verkligen ha kul med jobbarkamraterna.
Fördelar
Relationen mellan arbetskamrater
Nackdelar
Inge hänsyn till godsen
5 november 2015
lastbilschaufför (Nuvarande anställd) - stenstorp
jag jobbar mycket på så kallat spetsbyte börjar ca17.00- o slutar vid ca 03.00 helt okey arbetstid
8 mars 2015
Lastbilschaufför (Nuvarande anställd) - Tibro, O
Jobbar för dhl utgår i från Tibro o kör i skaraborgs län paketbil/parti/styckegods.Har lärt mig handdatorn nu brukligt o då flyter det på.Vi har bra chefer på golvet.den svåraste delen med jobbet va väl o hitta o träffa rätt folk som kunde ta i mot godset.det bästa med o va lastbilschaufför är väl att träffa folk o ha en god relation med kunderna.
Fördelar
mat traktamente på 45:-varje dag
Nackdelar
timanställd
27 maj 2020
Paketerare (Tidigare anställd) - Uppsala
Att jobba i DHL ger stor möjlighet att träffa nya människor, lära sig arbeta i snabb takt och tillbringa en god tid med andra. Det ger stort ansvar att alla paket når sina ägare i god tid och i gott skick.
Fördelar
Goda vänner, arbetsmiljon, känslan och mycket rörelse.
Nackdelar
Arbeta på kvällarna, men förutom det, inget