Recensioner från anställda på DHL

Slitsamt fast lärorikt!

23 maj 2019
En arbetsdag, Lasta av burar samt ställa av dom för sortering, 1 kolli är ett paket. En arbetsdag motsvarar 600-1000 kolli. sedan så är man drygt 12 bilar. Vissa har mer än andra, Jag hade drygt 40-50 stop om dagen då jag ville blir klar med allt men målet är 35 stop om dagen. Det är mycket men tiden är både din bästa vän samt din värsta fiende. Det är ett stressigt arbete men otroligt lärorikt. Det jag lärde mig av detta arbete var att jag fick ta egna initiativ, tänka dhl och vara mig själv. Med att tänka DHL är ett sätt att vara positiv i alla dess former. Allt som är negativt hos en vanlig människa bröstar man med ett leende och gör det. Det ska göras så lika bra att göra det med klass och service. Ledningen är otroligt bra hos DHL, Måste upplevas för att förstå. Svåraste delen av att vara kurir är att göra alla parter nöjda. köer, olyckor, dåligt väglag allt spelar stor roll för vi alla har någon gång väntat på paket och det är inte roligt speciellt inte om det kommer försent! Bästa delen är alla nya människor man träffar på, där man upplever ett otroligt bra bemötande oavsett var man kommer!
Fördelar
Bonus system, bra betalt.
Nackdelar
Stress, slitsamt
16 oktober 2020
Chaufför & kundrelationsbyggare (Tidigare anställd) - Stockholm
Jag jobbade på DHL Express. Det var mitt första budbilsjobb, är man intresserad av logistik så är DHL perfekt som första jobb. Det är väldigt stressigt emellanåt men samtidigt lär du dig att hantera stress från att ena stunden ha din rutt planerad till att du blixtsnabbt måste tänka om. Det är ett kul yrke om du har spring i benen, tycker om att köra stor bil, samt vet hur man gör det där lilla extra så blir varje daga perfekt. Jag jobbar fortfarande inom logistik och kör nu lastbil och det är här yrket är det bästa som hänt mig - vilken frihet!
Fördelar
Du får använda bilen hur du vill
Nackdelar
Svårt att planera saker med vänner då det händer att det blir oväntad övertid.
Officiellt svar från DHL
23 oktober 2020
Hello,Many thanks for this 5-star rating! We are very pleased that you have left us such a great review.We love the lively and exciting way you describe your work as a driver and customer relationship builder with DHL Express. It looks like you had a good challenge and you could adjust very well to the flexible circumstances. This is real good advertisement for our DHL family. Again, thank you very much for this.Best wishes to Stockholm.Your Employer Branding Team
6 november 2019
Chaufför (Tidigare anställd) - Malmö
Falkenklev logistik har ytte Bra chefen och samordnaren samt bra lastbilar.
Fördelar
Trevliga personalen
24 januari 2020
warehouse worker (Nuvarande anställd) - Jönköping
I like the process to report the everyday activity to the supervisor about productivity.This is most best thing about DHL.