Recensioner från anställda på DHL

Helt okej miljö.

3 maj 2019
Lossar lasten och skickar ut alla varor på olika delar av lagret . Lastar våra egna lastbilsförares last in i våra egna lastbilar och skickar ut dom .
Fördelar
Rök paus när man känner för det.
4 oktober 2017
Lagerarbetare/Truckförare (Tidigare anställd) - Borås
Jag har lärt mig att anpassa mig att jobba med truckarna. Det har varit roliga arbetsdagar med kollegor man känner. Min gruppledare var en riktigt bra människa för han gav mig mycket ansvar under min tid på DHL. Det som var svårt var att lära sig alla nya dator program som var lite komplicerade, men jag lärde mig dem väldigt snabbt. Det bästa med jobbet var att man alltid hade kul.
Fördelar
Gratis fika
Nackdelar
Dålig information
20 september 2017
Terminalarbetare & Truckförare (Nuvarande anställd) - Klippan
Inom Bemanning. Får ett sms dagen innan 18.00 hur man jobbar dagen efter. Ingen framförhållning. Jobba på accord men få fast timlön. Inte jättebra. Bra arbetskamrater.
Fördelar
Bra Timlön & Fin matsal
Nackdelar
Ingen framförhållning
16 oktober 2020
Chaufför & kundrelationsbyggare (Tidigare anställd) - Stockholm
Jag jobbade på DHL Express. Det var mitt första budbilsjobb, är man intresserad av logistik så är DHL perfekt som första jobb. Det är väldigt stressigt emellanåt men samtidigt lär du dig att hantera stress från att ena stunden ha din rutt planerad till att du blixtsnabbt måste tänka om. Det är ett kul yrke om du har spring i benen, tycker om att köra stor bil, samt vet hur man gör det där lilla extra så blir varje daga perfekt. Jag jobbar fortfarande inom logistik och kör nu lastbil och det är här yrket är det bästa som hänt mig - vilken frihet!
Fördelar
Du får använda bilen hur du vill
Nackdelar
Svårt att planera saker med vänner då det händer att det blir oväntad övertid.
Officiellt svar från DHL
23 oktober 2020
Hello,Many thanks for this 5-star rating! We are very pleased that you have left us such a great review.We love the lively and exciting way you describe your work as a driver and customer relationship builder with DHL Express. It looks like you had a good challenge and you could adjust very well to the flexible circumstances. This is real good advertisement for our DHL family. Again, thank you very much for this.Best wishes to Stockholm.Your Employer Branding Team