Recensioner från anställda på DHL

Excellent

24 januari 2020
I like the process to report the everyday activity to the supervisor about productivity.This is most best thing about DHL.
Similar reviews
27 maj 2020
Same role
Paketerare (Tidigare anställd) - Uppsala
Att jobba i DHL ger stor möjlighet att träffa nya människor, lära sig arbeta i snabb takt och tillbringa en god tid med andra. Det ger stort ansvar att alla paket når sina ägare i god tid och i gott skick.
Fördelar
Goda vänner, arbetsmiljon, känslan och mycket rörelse.
Nackdelar
Arbeta på kvällarna, men förutom det, inget
1 maj 2020
Same role
Truckförare/Lagerarbetare (Tidigare anställd) - Rosersberg
Den var acceptabel. Den var stressig och hög tempo.
23 maj 2019
Same location
Yrkes chaufför (Tidigare anställd) - Jönköping
En arbetsdag, Lasta av burar samt ställa av dom för sortering, 1 kolli är ett paket. En arbetsdag motsvarar 600-1000 kolli. sedan så är man drygt 12 bilar. Vissa har mer än andra, Jag hade drygt 40-50 stop om dagen då jag ville blir klar med allt men målet är 35 stop om dagen. Det är mycket men tiden är både din bästa vän samt din värsta fiende. Det är ett stressigt arbete men otroligt lärorikt. Det jag lärde mig av detta arbete var att jag fick ta egna initiativ, tänka dhl och vara mig själv. Med att tänka DHL är ett sätt att vara positiv i alla dess former. Allt som är negativt hos en vanlig människa bröstar man med ett leende och gör det. Det ska göras så lika bra att göra det med klass och service.
Ledningen är otroligt bra hos DHL, Måste upplevas för att förstå.

Svåraste delen av att vara kurir är att göra alla parter nöjda. köer, olyckor, dåligt väglag allt spelar stor roll för vi alla har någon gång väntat på paket och det är inte roligt speciellt inte om det kommer försent!

Bästa delen är alla nya människor man träffar på, där man upplever ett otroligt bra bemötande oavsett var man kommer!
Fördelar
Bonus system, bra betalt.
Nackdelar
Stress, slitsamt