Recensioner från anställda på DHL

20 januari 2020
Om man jobbar 100% det är bra men mindre det är jobbigt
24 maj 2018
Terminalarbetare (Tidigare anställd) - Malmö
Väldigt stressig miljö, mycket drama och chefer som inte bryr sig om personalens bästa
1 maj 2020
Truckförare/Lagerarbetare (Tidigare anställd) - Rosersberg
Den var acceptabel. Den var stressig och hög tempo.
16 oktober 2020
Chaufför & kundrelationsbyggare (Tidigare anställd) - Stockholm
Jag jobbade på DHL Express. Det var mitt första budbilsjobb, är man intresserad av logistik så är DHL perfekt som första jobb. Det är väldigt stressigt emellanåt men samtidigt lär du dig att hantera stress från att ena stunden ha din rutt planerad till att du blixtsnabbt måste tänka om. Det är ett kul yrke om du har spring i benen, tycker om att köra stor bil, samt vet hur man gör det där lilla extra så blir varje daga perfekt. Jag jobbar fortfarande inom logistik och kör nu lastbil och det är här yrket är det bästa som hänt mig - vilken frihet!
Fördelar
Du får använda bilen hur du vill
Nackdelar
Svårt att planera saker med vänner då det händer att det blir oväntad övertid.
Officiellt svar från DHL
23 oktober 2020
Hello,Many thanks for this 5-star rating! We are very pleased that you have left us such a great review.We love the lively and exciting way you describe your work as a driver and customer relationship builder with DHL Express. It looks like you had a good challenge and you could adjust very well to the flexible circumstances. This is real good advertisement for our DHL family. Again, thank you very much for this.Best wishes to Stockholm.Your Employer Branding Team