Recensioner från anställda på DHL

Att jobba i DHL ger stor möjlighet att träffa nya människor, lära sig arbeta i snabb takt och tillbringa en god tid med andra. Det ger stort ansvar att alla paket når sina ägare i god tid och i gott skick.
Fördelar
Goda vänner, arbetsmiljon, känslan och mycket rörelse.
Nackdelar
Arbeta på kvällarna, men förutom det, inget
Den var acceptabel. Den var stressig och hög tempo.
Strot företag med centrala riktlinjer som skapar en trygghet
Looking to start my career in a role where I can build on the skills gained at University and work experience. Hoping to find my next challenge in the world of engineering, and to grow my digital portfolio within an innovative, exciting company.
Hjälpsam och positiv ärligt arbetsplats för både chaufförer och terminals personal!
varierande arbetspass och utmaningar som är roligt!

Inför stora helg mer och skämpa!
I like the process to report the everyday activity to the supervisor about productivity.This is most best thing about DHL.
Om man jobbar 100% det är bra men mindre det är jobbigt
Härliga kollegor som får en att skratta, ett mindre slitsamt lagerjobb för ens kropp, bra schema då man kan arbeta skift som är dag och kväll varannan vecka!
I have many tasks at DHL, Transport planning, administration of transport, contact with customers and other colleagues at DHL over the world, negotiation of the transport price.
i really enjoyed my work at dhl, i had so good, professional and gentil colleagues...
Det var ok att jobba där. Jag var inte nöjd med lönen.
Falkenklev logistik har ytte Bra chefen och samordnaren samt bra lastbilar.
Fördelar
Trevliga personalen
Nackdelar
Well managed and experienced staff. The company makes sure that their staff are trained continuously to provide a good customer service. Professionalisms at a high level.
Fördelar
Acknowledgement of their staffs hard work
Chefer är inte bra. Snålar med folk, väldigt tufft att jobba på lagret.
Fördelar
Satsar på eget folk.
Nackdelar
Snåla.
Jag är nu inne på mitt första år som anställd hos DHL och jag är super nöjd över min anställning och att få jobba med så många bra människor. Man utvecklas verkligen där både som medmänniska och arbetare inför andra jobb. Dessutom erbjuder DHL dig att jobba tidiga morgnar eller normala arbetstider eller kvällar så du kan välja lite vad som skulle passa dig bäst (om dem behöver folk så klart).
Fördelar
Frukost varje fredag, bra kollegor, lärorikt jobb, korta pass.
Nackdelar
Stressigt, slitsamt(beror på vart du jobbar)
Trevliga arbetare och chefer, mycket teamwork och ständigt arbete för att uppnå perfektion.
En arbetsdag, Lasta av burar samt ställa av dom för sortering, 1 kolli är ett paket. En arbetsdag motsvarar 600-1000 kolli. sedan så är man drygt 12 bilar. Vissa har mer än andra, Jag hade drygt 40-50 stop om dagen då jag ville blir klar med allt men målet är 35 stop om dagen. Det är mycket men tiden är både din bästa vän samt din värsta fiende. Det är ett stressigt arbete men otroligt lärorikt. Det jag lärde mig av detta arbete var att jag fick ta egna initiativ, tänka dhl och vara mig själv. Med att tänka DHL är ett sätt att vara positiv i alla dess former. Allt som är negativt hos en vanlig människa bröstar man med ett leende och gör det. Det ska göras så lika bra att göra det med klass och service.
Ledningen är otroligt bra hos DHL, Måste upplevas för att förstå.

Svåraste delen av att vara kurir är att göra alla parter nöjda. köer, olyckor, dåligt väglag allt spelar stor roll för vi alla har någon gång väntat på paket och det är inte roligt speciellt inte om det kommer försent!

Bästa delen är alla nya människor man träffar på, där man upplever ett otroligt bra bemötande oavsett var man kommer!
Fördelar
Bonus system, bra betalt.
Nackdelar
Stress, slitsamt
Lossar lasten och skickar ut alla varor på olika delar av lagret . Lastar våra egna lastbilsförares last in i våra egna lastbilar och skickar ut dom .
Fördelar
Rök paus när man känner för det.
När jag kom till arbetsplatsen så fick jag verkligen ett trevligt välkomnande, vilket kändes extra skönt.

Sedan så fick jag nycklarna till lastbilen och info om vad jag skulle göra inne på lagret. Fick även hjälp inne på lagret, gällande sorteringen och hur jag skulle lasta lastbilen.

Det som jag tyckte var mindre bra, var att de flesta av alla förare inne på lagret inte var försiktiga med paketen/godsen.

En dag så fick man köra gods där emballaget hade gått sönder, vilket jag inte gillade iaf, och man såg att kunden inte var så jätteglad heller.

Men annars så tycker jag att det var ett bra företag, och man kunde verkligen ha kul med jobbarkamraterna.
Fördelar
Relationen mellan arbetskamrater
Nackdelar
Inge hänsyn till godsen
Jag är en social 35 årig kille som vill få andra att trivas. Service är jag en fena på, jag är väldigt flexibel och lösningsorienterad. Snabblärd och trivs som bäst när jag kan hjälpa andra människor.
I mina tidigare jobb har jag arbetat som ledare i både grupp och ensamt arbete och därmed har detta gett mig mycket goda kunskaper om ledarskap och tålamod som dessutom hjälpt mig att vara anpassningsbar. Av tidigare erfarenheter har jag varit mycket flexibel, professionell och noggrann med mitt arbete. Att få nu en möjlighet där jag kan få nya erfarenheter samt kunskaper ger mig stor glädje.

Eftersom jag är mycket intresserad av att få jobba hos er ser jag fram emot att höra ifrån er så jag får en möjlighet att berätta mer om mig själv. Jag söker med stort nöje till denna tjänst.
jag tycker att det är bra att jobba på dhl för att man kan får mer lön
jag tycker att det är roligt att jobba.
Utan jobb också är man ingeting