Coop logo
Coop

Coop – recensioner om Lön och förmåner

3,2Lön och förmåner

Hittade 5 recensioner som matchade sökningenVisa alla 69 recensioner

Roligt arbete, men osäker framtid och dålig styrning

Trivsam arbetsplats för det mesta. Har arbetat i 3 olika butiker då anställningen kan ändras i samband med dålig budget. Alla butiker jag arbetade i hade samma problem och drog ner på personal för att spara pengar. Kunderna märker detta och byter därför butik. En dålig cirkel helt enkelt.

Fördelar

Rimlig lön och ob-tillägg

Nackdelar

Osäker anställning trots tillsvidareanställning

Roligt men inte varierande jobb

Ganska roligt och givande jobb. Träffar många kunder och får hjälpa till mycket!! Väldigt enkelt jobb, man gör samma sak nästan hela tiden. Dock är OB väldigt bra, så kvällar och helger vill man helst jobba. Helt ok arbetskollegor. Fattas oftast arbetskraft pga många sjukdomar.

Fördelar

Lönen, OB, träffar mycket kunder

Nackdelar

Inte så varierande, fattas oftast personal

Fruktansvärd företagskultur

En företagskultur där det normala är att slicka uppåt och sparka nedåt. Inte alls det som man skulle tro utifrån.

Kränkande särbehandling

Om man vill komma till en arbetsplats där man får uppleva härskarteknik, utfrysning och kränkande särbehandling om chefen vill bli av med en så ska man satsa på coop, så var arbetsmiljön på coop där jag var anställd! Jag blev anställd i Augusti fast min tjänst som kassaledare börjde i januari, skrev avtal med 6 månaders provanställning men det var inget jag behövde tänka på för det skulle bli en tillsvidareanställning. Blev i början placerad för att arbeta med färskvaror och delikatess vilket är något jag brinner för. Har tidigare arbetat i flera år i delikatessen på den ICA kvantum som har vunnit flest gånger som bästa butik, att vi som anställda ansågs ge bästa service och kundbemötande var för att vi hade bra ledare som aldrig såg sig som över oss "vanliga" anställda och det var en sund arbetsmiljö och så har jag arbetat som delikatessansvarig i en liten butik. I början så tyckte jag chefen på coop var bra, märkte inte av det som alla andra pratade om och förstod inte allas rädsla över att säga ifrån om man tyckte något var fel. Hade aldrig varit med om personal som inte vågade säga till sin chef om man tyckte något inte kändes bra. Själv så sa jag ifrån om det var något som var fel, chefen lyssnade på mig och vi hittade lösningar. Kände mycket uppskattning och trivdes på jobbet. Strax innan jul fick jag delat delikaressansvar istället för kassaledare, vilket var precis det jag ville. Men efter nyår gjorde jag en utredning för adhd, blev lite kämpigt precis efteråt. Så var ärlig och berättade för chefen att jag hade adhd. Dagen efter bad hon mig att komma in -

Fördelar

Arbetskamraterna

Nackdelar

Ledningen

Otrygg framtid

De vill inte ha personer med handikapp så som dyslexi, de har ingen förståelse för detta och är rädda.

Fördelar

Trevlig matkultur

Nackdelar

Dåliga ledare och chefer, falska!

Lediga jobb på Coop

Se fler jobb