Recensioner från anställda på Coop

Hade velat jobba heltid
Haft fast jobb

Fler dagar
Om man vill komma till en arbetsplats där man får uppleva härskarteknik, utfrysning och kränkande särbehandling om chefen vill bli av med en så ska man satsa på coop, så var arbetsmiljön på coop där jag var anställd!
Jag blev anställd i Augusti fast min tjänst som kassaledare börjde i januari, skrev avtal med 6 månaders provanställning men det var inget jag behövde tänka på för det skulle bli en tillsvidareanställning.

Blev i början placerad för att arbeta med färskvaror och delikatess vilket är något jag brinner för.

Har tidigare arbetat i flera år i delikatessen på den ICA kvantum som har vunnit flest gånger som bästa butik, att vi som anställda ansågs ge bästa service och kundbemötande var för att vi hade bra ledare som aldrig såg sig som över oss "vanliga" anställda och det var en sund arbetsmiljö och så har jag arbetat som delikatessansvarig i en liten butik.

I början så tyckte jag chefen på coop var bra, märkte inte av det som alla andra pratade om och förstod inte allas rädsla över att säga ifrån om man tyckte något var fel.

Hade aldrig varit med om personal som inte vågade säga till sin chef om man tyckte något inte kändes bra.

Själv så sa jag ifrån om det var något som var fel, chefen lyssnade på mig och vi hittade lösningar.

Kände mycket uppskattning och trivdes på jobbet.

Strax innan jul fick jag delat delikaressansvar istället för kassaledare, vilket var precis det jag ville.

Men efter nyår gjorde jag en utredning för adhd, blev lite kämpigt precis efteråt.

Så var ärlig och berättade för chefen att jag hade adhd.

Dagen efter bad hon mig att komma in
 - mer...
Fördelar
Arbetskamraterna
Nackdelar
Ledningen
De vill inte ha personer med handikapp så som dyslexi, de har ingen förståelse för detta och är rädda.
Fördelar
Trevlig matkultur
Nackdelar
Dåliga ledare och chefer, falska!
Arbetet på Coop var väldigt roligt dock tycker jag butikschefen hade alldeles för höga krav på sina anställda
Fördelar
Fick lära mig mycket
Nackdelar
Butikschefens syn på människan
Bra jobb, bra ledare och bra kollegor.

Jag är väldigt trivsam att arbeta
Se fler recensioner av Coop