Concentrix

Recensioner från anställda på Concentrix

Hittade 16 recensioner som matchade sökningenVisa alla 29 308 recensioner

Produktiv och Rolig Arbetsmiljö

Företags resenär bokar aldrig privat resor. Alltid roligt att jobba med företags bokningar.

Fördelar

Delat i Team

Nackdelar

Pendling till Helsingborg

Värsta ställe tänk inte ens att lägga tid att skicka ansökan.

Undrar hur det här ställe har inte blivit anmäld för mobbning och psykisk misshandel. Teamleaders pressa på hela tiden de anställda Om du inte Slickar du dom i röven, de ska förolämpa och trycka ner dig till du knäcks. De flesta orkar inte stanna där mer än några månader. Det är inte underligt att de söker ständigt för ny personal.

Fördelar

Collegor

Nackdelar

Dårhuset med mobbare.

Produktiv och rolig arbetsmiljö

mycket träning inför arbetet, hyffsad grundlön, möjlighet till bonus.

Worst place ever!

This is for the Scandinavian office in Sweden Worst place I’ve work for, I’ve never felt more worthless and sad than the time I worked for this fake and awe full company! The bosses, mentors and trainers are a true joke! Most never finished school and act like robots, you’ll get different answers from the lowlif** and often you hear how bad your call was even tho you did what another mentor told you to, you’ll get different answers which often becomes a problem, you have to deal withStay away this is only a small part of the problems you’ll have to deal with! They couldn’t even pay all the extra hours I worked! I made 4 times the salary since I stopped and my depression is gone! I wish this company the worst of the worst and I also hope the management the worst!

Management

Ledning under all kritik. Under utbildningen missade man ett par ofrivillig dagar och hamnade efter så missade jag givetvis mycket. Min grupp fick möjlighet att skriva om ett sk kunskapstest, klarade man inte det så kom kommentaren. Klarar ni inte testet så är ser "tack och hej då" ovanpå allt kändes som en lättnad att bara gå. Jag fick möjligheten att skriva det endast en gång.När TL stod där med handen för att få kortet för att ledsaga mig ut fick jag ta med mig vattenflaskan vi fått :) 😀 Mitt i hela skiten när jag bara ville ut så ramlade jag i trappan och bröt foten. Vilket jävla skämt. Gissa hur många som hjälpte mig? De flesta var från ett annat företag i huset. Tack till er er, tack HR lvinnan från concentrix som fanns hela vägen till ambulans. Jag kände att jag var tvungen att säga att M.....a var inte den ödmjukast TL. Hon hade inte ens en gnutta av ödmjukhet att checka läget att jag ramlat men jag hade gått ut så jag var inte TL's problem längre antar jag.Långt inlägg. Hittar du inget annat jobb så är det bra att ha i sitt cv, annars se det som ett provisoriskt jobb.Tillägg. Jag började i en grupp med fyra som kände varann som jobbat där innan. En ny större grupp där "alla" ska lära känna varann hade varit bättre så lite synd. En ny grupp med lite längre ute börjar om några dagar frågade om jag kunde få ta den chansen. Kalla handen från min TL. Nice Company, verkligen!

Not recommend

I will not recommend this company, I have seen how incompetent they are. They even screwed up our W2 previously which caused a huge delay on everyone’s tax return. They don’t care about keeping the good employees but treat everyone like they are replaceable. I moved up and they made us work like a dog and under compensated.

Fördelar

You can move up easy

Nackdelar

Pay is terrible and the company do not care about their employees

Officiellt svar från Concentrix

15 juni 2022
Hey! thank you for your feedback. We´re sorry to hear you did not enjoy working with us. Our staff is our first priority and we always want to work on getting better in what we do. Thanks for helping us on our way with leaving us a feedback.

Dårhus

Detta är en arbetsplats som man skäms över att vara anställd på. De lever i en fantasivärld där vem som helst kan bli ”chef” eller ”ansvarig” men ingen av dem är kompetenta, de har bara precis gått ut gymnasiet och fått för mycket luft under vingarna. De lever ut sina makt fantasier på folk och nekar semester eller mobbar dem som inte jobbar lika snabbt som andra. Man behöver inte ens kunna något om produkten för att bli specialist inom något område, det räcker bara att du slickar tillräckligt mycket röv på de ansvariga och hjälper dem att skvallra om andra medarbetare och håller koll på vem som jobbar och inte jobbar. Det är alltid något skumt på gång med det tisslas och tasslas och mycket som sopas under mattan. Det är ett skumt företag sämst.

Fördelar

Inga fördelar

Nackdelar

Dålig organisation Dålig lön Inkompetenta ledare Mobbing Skvaller

Stressig och resultatinriktad arbetsmiljö

Lärde mig mycket, fick erfarenhet av kundkontakt på telefon. Erfarenhet av kontakter med andra företag på engelska.

Fördelar

Övertidskompensation

Nackdelar

Högt tempo

Sämst ställe

Verkligen dåligt och trist ställe att jobba på, det var kul i början med kollegorna och allt, men ledarskap hade noll koll, den ena ledare sa till oss att vår tränare var en av dem bästa lärarna och att vi skulle ha jätte kul, sedan när vi kommer på första lektionen så säger läraren som nummer ett, ja han presenterar sig och så men sedan säger han att han aldrig har tränat någon innan detta och att han fick besked På att han skulle bli lärare 1 vecka innan så han har inte förberedd något, det fick alla oss eleveter att skratta väldigt bra första intryck, läraren var toppen som person men hade inte så mycket koll på systemen, dem krascha drsuttom hela tiden

Fördelar

Kollegor, flexibla arbetstider

Nackdelar

Skit lön och skit ledarskap

Helt ok

Helt ok ställa nära centrum. Arbetstider är flexibla , lönen är sådär.

Stressig och krävande arbetuppgifter

Inte en trevlig arbetsplats. Stressig och krävande arbetsplats. Inte många trevliga kollegor,

Fördelar

Oftast trevliga kunder

Nackdelar

Stressig arbetsmiljö.

Dålig arbetsmiljö

inkompetenta ledare har noll koll på arbetsflöde och hur arbetsuppgifter skulle fungera, mycket mobbning

Värsta stället!

Concentrix på den danska sida. Jag har jobbat på detta hell i nästan 2 år då jag levde i min comfort zone och inte hade andra möjligheter. Om du inte slicka röv på cheferna kommer dom inte gilla dig, kommer du inte ta extra vakter eller ta telefonen när dom ringar kommer dom visa hur dom ser på dig. Mentorna är unga failures som inte kan komma längre i livet och slickar därför röv på cheferna och gör allt för att hitta fel på agenter. Detta stället är absolut det värsta och mest falska, där är en chef som är ärlig och äkta och det Co*** annars är dom alla så falska att jag bara vill spy. Ni skall veta att dom pressar folk till att komma på jobb även om man är dödssjuk, dom acceptera inte ett nej och kommer bli jättesura om man inte kommer på jobb. När det kommer till feedback kan ni förväntar mycket skit! Det alltid negativt dom har alltid något dåligt att säger speciellt när man är ny, jag kommer inte ihåg när jag sist fick bra feedback även om jag hade många nöjda kunder. Det bästa vid detta stället är dina kollegor allt annat är skit, cheferna, mentorna, pauser, lunch, headset, systemfel varje dag, negative feedback hela tiden, dålig jobbtider mer splittrat fridagar. Detta stället skall man hålla sig bortifrån

Fördelar

Kollegor

Nackdelar

Cheferna, lunch, pauser, system, headset, stolar, lukter, ingen luft, negative feedback hela tiden, respektlös HR och värsta mentors

Roliga kollegor och lärorikt arbete

Väldigt dåliga arbetsförhållande samt avtal gällande lön, raster, förmåner osv.

Roligt arbete

Arbetsuppgifterna med att hjälpa människor att boka hotell världen över var spännande, stimulerande och roligt. Däremot var arbetsförhållandena dåliga, uppskattning från ledare lika med noll, likaså arbetstryggheten, Jag hade trots allt en ganska rolig tid där men kan inte rekommendera företaget

Great Place to work for

answering inbound calls, pitching sales, short breaks, long training hours but you get paid

Fördelar

advancement

Nackdelar

short breaks

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Concentrix. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

Baserat på 29 308 omdömen

Jämför Concentrix med

Recensioner av Concentrix efter plats

Läs mer om Concentrix på populära orter

• Concentrix
Berätta hur vi kan förbättra den här sidan
Vad skulle du vilja lägga till eller ändra?