City Gross

Recensioner från anställda på City Gross

tja
tja kommer inte så mycket ihåg om citygross så ja..
Litte Kaotisk
Ingen planring för Cafe sidan på City- Mat Helsingborg man får uppfattning att dom har inte offrat så mycket tid för cafet inte mysig miljö. Vissa av personal passar ej för respektive plats.
Fördelar
Grattis frukost
Nackdelar
Personalen rädd för chef Hilldinsson
Sammanfattning av City Gross
En vanlig dag började vi alltid med att fronta en timme innan frukost. Sedan fram till lunch var det varuplockning och sedan kassaarbete för det mesta efter lunch. Jag har lärt mig allt där från grunden då jag inte ens visste vad fronta var när jag började. Ledningen styrdes inte i butiken men min handledare var bra på att ta ett bra ledarskap dock var han iväg ganska så ofta. Arbetskollegorna var riktigt snälla, dem tog hand och hjälpte mig riktigt bra så jag kom igång med saker som jag inte förstod. Dem var roliga och kunde skämta och skratta mycket med dem så ingen dag var tråkig. Det svåraste var att lära sig kassan då det va så många olika koder man skulle komma ihåg, men när jag väl lärde mig dom så satt dom resten av tiden. Det bästa var att alla va så glada och att man verkligen lärde sig något utav jobbet och fick olika uppgifter från dag till dag.
Fördelar
Stort lunchrum så man kunde få va ifred om man kände för det, gratis frukost
Nackdelar
Så många olika personer som jobade där så det var bara ca 5 stycken som man kom riktigt nära
produktiv och rolig arbetsmiljö
En typisk dag i city gross är varuplock och hjälpa kunder som är förvirrade vart varorna ligger osv. Sen var jag en all around i city gross pga min effektivitet på arbetet. Det jag har lärt mig är hur pass service inriktad och öppen man måste vara mot kunder samtidigt som du måste utföra ditt arbete. mina arbetskollegor har alltid varit nöjda och glada över mig och de ber alltid om min hjälp när de behöver hjälpe som mest pga att jag är både öppen och generös.
Det var inget svårt med jobbet, tycker att allt var riktigt lätt när man har vant sig med butiken i i några månader.
Fördelar
frukost buffé för 5kr gratis kaffe och dryck
Nackdelar
inget
Glada kunder och go frukt
Jag skrev i en tidigare recension om bärförsäljningen på city gross.
jag har jobbat där två somrar i rad och därför blev det två recensioner. men ingenting har ändrats. Jag trivdes där otroligt bra, delade många skratt med både kollegorna och kunderna.

Enda negativa med jobbet var själva platsen där vi stod, det var i entré i City gross där det cirkulerar dåligt med luft, ganska litet utrymme, dålig lukt från avloppen och ljud från återvinningsmaskinerna som gick sönder stup i kvarten. Men arbetet, kunderna och kollegorna gjorde att man glömde av allt det negativa.
Trevlig arbetsmiljö
En typisk arbetsdag på Citygross innebär att hjälpa kunder som handlar oss med bästa möjliga förmåga. Jag arbetar i kassan vilket betyder att jag förmodligen är det sista representativa ansikte som kunden ser innan de åker hem. Jag måste där göra ett bra intryck i hopp om att representera både min arbetsgivare "bemanningsföretag" och butiken Citygross.
Jag har lärt mig att smidigt hantera konflikter eller komplicerade situationer där kunden kanske klagar eller har frågor om varor. Det har också hänt att elektronik har strulat; vilket betyder att jag måste kunna lösa problem på ett snabbt och effektivt sätt.

Mina arbetskollegor är underbara och jag har inte haft någon negativ erfarenhet i det sociala samt professionella utbyte som sker på jobbet.

Den svåraste delen av jobbet är då kunder kan skapa konflikter, då håller jag mig alltid lugn och städad.

Den bästa delen av jobbet är den sociala aspekten. Jag älskar kundkontakt och att faktumet att jag har chansen att kunna ge mina kunder ett leende.

Citygross är också ett starkt varumärke som jag tror på. Det är lätt att sälja varor då det faktiskt är bra kvalitet och ett bra pris.
Fördelar
Trevlig personal och bra stämning på butiken
Nackdelar
Anställningsavtal bemanningsföretag
Rolig arbetsmiljö
Jag trivs väldigt bra på City Gross, de flesta kollegor är väldigt omtänksamma och hjälpsamma. Man har roligt på arbetet trots att det kan vara stressigt ibland.
Man pratar och skojar med kunder, det är väldigt socialt arbete.

De tre månader jag har varit här har jag fått lära mig väldigt mycket t.ex. kassasystem, hur självscanning fungerar.
Fördelar
Gratis frukost
Nackdelar
Svårt för att fastanställa, har väldigt många timanställda.
En rolig miljö att jobba i
Man kommer till sitt jobb där man trivs riktigt bra, alla dagar är inte likadana, beroe på vad som händer.

Jag har lärt mig, hur man pratar med kunder och det mesta inom kassan.

Att man kommer överens med sina arbetskamrater är riktigt viktigt, så att man trivs på jobb och kan göra ett bra jobb.

När kunderna är oförskämda, när man försöker förklara hur det ligger till om jag/dom har gjort något fel.

Kunder som är glada och positiva, det gör min dag.

Fördelar
Får gratis frukost
Nackdelar
Att vi i kassan, får mycket skit. När dom på golvet inte håller koll på sina avdelningar Priser/datum
Mitt arbete
Dagen började med att räkna växelkassan, sen gå vidare till schemat och titta vilken kassa jag skulle sitta i och om jag hade avlösare just den dagen om inte så skrev jag upp mina raster och därefter gick jag till hänvisad kassa för att påbörja mitt arbetspass.
Det förekom också städning och att jag fick hjälpa till på golvet med diverse uppgifter som tillhör.

Genom att jobba i kassa har jag lärt mig att vara utåtriktad, bli kvitt min blyghet.

Arbetskollegerna var underbara, vi hjälptes alltid åt om det skulle behövas, trivdes väldig bra i gruppen.

Det fanns inget svårt med det jobbet tycker jag, alla hjälpte varandra helt enkelt.

Det bästa var alla härligt underbara kunder ja alla även dem som bråkade i kassan med en, man fick dem att vända otrevligheten till trevlig genom att själv vara lugn och försäkrade kunden att jag löser problemet på bästa sätt och i den mån jag kan.
Fördelar
kollegor, kundkontakt
Produktiv verksamhet
Plockar undan gårdagen bröd och slänger, sedan börjar jag skiva franskan och prismärker och sedan ut i butik. Och medan jag gör ovanstående så svallnar de andra brödet som kommer ut från våra ungnar och när det är kalla så att jag kan ta i brödet så packar jag dom och prismärker och sedan ut i butiken
Fördelar
flexibelt schema
Nackdelar
inte tillräklinga timmar
en väldig trevlig och rolig arbetsplats
Jag trivs bra med mina kollegor och min chef. Det är kul att sälja fisk och att ge kunden det lilla extra han saknar! Vi tillagar olika maträtter exempelvis fisk soppa, sallader, smörgåstårta,... och kalla såser som vi säljer i disken.
Vi är två som går om varandra och jobbar varannan helg.

Jag har lärt mig att hantera stressen, och vara glad och bemöta kunden med ett leende.
Se fler recensioner av City Gross
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos City Gross. Vår community är redo att svara.
3,3
3,1