City Gross

Recensioner från anställda på City Gross

tja
tja kommer inte så mycket ihåg om citygross så ja..
Trevligt och läringsrikt
Efter en månads praktik har jag inte så mycket att säga förutom att det har varit jätte trevligt att jobba på city gross . Under de 4 veckor hade jag lärt mig ganska mycket och lärde känna många arbetskollegor . Alla var glada och positiva vilket gjorde arbetet ännu mer roligt.
Fördelar
Gratis god lunch
Nackdelar
Kallt i vissa områden i butiken.
Varierande och intressanta arbetsuppgifter
Det var roligt att arbeta på City- Gross med vaierande arbetsuppgifter såsom Kassan med självscanning och varuplock samt inventering. Jag trivdes med både arbetet och kollegorna samt Varuhuschefen. Det var en timanställning och ett tillfälligt arbete som jag utförde samt jag hade ett semestervikariat.
cashier
good job after I finished school. Happy I got the cashier experince and the customer service experience that you need in so many jobs right away,
Hard work because you were sitting still for so many hours.

Glad i did it.
Fartfylld och rolig arbetsmiljö
Det är ett nöje att jobba som kassörska på City Gross i Skara. Matbutiken har alltid haft en bra ledning. Mina arbetskollegor är produktiva, trevliga, målmedvetna och lätta att jobba med.

Jag har lärt mig att alltid sätta kundens behov i fokus. Samt lösa problematik på ett enkelt och kreativt sätt för att få en återkommande nöjd kund. Kunden ska vara nöjd och glad efter sitt sista stopp i butiken hos oss i kassan. Jag har fått större förståelse för reklam och skyltning utav varor för ökad försäljning.

Det bästa med jobbet är att träffa alla kunder och rätta till eventuella fel i systemet för ett lyckat och trevligt besök i butiken. Även att samarbeta med alla kollegor under en fartfylld dag är en av dem roligaste sakerna.

Svåraste delen av jobbet måste vara de monotona rörelserna i kassan respektive i självscanningen. Jag hade föredragit ett jobb där jag även kan gå och plocka mer i butiken eller röra mig fritt beroende på jobb samt ha mer social tid med kunder.
En roligt och utvecklande arbetsplats
daglig produktion med mycket kundkontakt mycket givande och utmanande arbetsuppgifter.
Att skapa bättre och inspirerandearbetsmiljö och att kundvård i världsklass är lönande!

Har stort förtroende för min ledning

Har fantastiska kolleger och personal som förgyller min dag varje dag!

Att få arga kunder till att bli nöjda och att de vill återkomma, det är också en av mina starkaste sidor att hjälpa våra kunder att känna sig välkomna och sedda hos oss.

Den bästa delen är att få mitt team att nå de mål som vi tillsammans satt och leverera högsta kundvård, kvalitét och glädje till våra kunder!
Fördelar
Bra personal politik
Trevliga arbetskamrater och ett givande sommararbete.
Sommar– och extrajobb. Mina arbetsuppgifter bestod bland annat av att ta emot och kontrollera leveranser, göra beställningar samt övrigt butiksarbete. I arbetet utvecklade jag min förmåga till organisering, samarbete, ledarskap, noggrannhet och flexibilitet. Bra arbetsgivare som tog tillvara på de anställdas behov och potential.
Fördelar
Personalrabatt 5%
Nackdelar
N/A
roligt
Jag jobbade schema som jag tyckte om bra.
Jag har lärt mig hur kan man staplar varor och med mera.

ledningen var bra.

Arbetskollegor var bra.

Jag har inte set non svårt på jobbet den var allt bra.

Jag tyckte den bästa delen var Kolonial .
Fördelar
frukost
Ge service på bästa sätt
Att ge service på bästa sätt.
Jag har lärt mig hur olika människor fungerar. Försökte få en bitter människa att le med min vänlighet, lyckades för det mesta med 50%.

Hade inte så mycket med ledningen att göra.

Arbetskollegor var många så det var bara att välja den man ville umgås med mer än de andra.

Svåra delen kunde vara att man var tvungen att ge bra service när man inte var på humör själv.

Den bästa delen var att inte ha något ansvar över vad alla andra gjorde.
Fördelar
Friskvård
Nackdelar
Ica, Coop, City gross, och alla mataffar.
Jag har lärt mig mycket under den period jag praktiserade hos city gross, det var ett bra erfarenhet att kunna jobba där, jag fick träffar nya olika människor, jag fick hjälpa falk vilket jag tycker är bra att kunna göra. Jag fick lära mig nya saker vilket var intressanta. Och självklart det var ju ett ansvarsfullt och utmanande jobb men jag tacka gud att jag klarade mig.

Onsdag var min favoritte dag på jobbet eftersom det fans inte så mycket att göra jag fick slutta tidigt
Rolig o sammanhållande avdelning
En typisk arbetsdag, börjar med att stämma av vad som behöver fyllas på alt beställas.Där efter sker påfyllning, städning i hyllor, frontning. Gemensam frukost/ middagsrast med närmaste kollega/chef. Ledning som inte har så fria tyglar uppifrån, mycket bra kolergor, har väldigt roligt tillsammans. De svåraste kan ju vara o veta hur mycket säsongsvaror man skall ha hemma, kan ju bero på både väder o penga situation hur mycket man säljer,
Fördelar
Billig fika, personal rabatt
Praktik
Butiksarbete med kläder och hushållsartiklar. Lärde mig uppackning, prismärkning och beställning. Bra arbetskollegor.
roliga människor
bra gemenskap
tydliga mål

bra ledare

utvecklinsmöjligheter
Roligt att jobba där
Det var kul att jobba där och lära mig nya saker som jag kan ta med mig i bakhuvudet. men trivdes inte jätte bra då de blev en del strul med löner och lönelappar. men annars i helhet var jag nöjd.
Fördelar
trevliga arbetskollegor
Nackdelar
löning och lönelappar
Bra kollegor men mindre bra tider
beställer varor till min avdelning börjar jag med och sedan fyller jag på annonsvaror, sedan hjälper jag till och ta emot levererans, efter det så börjar jag plocka dagens varor i den mån av tid man har ifall dom behöver kassaarbete eller dylikt, ledningen tycker jag är bra och mina kollegor är jag jättenöjd med, det svåraste med jobbet är arbetstiderna, när man jobbar en del kväll och vill träna fotboll. Den bästa delen är att jobba ihop med mina kollegor det tycker jag är kul
Fördelar
bra kollegor
Nackdelar
arbetstiderna
Effektiv och rolig arbetsmiljö
Jobbade som butiksäljare,ena dagen är inte den andre lik,därför är det så positivt med detta yrke,att vara närvarande för kunden,hjälpa
och finnas till för att ge goda råd.
Fördelar
Att få jobba med det jag mår bra av
Nackdelar
kommer inte på nåt
Fun
Det är alltid roligt att jobba på dagligvaruhandel butik, det är alltid fart och trevligt folk.
Fördelar
Gratis fika
Nackdelar
inga förmåner, otrevliga medarbetare
Fantastisk arbetsglädje
På citygross blev vi alla som en familj, under arbetet fick man mycket gjort och dagarna gick snabbt och var roliga pågrund av den underbart härliga arbetsmiljön. Cheferna är förstående och behandlar en som likvärdig och alla hjälps åt.
Jag har lärt mig väldigt mycket om butiksarbete, mejeriprodukter och kundkontakt.

Den svåraste delen av jobbet var datumsortering i mejeriet då jag är lite kort och fick alltid använda pallar, de bästa med jobbet var allt fysiskt arbete-.
Fördelar
Gratis frukost
Nackdelar
korta raster
Sommarjobb
Jag har endast arbetat på City Gross i sommar. Det bästa har varit att det har varit lätt att lära sig arbetsuppgifterna.

Den sämsta delen av jobbet har varit arbetskläderna. Att sitta i kassan och svettas kopiöst på grund av långärmad skjorta är inget att rekommendera när vi sitter mitt i skottlinjen.
Ett Roligt jobb
Har lärt mig kassasystemet, har fått beställt nya varor med en dosa, Har även lärt mig att göra skyltar och etiketter.
Fördelar
Gratis Plastpåsar
Nackdelar
Ingen Anställning
produtiv och trevligmiljö
Jag kände mej trygg då jag jobbade där. Jag lärde mej mycket om stordrift.Cheferna var helt okay såsom mina kollegor. Det var svårt med resa till jobbet tur man hade bil.Få jobba med livsmedel och kunna få producera
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos City Gross. Vår community är redo att svara.
3,3
3,1