City Gross

Recensioner från anställda på City Gross

tja
tja kommer inte så mycket ihåg om citygross så ja..
Lärorikt och varierande
Jag gillade verkligen arbetsmiljön på City Gross i Stinsen alla var vänliga och det kändes som att alla var ett lag. Arbetsmiljöerna varierade också mycket då jag fick chansen att arbeta inne på bageriet
Fördelar
Varierad miljö
Nackdelar
Inget
Blandad arbetsmiljö
Olika uppgifter varje dag. Roligt och produktivt. Rolig miljö.
Bra medarbetare
En typisk arbetsdag kunde se ut så som att man fick plocka ut varor i butiken samt att man fick ta hand om panten. Chefen var konstig på så sätt att ifall man exempelvis var två st på en pall med varor så tyckte han det var bättre ifall alla tog en var istället. Han ville absolut inte att man skulle snacka under tiden utan sköta sitt arbete i tystnad. Jag och många andra ansåg att detta var konstigt då arbetet blir gjort fortare om man samarbetar med en pall istället för att bara vara en på varje pall med varor. Samarbete och någon att prata med under tiden man arbetar är något jag värderar högt då det lätt blir tråkigt när man är ensam och inte har någon att prata med. Den svåraste delen var nog att jobba ensam. Man kommer in i ett tempo som gör att man känner sig uttråkad. Det bästa var att man hade jämnåriga arbetskamrater. Jag som är född 98 sen var där några som var födda 97 och 96. Det är lättare att snacka med folk i sin egen ålder då man ofta har gemensamma intressen och har liknande tankesätt.
Fördelar
Arbetskollegor i samma ålder
Nackdelar
Chef med konstigt seende på samarbete i arbetet
Min favorit prao plats
Jag började kl 8.00 och min första uppgift var att fronta olika varor. Detta gjorde jag ända tills personalen hämtade ut varor som jag skulle packa upp och ställa på hyllorna eller så tog jag initiativet och frågade om någon behövde hjälp.
Detta höll på tills kl 11.00, sen så fick jag ta 30 min lunchrast emellan.

Från kl 11.30 till 16:00 fick jag fortsätta att packa upp en massa olika varor och fick även hjälpa till att slänga skräpet från uppackningen.

Jag lärde mig att man verkligen behöver samarbeta för att få de olika arbeten utförda, dessutom att genom det så får man arbetet gjort snabbare.
Fördelar
gratis lunch, belöning efter prao veckan
Nackdelar
korta raster, långa timmar
En arbetsplats
En arbetsmiljö där det är högt tempo med varor och kundmöten, att kunna fokusera och prioritera.

Det svåra var att hinna vara chef & ledare.

Det bästa var att få utlopp för det kreativa samtidigt som jag kunde följa försäljningen.
Fördelar
Planera sin egen arbetstid
Helt okej
Helt okej jobb om man tål stress och är intresserad av mat. mycket tunga lyft. Bra kollegor.
Fördelar
Erfarenhet
Helt okej ställe
Stressigt, inte så trevliga arbetare i köket, man mitt humör var ändå alltid på topp. Sortimentet är super!
Rolig arbetsmiljö
En typisk arbetsdag är fylld av olika uppgifter vilket ger en variation av rörelser och aktiviteter. Jag lärde mig att förbereda och fronta, hjälpa till i lagret och ta ut varor, hjälpa kunder med olika ärenden och se till att de blev nöjda. Den svåraste delen av jobbet var att man fick bestämma lunchtid själv och det var svårt för man kunde glömma bort att ta lunch, en annan sak var att veta vad som hände näst när jag var klar med mina uppgifter.
Den bästa delen var att jag fick vara aktiv, kreativ och hjälpa andra människor vilket jag brinner för.
Fördelar
Gratis frukost
Stressigt
Stressigt, alla sköter sig själv och hjälps inte åt
Fördelar
Gratis frukost
Rolig arbetsmiljö
Rolig arbetsmiljö, främst på grund utav arbetskollegerna. Vi har fullt upp varje dag men försöker alltid hjälpas åt.
Fördelar
5% rabatt på alla köp ( gäller ej tobak, alkohol eller spel)
produktiv rolig arbetsplats
Bra arbetsplats Bra personal
Ordning o reda på arbetsplatsen

bra chefer över lag
Familjeägt, jättebra
Familjeägt företag med kunden i fokus, färskvarulinjen slår alla andra livsmedelsbutiker
rolig arbete
Ja jobbade i city gross och det är puplära äffar med rolig st och Arbetstagare och chefer är bra
Skulle jobba där igen
Sommarjobbade för CityGross Vällingby & arbetsuppgifterna var bl.a att fronta och se till att hyllorna alltid såg fulla ut och att butiken såg välstädad och anständig ut. Hjälpa kunder att hitta runt i butiken.

Jag blev senare timanställd som kassör. Eftersom att kundens sista intryck innan de lämnar butiken är kassan så låg fokuset på att småprata med kunden och se till att de har ett gott minne av butikens anställdas bemötande. Fick även lära mig PLU koder, det var enkelt!
Fördelar
Trevlig personal
Nackdelar
Inga nackdelar
trevlig arbetsmiljö
Har praktiserat på CITY GROSS I Höör. Mina uppgifter var avstämning med dagskassan , kupongen, rabatten med mer.
Har redovisat i Excel varje dag till huvudkontor KASSA-RAPPORT, har kontrollerat fakturor: avstämning med antalet varor mm.
Fördelar
frukost och lunch för 50 kronor per månad
Trivs bra på min arbetsplats
Kommer i tid till mitt arbete ombytt o redo att börja mitt arbete.ser till så att jag har allt jag behöver för dagens arbetsuppgifter.Jag började med att jobba kvällar o helger och har sedan jobbat framåt.Har bytt chefer ungefär vart 6:e år och lärt mig att ta med det som har varit bra med chefer som jag haft och se framåt med ny chef, vilken inte alltid har varit så lätt! Men jag har lärt mig mycket av det!Mina kollegor är helt fantastiska vi är ett sammansvetsat team gamla som nya!Kan inte se att det finns något svårt med mitt jobb idag.Det bästa är kundkontakten!Variationen som jag har idag betyder mycket!
Fördelar
varierande arbetsuppgifter
Jag var trivs
Jag var jätte trivs på mitt arbetsplast
Vi hade jätteroligt
Fördelar
grattis fika
Rolig arbetsmiljö
Gillar city gross jätte mycket men vill ha ett jobb nära där jag bor.
Jag är noggrann,ärlig,lugn,ordningsam
Hej!
Jag heter Sriranjana Paramanathan och söker tjänsten som modersmållärare.

Jag vill bli er nya arbetskamrat för att jag har erfarenhet av arbete i skolor och ett stort intresse för undervisning.

Jag har studerat på universitet i Srilanka. Jag har lärarutbildning i sriLanka och erfarenhet av modersmålslärare i tamil i SriLanka och Sverige. Därför skulle jag passa bra för den tjänten som modersmålslärare. Jag har jobbat som lärare i 5 år i SriLanka. Nu har jag undervisat i tamil till elever i Södertälje skolor och varje lördag på Eelam Tamiler Union  i Borgskolan.

Min utbildning och tidigare arbetserfarenhet ger mig den grundkompetens jag tror ni söker. Jag är bra på att ta in ny information och att lära mig nya saker. Jag är noggrann,ärlig,lugn,ordningsam och vänlig. Mina referenser, betyg och intyg får ni samband med intervju. Jag hoppas att ni hör av er.

Med vänlig hälsning

Sriranjana Paramanathan
Varierande arbetsmiljö
Fick vara på flera olika avdelningar vilket jag gillar då det blir så varierande arbetsuppgifter då.
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos City Gross. Vår community är redo att svara.
3,3
3,1