City Gross

Recensioner från anställda på City Gross

tja
tja kommer inte så mycket ihåg om citygross så ja..
it was okey
City Gross is like Ica maxi big store/ shop with a bakery inside so the rutin was kind of the same a typical day was to start really early in the morning and we started with baking fresh bread and pastries for the day. we got the chance to meet people that wanted to make an order directly and we prepared also for the next day.
Ok jobb
Inte så bra, därför söker jag nytt jobb. Är ju hantverksbagare/ konditor. Inte så mycket av just de på CG
Fördelar
Gratis frukost
Lagerarbetare
Fin gemenskap. Varierande uppgifter och bra ledarskap.
Helt ok att arbeta här. Lite efter i tekniken, så som dataprogram, kassaprogram m.m...
Jag trivdes ej på denna arbetsplats. Det enda jag ansåg var bra var kollegerna.
Väldigt stor butik
Stor butik där det tog lång tid att lära sig olika sakerna
Fördelar
Gratis parkering!
Nackdelar
Stora arbetsplats
Ett roligt jobb
Det är ett bra jobb. Bor för långt borta. Bra arbetskollegor
Roligt och nyttigt!
Trivdes bra, utvecklades mycket osv. Bra lön för mycket slit.
Nackdelar
För lite personalrabatt eventuellt
Värsta jag varit med om!!!
Detta va det värsta stället jag jobbat på under mitt liv. Butikschefen på denna butik va den mest otrevligaste den mest agressivaste och otrevligaste människan jag träffat i mittt liv. Brydde sig bara om siffror såg aldrig till att personalen mådde bra. Hela bergendahls koncernen bryr sig bara om pengar o inte ett skit mer. Att jag slösade 3 år av mitt liv på ett sådant ställe kommer jag aldrig att kunna förlåta mig själv för det.
Fördelar
Inte ett skit
Nackdelar
Vet inte vart jag ska börja
hoppas man inte är för gammal
fick gå efter 18 år på city groos inte ett tack från butikschefen efter så många år
Fördelar
jobba med eget ansvar
Nackdelar
vet inte
Väldigt rolig arbetsplats
Roliga arbetskamrater och väldigt trivsam arbetsplats.
Fördelar
Massage
Nackdelar
Bra arbetsmiljö, trevlig och förstående personal
Personalen är väldigt trevlig och man får god tid att lära sig hur allt fungerar. Det enda negativa var arbetstiderna, det gav ingen tid utanför arbetsplatsen.
Fördelar
Gratis frukost
Nackdelar
Ingen fritid
produktiv och trevlig miljö
Förbereda kassorna till kassörskorna och plocka fram allt till förbutiken. Gör kassaredovissning och när vi öppnar så går jag igenom med kassörskorna vad dom ska göra t,e,x någon behöver hjälp på golvet städa kassorna. och jag är rast avlösare både i kassan och i förbutiken. Fyller på i kassorna om det börjar ta slut på mynt och där ingår självskanningskassorna.
Får hjälpa kunder och kassörskorna om det är några problem med pris och kontakta dom som hand om den varans fel och i bland behöver både kassörskorna i kassorna eller dom i förbutiken hjälp. Jag gör det mesta som behövs och det trivs jag jätte bra med.

Det svåraste kan väl vara i bland när flera kassörskor och förbutiken behöver hjälp. Men det är bara att ta det viktigaste först och be kassörskan eller kunden att jag kommer tillbaka när jag hjälp den första som bett om hjälp.

Den bästa delen är att man får ge service till kunderna och att man är ett trivsamt team på jobbet.

Man får en del som behöver berätta om sin privata problem och då måste vi kunna komma fram till vad jag kan hjälpa till med, för att det ska bli lättare att komma till jobbet, för det drabbar ju medarbetarna om det alltid är samma person som är hemma väldigt ofta
Fördelar
GRATIS KAFFE
Nackdelar
STÄMPELKLOCKAN FÖR LÅNGT I FRÅN fIKARUMMET
Roligt att jobba på lager
Trivdes väldigt bra att jobba på lager med uppackning av varor och jobba ensamhet som med team .
Fördelar
Jobba självständigt
Medarbetare främst inom kassa.
Tjena hej hallå! LÄS om du tänkt att söka.
Jag har jobbat på city gross i Halmstad.

En dag då man sitter i kassan så har man full fokus på kunden, det är i kassan som kunden får sin slutgiltiga helhet från butiken, blir de trevligt bemötta i kassan så gör det ett mycket gott intryck.

Eftersom att man inte ska sitta en hel dag så får den som står i självscanningen byta av den som har suttit i kassan längst.

Det kan också hända att de personer som jobbar i butiken med att få upp varor/hålla snyggt behöver hjälp om det är lugnt i kassan så då får man hjälpa till med det.

Jobbar man som Jour, då är man främst ansvarig för butiken när chefer inte längre finns tillgängliga i butik.

Jourens uppgift är att hålla i stort sett hela butiken i (god form), fronta från entré till utgång samt gå igenom alla avdelningar så att nästa dag startar på bästa sätt.

Arbetet i sig funkar jättebra eftersom att jag är en person med gott humör. stor social kompetens, gillar utmaningar med kunder/personal m.m.

TYVÄRR!! så är min åsikt om City Gross HALMSTAD inte ALLS bra.

normalt sett så kan jag anpassa mig i de flesta miljöer men här mådde jag mest dåligt vilket väldigt många gör & det smittar av sig mycket. Personlig kemi är något av de viktigaste för mig och att man har roligt TILLSAMMANS på jobbet.

ETT exempel på det kan vara att man har hand om butiken, stressar som vanligt för det är (alltid underbemannat).

Får i ordning o hinner med PRECIS allt, förutom en liten grej som kan vara en annonsvara.

Då får man höra nästa dag ENDAST det som är dåligt. aldrig någonsin ett "bra jobbat"
 - mer...
Fördelar
Go frulle!;)
jag är snabb stark och pigg lär mig ganska snabbt och söker just nu jobb
alla min jobb jag har haft har varit helt okej men efter som jag flyttat söker jag nya jobb
produktiv
rolig arbete med mycket kundbemötande. rolig, eftersom man fick uppdrag att uppfölja, samt komma med kreativa ideer som kunde gynna företaget, vilket är något jag tycker om att göra i min arbetsvardag,
produktiv, trevlig, vill hjälpa andra
Jag är en glad och trevlig kille på 17 år som tycker om att ta ansvar och fatta beslut.
Fördelar
gratis luncher
Bra sammanhållning i personalen
En bra företag att jobba på man är trygg i sitt arbete,
Fördelar
Friskvådspeng
Nackdelar
Svårt att göra karriär
Rolig arbetsmiljö med många bollar i luften
En typisk arbetsdag är att man sitter i kassan och ger kunderna ett trevligt bemötande. Ibland kan det hända att personalen ute på golvet behöver hjälp och då hjälper man till där.
Efter att man suttit i kassan ett tag så brukar man byta av med någon i självscanningen så man får röra på sig lite.

Det är alltid saker att göra och man lär sig mycket inom kundbemötande och service.
Fördelar
Bra arbetstider
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos City Gross. Vår community är redo att svara.
3,3
3,1