City Gross

City Gross – recensioner om Ledarskap

I början älskade jag att gå till jobbet fram till att jag jobbat i ungefär 1 år då min avdelningschef började vara på mig om att hon hört att jag inte gjorde mitt jobb, men i själva verket jobbade jag väldigt mycket.
Väldigt bra butik med numera väldigt bra chefer och styrning. ( har tack och lov försvunnit en del mindre bra chefer)
Man blir behandlad rättvist och butiksledningen tar alltid tag i eventuellt tjafs och löser problem snabbt. Butiken har alltid gått bra.
Kan verkligen rekommendera att söka till denna butiken.
Jag tycker att det är en bra arbetsplats men inte så bra struktur
ledningen däremot.
blev inte lyssnade på och många problem som uppstod men ingen tog tag i det.

lätta arbetsuppgifter

men vi fick inte övertid utan flex vilket inte heller levde upp till mina förväntningar och arbetsmoralen sjönk när man inte fick lön för mödan.
Fördelar
trevliga arbetskollegor
Nackdelar
ledningen
Jag lärt mig så mycket att jobba där. Jag har mycket bra chef på begeri som ledare och lärt mig mycket .
Jobbade på City gross i 5 år och även om jag trivdes med många av mina kollegor så var chefen hemsk.
Jobbade i början på mejeri, sen kolonial sen hamnade jag i kassalinjen.

Ett hårt jobb med otacksamma kunder och man fick inte ofta stöttning från ledningen, snarare tvärtom.
Hade en chef som tog in en fler gånger på kontoret och sa saker som en chef inte ska säga till sin anställda.

Han körde med tekniken jag kan inte sparka dig så jag bryter ner dig till du säger upp dig själv.

Sista samtalet så gav han mig en avhylning för något jag inte ens var ansvarig för (detta hände vid fler antal tillfällen). Då påpekade han också om att INGEN på stället tyckte om mig och alla kom in och klagade på mig så fort de fick chansen. Låt mig påpeka att jag var väl omtyckt av mina kollegor samt att vi umgicks många privat, många blev upprörda över det påståendet.

Han påpekade också att dom inte visste vad dom skulle göra med mig och var inte alls nöjda.

När jag föll i gråt glodde han bara på mig till jag själv fick fram orden var det något mer och han kallt svarade nej gå.

Det var också mycket favorisering från hans sida och särbehandling utav personalen.

En annan kollega fick gå pga att de tyckte att hon sprang för mycket från kassan. Hon hade chrons vilket de var mycket välmedvetna om.

Det som hände mig hände en annan tjej på jobbet. Men när hon ringde huvudkontoret fick hon ingen stöttning. Bara chefen som ringde upp och frågade vad fan hon höll på med
Fördelar
Trivs med kollegor
Nackdelar
Inte trivs med butikschefen
Otroligt utveckling angående butiker.
Jag er medarbetare i Kalmar län men.
Angående kvalitet för produkter vissa är bra och är värdelös att sälja men Ytterby city gross gjorde mig besviken angående rasism i arbetskamrater och orättvis blev jag behandlad som dåligt bagare på nogot sätt att jag inte nöjd på chefen som har varit där.
Jag skickade in en spontanansökan och två dagar senare ringer chefen och ber om en intervju. Det tog en dag till och jag var välkommen att börja snarast, som sommar personal.
Ursprungligen var min uppgift att vara i kassan och självscanningen.

Vilket jag stortrivs med.

Men sen blev det förfrågningar att vara i de andra avdelningarna också, vilket är jätte kul! Jag gillar att kunna lite om det mesta på min arbetsplats, just för att kunna vara flexibel och hoppa in vid behov.

I det syftet passar city gross Halmstad mig perfekt!

Det känns som att jag har fått en ärlig chans att få vara på flera ställen, vilket jag förstått att inte alla får eller blir tillfrågade om. Kanske är det mitt driv att skaffa nya utmaningar som triggar det, för det är verkligen utmaningar på många sätt i de flesta avdelningarna. Det behövs mycket viljestyrka, service, glatt humör, glimten i ögat, laganda och ärlighet såväl bland kunder som till kollegor! Har du inga muskler när du börjar, lär du få det snart hihi.

Tidsmässigt så har jag haft väldigt mycket timmar, både schemalagd och vakanta timmar att söka.

Kollegorna är super, en del mer ordning och reda en andra dock.
Några mer hjälpsamma på att visa hur och vad man ska göra, vissa tror att man som ny redan vet hur det funkar just i den avdelningen, och då blir man lite stående med att själv få lösa uppgiften utan tips och råd... Utmaning förvisso, men på det stora hela så är alla trevliga och tillmötesgående.
Varierande tider, morgon-middag-kväll på veckans alla dagar, vilket är bra tycker jag.
Fördelar
Finnes en trevlig frukost att ta del av. Kul personal, och rolig arbetsplats.
Dom håller inte vad dom lovar..utnyttjar ungdomar som får 8 Tim i veckan på pappret men jobbar 35 Tim. .får inga kontrakt..cheferna har inte kompetens ej att rekommendera....
Kassaledarna var utomordentliga men kassachefen verkade inte ha någon koll (hon jobbar inte kvar). Jag fick inte tillgång till mitt schema förrän två veckor efter det att jag började arbeta
Det var en trevlig arbetsmiljö där man kunde komma överens med sina kollegor. Alla samarbetade och man blev bra bemött av alla. Jag brukade gå till lagret och placera alla de nya varorna i en pall som skulle köras ut och allt skulle läggas i sina platser efter datum.
Fördelar
Trevliga kollegor
Nackdelar
Det fanns inte varma kläder när man skulle stå och jobba i mejeriet
Jag har ju tyckt att de va okej praktikplats men jag fick inte göra allt, som tårtor. Men de som va bra att varje morgon hade jag samma rutin och kom in i de fortare.
Fördelar
Rutiner
Nackdelar
Fick inte göra allt
Under 4 veckors period träffade jag enormt många trevliga arbetskamrater som var tillmötesgående. Om jag inte visste något specifikt kunde jag bara fråga och fick ett svar. Jag trivdes extremt mycket på City Gross stora Bernstorp.
Fördelar
Har ingen annan arbetserfarenhet
Nackdelar
Har ingen annan arbetserfarenhet
Roliga arbetskamrater...
Bra ledning

Finns alltid saker att göra så tiden känns meningsfull.
Fördelar
Procent på varje köp...
Trevliga arbetskamrater. Bra lön. Okej chefer. Bra jobb
Fördelar
Bra frukost
Fin gemenskap. Varierande uppgifter och bra ledarskap.
Jag trivdes ej på denna arbetsplats. Det enda jag ansåg var bra var kollegerna.
Trivdes bra, utvecklades mycket osv. Bra lön för mycket slit.
Nackdelar
För lite personalrabatt eventuellt
Detta va det värsta stället jag jobbat på under mitt liv. Butikschefen på denna butik va den mest otrevligaste den mest agressivaste och otrevligaste människan jag träffat i mittt liv. Brydde sig bara om siffror såg aldrig till att personalen mådde bra. Hela bergendahls koncernen bryr sig bara om pengar o inte ett skit mer. Att jag slösade 3 år av mitt liv på ett sådant ställe kommer jag aldrig att kunna förlåta mig själv för det.
Fördelar
Inte ett skit
Nackdelar
Vet inte vart jag ska börja
fick gå efter 18 år på city groos inte ett tack från butikschefen efter så många år
Fördelar
jobba med eget ansvar
Nackdelar
vet inte
Personalen är väldigt trevlig och man får god tid att lära sig hur allt fungerar. Det enda negativa var arbetstiderna, det gav ingen tid utanför arbetsplatsen.
Fördelar
Gratis frukost
Nackdelar
Ingen fritid
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos City Gross. Vår community är redo att svara.
3,3
3,1