City Gross

Recensioner från anställda som Butiksmedarbetare på City Gross

Att jobba i City Gross var utmanande och givande. Mötet med kunderna var den största utmaningen, men jag har lärt mig att man kommer långt med god vilja, tålamod och ett leende.
Jag skickade in en spontanansökan och två dagar senare ringer chefen och ber om en intervju. Det tog en dag till och jag var välkommen att börja snarast, som sommar personal. Ursprungligen var min uppgift att vara i kassan och självscanningen. Vilket jag stortrivs med. Men sen blev det förfrågningar att vara i de andra avdelningarna också, vilket är jätte kul! Jag gillar att kunna lite om det mesta på min arbetsplats, just för att kunna vara flexibel och hoppa in vid behov. I det syftet passar city gross Halmstad mig perfekt! Det känns som att jag har fått en ärlig chans att få vara på flera ställen, vilket jag förstått att inte alla får eller blir tillfrågade om. Kanske är det mitt driv att skaffa nya utmaningar som triggar det, för det är verkligen utmaningar på många sätt i de flesta avdelningarna. Det behövs mycket viljestyrka, service, glatt humör, glimten i ögat, laganda och ärlighet såväl bland kunder som till kollegor! Har du inga muskler när du börjar, lär du få det snart hihi. Tidsmässigt så har jag haft väldigt mycket timmar, både schemalagd och vakanta timmar att söka. Kollegorna är super, en del mer ordning och reda en andra dock. Några mer hjälpsamma på att visa hur och vad man ska göra, vissa tror att man som ny redan vet hur det funkar just i den avdelningen, och då blir man lite stående med att själv få lösa uppgiften utan tips och råd... Utmaning förvisso, men på det stora hela så är alla trevliga och tillmötesgående. Varierande tider, morgon-middag-kväll på veckans alla dagar, vilket är bra tycker jag.
Fördelar
Finnes en trevlig frukost att ta del av. Kul personal, och rolig arbetsplats.
Roliga arbetskamrater... Bra ledning Finns alltid saker att göra så tiden känns meningsfull.
Fördelar
Procent på varje köp...
Detta va det värsta stället jag jobbat på under mitt liv. Butikschefen på denna butik va den mest otrevligaste den mest agressivaste och otrevligaste människan jag träffat i mittt liv. Brydde sig bara om siffror såg aldrig till att personalen mådde bra. Hela bergendahls koncernen bryr sig bara om pengar o inte ett skit mer. Att jag slösade 3 år av mitt liv på ett sådant ställe kommer jag aldrig att kunna förlåta mig själv för det.
Fördelar
Inte ett skit
Nackdelar
Vet inte vart jag ska börja
Tjena hej hallå! LÄS om du tänkt att söka. Jag har jobbat på city gross i Halmstad. En dag då man sitter i kassan så har man full fokus på kunden, det är i kassan som kunden får sin slutgiltiga helhet från butiken, blir de trevligt bemötta i kassan så gör det ett mycket gott intryck. Eftersom att man inte ska sitta en hel dag så får den som står i självscanningen byta av den som har suttit i kassan längst. Det kan också hända att de personer som jobbar i butiken med att få upp varor/hålla snyggt behöver hjälp om det är lugnt i kassan så då får man hjälpa till med det. Jobbar man som Jour, då är man främst ansvarig för butiken när chefer inte längre finns tillgängliga i butik. Jourens uppgift är att hålla i stort sett hela butiken i (god form), fronta från entré till utgång samt gå igenom alla avdelningar så att nästa dag startar på bästa sätt. Arbetet i sig funkar jättebra eftersom att jag är en person med gott humör. stor social kompetens, gillar utmaningar med kunder/personal m.m. TYVÄRR!! så är min åsikt om City Gross HALMSTAD inte ALLS bra. normalt sett så kan jag anpassa mig i de flesta miljöer men här mådde jag mest dåligt vilket väldigt många gör & det smittar av sig mycket. Personlig kemi är något av de viktigaste för mig och att man har roligt TILLSAMMANS på jobbet. ETT exempel på det kan vara att man har hand om butiken, stressar som vanligt för det är (alltid underbemannat). Får i ordning o hinner med PRECIS allt, förutom en liten grej som kan vara en annonsvara. Då får man höra nästa dag ENDAST det som är dåligt. aldrig någonsin ett "bra jobbat" - mer...
Fördelar
Go frulle!;)
En bra företag att jobba på man är trygg i sitt arbete,
Fördelar
Friskvådspeng
Nackdelar
Svårt att göra karriär
En typisk arbetsdag är att man sitter i kassan och ger kunderna ett trevligt bemötande. Ibland kan det hända att personalen ute på golvet behöver hjälp och då hjälper man till där. Efter att man suttit i kassan ett tag så brukar man byta av med någon i självscanningen så man får röra på sig lite. Det är alltid saker att göra och man lär sig mycket inom kundbemötande och service.
Fördelar
Bra arbetstider
En typisk arbetsdag kunde se ut så som att man fick plocka ut varor i butiken samt att man fick ta hand om panten. Chefen var konstig på så sätt att ifall man exempelvis var två st på en pall med varor så tyckte han det var bättre ifall alla tog en var istället. Han ville absolut inte att man skulle snacka under tiden utan sköta sitt arbete i tystnad. Jag och många andra ansåg att detta var konstigt då arbetet blir gjort fortare om man samarbetar med en pall istället för att bara vara en på varje pall med varor. Samarbete och någon att prata med under tiden man arbetar är något jag värderar högt då det lätt blir tråkigt när man är ensam och inte har någon att prata med. Den svåraste delen var nog att jobba ensam. Man kommer in i ett tempo som gör att man känner sig uttråkad. Det bästa var att man hade jämnåriga arbetskamrater. Jag som är född 98 sen var där några som var födda 97 och 96. Det är lättare att snacka med folk i sin egen ålder då man ofta har gemensamma intressen och har liknande tankesätt.
Fördelar
Arbetskollegor i samma ålder
Nackdelar
Chef med konstigt seende på samarbete i arbetet
Sommar– och extrajobb. Mina arbetsuppgifter bestod bland annat av att ta emot och kontrollera leveranser, göra beställningar samt övrigt butiksarbete. I arbetet utvecklade jag min förmåga till organisering, samarbete, ledarskap, noggrannhet och flexibilitet. Bra arbetsgivare som tog tillvara på de anställdas behov och potential.
Fördelar
Personalrabatt 5%
Nackdelar
N/A
Jag jobbade schema som jag tyckte om bra. Jag har lärt mig hur kan man staplar varor och med mera. ledningen var bra. Arbetskollegor var bra. Jag har inte set non svårt på jobbet den var allt bra. Jag tyckte den bästa delen var Kolonial .
Fördelar
frukost
Det är alltid roligt att jobba på dagligvaruhandel butik, det är alltid fart och trevligt folk.
Fördelar
Gratis fika
Nackdelar
inga förmåner, otrevliga medarbetare
Jag har endast arbetat på City Gross i sommar. Det bästa har varit att det har varit lätt att lära sig arbetsuppgifterna. Den sämsta delen av jobbet har varit arbetskläderna. Att sitta i kassan och svettas kopiöst på grund av långärmad skjorta är inget att rekommendera när vi sitter mitt i skottlinjen.
Plockar undan gårdagen bröd och slänger, sedan börjar jag skiva franskan och prismärker och sedan ut i butik. Och medan jag gör ovanstående så svallnar de andra brödet som kommer ut från våra ungnar och när det är kalla så att jag kan ta i brödet så packar jag dom och prismärker och sedan ut i butiken
Fördelar
flexibelt schema
Nackdelar
inte tillräklinga timmar