City Gross

Recensioner från anställda som Butiksbiträde på City Gross i Hyllinge

bra gemenskap tydliga mål bra ledare utvecklinsmöjligheter
Det var roligt att arbeta på City- Gross med vaierande arbetsuppgifter såsom Kassan med självscanning och varuplock samt inventering. Jag trivdes med både arbetet och kollegorna samt Varuhuschefen. Det var en timanställning och ett tillfälligt arbete som jag utförde samt jag hade ett semestervikariat.
Butiksarbete med kläder och hushållsartiklar. Lärde mig uppackning, prismärkning och beställning. Bra arbetskollegor.
Dagen började med att räkna växelkassan, sen gå vidare till schemat och titta vilken kassa jag skulle sitta i och om jag hade avlösare just den dagen om inte så skrev jag upp mina raster och därefter gick jag till hänvisad kassa för att påbörja mitt arbetspass. Det förekom också städning och att jag fick hjälpa till på golvet med diverse uppgifter som tillhör. Genom att jobba i kassa har jag lärt mig att vara utåtriktad, bli kvitt min blyghet. Arbetskollegerna var underbara, vi hjälptes alltid åt om det skulle behövas, trivdes väldig bra i gruppen. Det fanns inget svårt med det jobbet tycker jag, alla hjälpte varandra helt enkelt. Det bästa var alla härligt underbara kunder ja alla även dem som bråkade i kassan med en, man fick dem att vända otrevligheten till trevlig genom att själv vara lugn och försäkrade kunden att jag löser problemet på bästa sätt och i den mån jag kan.
Fördelar
kollegor, kundkontakt