City Gross

Recensioner från anställda som Butiksbiträde på City Gross

tja
tja kommer inte så mycket ihåg om citygross så ja..
Kanon arbetsplats
Väldigt bra butik med numera väldigt bra chefer och styrning. ( har tack och lov försvunnit en del mindre bra chefer)
Man blir behandlad rättvist och butiksledningen tar alltid tag i eventuellt tjafs och löser problem snabbt. Butiken har alltid gått bra.

Kan verkligen rekommendera att söka till denna butiken.
Social och bra arbetsplats.
Trevlig arbetsplats och fin butik. Bra arbetskamrater. Ligger nära till centrum. Buss hållplats precis utanför.
Okej arbetsmiljö
Kassaledarna var utomordentliga men kassachefen verkade inte ha någon koll (hon jobbar inte kvar). Jag fick inte tillgång till mitt schema förrän två veckor efter det att jag började arbeta
God arbetsmiljö, vänliga och hjälpsamma
Under 4 veckors period träffade jag enormt många trevliga arbetskamrater som var tillmötesgående. Om jag inte visste något specifikt kunde jag bara fråga och fick ett svar. Jag trivdes extremt mycket på City Gross stora Bernstorp.
Fördelar
Har ingen annan arbetserfarenhet
Nackdelar
Har ingen annan arbetserfarenhet
Jag trivdes ej på denna arbetsplats. Det enda jag ansåg var bra var kollegerna.
produktiv och trevlig miljö
Förbereda kassorna till kassörskorna och plocka fram allt till förbutiken. Gör kassaredovissning och när vi öppnar så går jag igenom med kassörskorna vad dom ska göra t,e,x någon behöver hjälp på golvet städa kassorna. och jag är rast avlösare både i kassan och i förbutiken. Fyller på i kassorna om det börjar ta slut på mynt och där ingår självskanningskassorna.
Får hjälpa kunder och kassörskorna om det är några problem med pris och kontakta dom som hand om den varans fel och i bland behöver både kassörskorna i kassorna eller dom i förbutiken hjälp. Jag gör det mesta som behövs och det trivs jag jätte bra med.

Det svåraste kan väl vara i bland när flera kassörskor och förbutiken behöver hjälp. Men det är bara att ta det viktigaste först och be kassörskan eller kunden att jag kommer tillbaka när jag hjälp den första som bett om hjälp.

Den bästa delen är att man får ge service till kunderna och att man är ett trivsamt team på jobbet.

Man får en del som behöver berätta om sin privata problem och då måste vi kunna komma fram till vad jag kan hjälpa till med, för att det ska bli lättare att komma till jobbet, för det drabbar ju medarbetarna om det alltid är samma person som är hemma väldigt ofta
Fördelar
GRATIS KAFFE
Nackdelar
STÄMPELKLOCKAN FÖR LÅNGT I FRÅN fIKARUMMET
produktiv
rolig arbete med mycket kundbemötande. rolig, eftersom man fick uppdrag att uppfölja, samt komma med kreativa ideer som kunde gynna företaget, vilket är något jag tycker om att göra i min arbetsvardag,
Blandad arbetsmiljö
Olika uppgifter varje dag. Roligt och produktivt. Rolig miljö.
Helt okej
Helt okej jobb om man tål stress och är intresserad av mat. mycket tunga lyft. Bra kollegor.
Fördelar
Erfarenhet
Rolig arbetsmiljö
Rolig arbetsmiljö, främst på grund utav arbetskollegerna. Vi har fullt upp varje dag men försöker alltid hjälpas åt.
Fördelar
5% rabatt på alla köp ( gäller ej tobak, alkohol eller spel)
Trivs bra på min arbetsplats
Kommer i tid till mitt arbete ombytt o redo att börja mitt arbete.ser till så att jag har allt jag behöver för dagens arbetsuppgifter.Jag började med att jobba kvällar o helger och har sedan jobbat framåt.Har bytt chefer ungefär vart 6:e år och lärt mig att ta med det som har varit bra med chefer som jag haft och se framåt med ny chef, vilken inte alltid har varit så lätt! Men jag har lärt mig mycket av det!Mina kollegor är helt fantastiska vi är ett sammansvetsat team gamla som nya!Kan inte se att det finns något svårt med mitt jobb idag.Det bästa är kundkontakten!Variationen som jag har idag betyder mycket!
Fördelar
varierande arbetsuppgifter
Rolig arbetsmiljö
Gillar city gross jätte mycket men vill ha ett jobb nära där jag bor.
Jag är noggrann,ärlig,lugn,ordningsam
Hej!
Jag heter Sriranjana Paramanathan och söker tjänsten som modersmållärare.

Jag vill bli er nya arbetskamrat för att jag har erfarenhet av arbete i skolor och ett stort intresse för undervisning.

Jag har studerat på universitet i Srilanka. Jag har lärarutbildning i sriLanka och erfarenhet av modersmålslärare i tamil i SriLanka och Sverige. Därför skulle jag passa bra för den tjänten som modersmålslärare. Jag har jobbat som lärare i 5 år i SriLanka. Nu har jag undervisat i tamil till elever i Södertälje skolor och varje lördag på Eelam Tamiler Union  i Borgskolan.

Min utbildning och tidigare arbetserfarenhet ger mig den grundkompetens jag tror ni söker. Jag är bra på att ta in ny information och att lära mig nya saker. Jag är noggrann,ärlig,lugn,ordningsam och vänlig. Mina referenser, betyg och intyg får ni samband med intervju. Jag hoppas att ni hör av er.

Med vänlig hälsning

Sriranjana Paramanathan
Varierande arbetsmiljö
Fick vara på flera olika avdelningar vilket jag gillar då det blir så varierande arbetsuppgifter då.
Varierande och intressanta arbetsuppgifter
Det var roligt att arbeta på City- Gross med vaierande arbetsuppgifter såsom Kassan med självscanning och varuplock samt inventering. Jag trivdes med både arbetet och kollegorna samt Varuhuschefen. Det var en timanställning och ett tillfälligt arbete som jag utförde samt jag hade ett semestervikariat.
Fartfylld och rolig arbetsmiljö
Det är ett nöje att jobba som kassörska på City Gross i Skara. Matbutiken har alltid haft en bra ledning. Mina arbetskollegor är produktiva, trevliga, målmedvetna och lätta att jobba med.

Jag har lärt mig att alltid sätta kundens behov i fokus. Samt lösa problematik på ett enkelt och kreativt sätt för att få en återkommande nöjd kund. Kunden ska vara nöjd och glad efter sitt sista stopp i butiken hos oss i kassan. Jag har fått större förståelse för reklam och skyltning utav varor för ökad försäljning.

Det bästa med jobbet är att träffa alla kunder och rätta till eventuella fel i systemet för ett lyckat och trevligt besök i butiken. Även att samarbeta med alla kollegor under en fartfylld dag är en av dem roligaste sakerna.

Svåraste delen av jobbet måste vara de monotona rörelserna i kassan respektive i självscanningen. Jag hade föredragit ett jobb där jag även kan gå och plocka mer i butiken eller röra mig fritt beroende på jobb samt ha mer social tid med kunder.
Ge service på bästa sätt
Att ge service på bästa sätt.
Jag har lärt mig hur olika människor fungerar. Försökte få en bitter människa att le med min vänlighet, lyckades för det mesta med 50%.

Hade inte så mycket med ledningen att göra.

Arbetskollegor var många så det var bara att välja den man ville umgås med mer än de andra.

Svåra delen kunde vara att man var tvungen att ge bra service när man inte var på humör själv.

Den bästa delen var att inte ha något ansvar över vad alla andra gjorde.
Fördelar
Friskvård
Praktik
Butiksarbete med kläder och hushållsartiklar. Lärde mig uppackning, prismärkning och beställning. Bra arbetskollegor.
roliga människor
bra gemenskap
tydliga mål

bra ledare

utvecklinsmöjligheter
Ett Roligt jobb
Har lärt mig kassasystemet, har fått beställt nya varor med en dosa, Har även lärt mig att göra skyltar och etiketter.
Fördelar
Gratis Plastpåsar
Nackdelar
Ingen Anställning
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos City Gross. Vår community är redo att svara.
3,3
3,1