City Gross

Recensioner från anställda på City Gross i Hyllinge

Hyllinge6 recensioner
Stor butik där det tog lång tid att lära sig olika sakerna
Fördelar
Gratis parkering!
Nackdelar
Stora arbetsplats
Jag började kl 8.00 och min första uppgift var att fronta olika varor. Detta gjorde jag ända tills personalen hämtade ut varor som jag skulle packa upp och ställa på hyllorna eller så tog jag initiativet och frågade om någon behövde hjälp.
Detta höll på tills kl 11.00, sen så fick jag ta 30 min lunchrast emellan.

Från kl 11.30 till 16:00 fick jag fortsätta att packa upp en massa olika varor och fick även hjälpa till att slänga skräpet från uppackningen.

Jag lärde mig att man verkligen behöver samarbeta för att få de olika arbeten utförda, dessutom att genom det så får man arbetet gjort snabbare.
Fördelar
gratis lunch, belöning efter prao veckan
Nackdelar
korta raster, långa timmar
Det var roligt att arbeta på City- Gross med vaierande arbetsuppgifter såsom Kassan med självscanning och varuplock samt inventering. Jag trivdes med både arbetet och kollegorna samt Varuhuschefen. Det var en timanställning och ett tillfälligt arbete som jag utförde samt jag hade ett semestervikariat.
Butiksarbete med kläder och hushållsartiklar. Lärde mig uppackning, prismärkning och beställning. Bra arbetskollegor.
bra gemenskap
tydliga mål

bra ledare

utvecklinsmöjligheter
Dagen började med att räkna växelkassan, sen gå vidare till schemat och titta vilken kassa jag skulle sitta i och om jag hade avlösare just den dagen om inte så skrev jag upp mina raster och därefter gick jag till hänvisad kassa för att påbörja mitt arbetspass.
Det förekom också städning och att jag fick hjälpa till på golvet med diverse uppgifter som tillhör.

Genom att jobba i kassa har jag lärt mig att vara utåtriktad, bli kvitt min blyghet.

Arbetskollegerna var underbara, vi hjälptes alltid åt om det skulle behövas, trivdes väldig bra i gruppen.

Det fanns inget svårt med det jobbet tycker jag, alla hjälpte varandra helt enkelt.

Det bästa var alla härligt underbara kunder ja alla även dem som bråkade i kassan med en, man fick dem att vända otrevligheten till trevlig genom att själv vara lugn och försäkrade kunden att jag löser problemet på bästa sätt och i den mån jag kan.
Fördelar
kollegor, kundkontakt