City Gross

Recensioner från anställda på City Gross

tja
tja kommer inte så mycket ihåg om citygross så ja..
Kanon arbetsplats
Väldigt bra butik med numera väldigt bra chefer och styrning. ( har tack och lov försvunnit en del mindre bra chefer)
Man blir behandlad rättvist och butiksledningen tar alltid tag i eventuellt tjafs och löser problem snabbt. Butiken har alltid gått bra.

Kan verkligen rekommendera att söka till denna butiken.
City gross
Jag tycker att det är en bra arbetsplats men inte så bra struktur
jag va praktikant
fick jobba i mejeri, frukt o grönt, kassa osv osv irikfkkck
arbetskollegorna var fantatsiska
ledningen däremot.
blev inte lyssnade på och många problem som uppstod men ingen tog tag i det.

lätta arbetsuppgifter

men vi fick inte övertid utan flex vilket inte heller levde upp till mina förväntningar och arbetsmoralen sjönk när man inte fick lön för mödan.
Fördelar
trevliga arbetskollegor
Nackdelar
ledningen
Produktiv och roligt arbetsmiljön
Jag lärt mig så mycket att jobba där. Jag har mycket bra chef på begeri som ledare och lärt mig mycket .
Rezalet!!!!
Bu rezil ortam da 1 yıla yakın çalıştım, biraz kurumsal bir yapıda daha önce çalıştıysanız burada çalışmanız buraya ayak uydurmanız bir hayli zor. Seviyesiz çalışma arkadaşları ve yöneticiler, Sosyal zekası gelişmemiş yönetim ve toprak ağasından hallice tam bir esnaf olan patronla çalışacaksınız! Haftanın 6 günü çalışacaksınız markette çalışıyorsanız hafta tatiliniz Hafta içi idari katta çalışıyorsanız pazar izinlisiniz. İdari kadro geç saatlere kadar çalışır ve mesai alamaz. Bununla beraber ücretler asgari ücret düzeyinde sigortaya gösterilir fark elden alınır. Genel eğitim seviyesi market çalışanlarında daha yüksek. Yönetim kesinlikle beceriksiz. Organizasyon şeması görev tanımı hiç bir şey yok. Sayıların çok önemli olduğu verimliliğin sayılarla ölçüldüğü kağıtlarla ölçüldüğü 1800lerin sonunda ki bürokratik yapının hakim olduğu bakkaldan hallice bir yer. Yasal süreçlere uyulmuyor bu sebeple sıkça deneyim geçiriyor .
jobb på Citygross
Att jobba i City Gross var utmanande och givande. Mötet med kunderna var den största utmaningen, men jag har lärt mig att man kommer långt med god vilja, tålamod och ett leende.
Jag var trivs där
Jobbade på City gross i 5 år och även om jag trivdes med många av mina kollegor så var chefen hemsk.
Jobbade i början på mejeri, sen kolonial sen hamnade jag i kassalinjen.

Ett hårt jobb med otacksamma kunder och man fick inte ofta stöttning från ledningen, snarare tvärtom.

Hade en chef som tog in en fler gånger på kontoret och sa saker som en chef inte ska säga till sin anställda.

Han körde med tekniken jag kan inte sparka dig så jag bryter ner dig till du säger upp dig själv.

Sista samtalet så gav han mig en avhylning för något jag inte ens var ansvarig för (detta hände vid fler antal tillfällen). Då påpekade han också om att INGEN på stället tyckte om mig och alla kom in och klagade på mig så fort de fick chansen. Låt mig påpeka att jag var väl omtyckt av mina kollegor samt att vi umgicks många privat, många blev upprörda över det påståendet.

Han påpekade också att dom inte visste vad dom skulle göra med mig och var inte alls nöjda.

När jag föll i gråt glodde han bara på mig till jag själv fick fram orden var det något mer och han kallt svarade nej gå.

Det var också mycket favorisering från hans sida och särbehandling utav personalen.

En annan kollega fick gå pga att de tyckte att hon sprang för mycket från kassan. Hon hade chrons vilket de var mycket välmedvetna om.

Det som hände mig hände en annan tjej på jobbet. Men när hon ringde huvudkontoret fick hon ingen stöttning. Bara chefen som ringde upp och frågade vad fan hon höll på med
Fördelar
Trivs med kollegor
Nackdelar
Inte trivs med butikschefen
Kul och varierande miljö
En arbetsdag såg aldrig den samma ut vilket för mig är positivt.
Jag bor i Västerås
Jag varit jobbet i city gross köket 14 år sen i blekinge
Kendini bir halt sanan müdürlerle dolu bir market!!!!!!
Yaklaşık bir buçuk yıl çalıştım. Tek artısı muhteşem iş arkadaşlarınızın olması. Ama onun dışında diğer market sektörlerine nazaran fazla maaş verdiği için çalışanları tabiri caizse 'it gibi' çalıştırmaktan başka bir şey yapmıyorlar. Mağaza; gereksiz maaş verilen, bir halt bilmeyen ve market sektörüne dair zerre bilgisi olmayan ama havalarından da geçilmeyen 'müdürcüklerle' dolu bir mağaza. Ayrılırken üzüldüğünüz tek nokta iş arkadaşlarınız ki benim o kadar süre dayanmamdaki tek etken arkadaşlarımdı. Onun dışında çıkarken kurban bile kesmenizi düşündürecek bir nazi kampı. Çalışanlarına potansiyel hırsızmış gibi davranma, sürekli kameralarla baskı altında çalıştırıp can sıkıntısından tutanak tutma konusunda da çok iyiler. Ve son olarak; haklı ya da haksız olması fark etmeksizin ASLAAA çalışanlarının arkasında durmayan 'sözde' yönetici kadrosuna sahip bir market.
Social och bra arbetsplats.
Trevlig arbetsplats och fin butik. Bra arbetskamrater. Ligger nära till centrum. Buss hållplats precis utanför.
City gross är bra butik
Otroligt utveckling angående butiker.
Jag er medarbetare i Kalmar län men.

Angående kvalitet för produkter vissa är bra och är värdelös att sälja men Ytterby city gross gjorde mig besviken angående rasism i arbetskamrater och orättvis blev jag behandlad som dåligt bagare på nogot sätt att jag inte nöjd på chefen som har varit där.
Super trevligt!
Jag skickade in en spontanansökan och två dagar senare ringer chefen och ber om en intervju. Det tog en dag till och jag var välkommen att börja snarast, som sommar personal.
Ursprungligen var min uppgift att vara i kassan och självscanningen.

Vilket jag stortrivs med.

Men sen blev det förfrågningar att vara i de andra avdelningarna också, vilket är jätte kul! Jag gillar att kunna lite om det mesta på min arbetsplats, just för att kunna vara flexibel och hoppa in vid behov.

I det syftet passar city gross Halmstad mig perfekt!

Det känns som att jag har fått en ärlig chans att få vara på flera ställen, vilket jag förstått att inte alla får eller blir tillfrågade om. Kanske är det mitt driv att skaffa nya utmaningar som triggar det, för det är verkligen utmaningar på många sätt i de flesta avdelningarna. Det behövs mycket viljestyrka, service, glatt humör, glimten i ögat, laganda och ärlighet såväl bland kunder som till kollegor! Har du inga muskler när du börjar, lär du få det snart hihi.

Tidsmässigt så har jag haft väldigt mycket timmar, både schemalagd och vakanta timmar att söka.

Kollegorna är super, en del mer ordning och reda en andra dock. Några mer hjälpsamma på att visa hur och vad man ska göra, vissa tror att man som ny redan vet hur det funkar just i den avdelningen, och då blir man lite stående med att själv få lösa uppgiften utan tips och råd... Utmaning förvisso, men på det stora hela så är alla trevliga och tillmötesgående.

Varierande tider, morgon-middag-kväll på veckans alla dagar, vilket är bra tycker jag.
Fördelar
Finnes en trevlig frukost att ta del av. Kul personal, och rolig arbetsplats.
Inkompetenta
Dom håller inte vad dom lovar..utnyttjar ungdomar som får 8 Tim i veckan på pappret men jobbar 35 Tim. .får inga kontrakt..cheferna har inte kompetens ej att rekommendera....
Kabi̇li̇yetsi̇z yöneti̇ci̇ takimi
Metro marketlerde artik bi̇r İşe yaramadiklari İçi̇n kovulmuş artik sirada burasi var di̇ye metronun ne kadar eski̇si̇ varsa yöneti̇mi̇nden tutunda alt kademesi̇ne kadar kadrolaştiklari ve metro takiminin adamlarina dokunulmazken dişardan gelen ayni kidemdeki̇ personelleri̇n ezi̇ldi̇ği̇ hor görülüp bütün İşi̇n bu metro takimi hari̇ç gruba yaptirildiği bi̇r şi̇rket metroda görev aldiysaniz si̇zi̇n İçi̇n on numara bi̇ryer ama metroda çalişmadiysaniz pek önerebi̇leceği̇m bi̇r yer deği̇l potansi̇yel hirsiz gözüyle personele bakiş sözkonusu güvenli̇kler yükselebi̇lme adina gördükleri̇ yada görmedi̇kleri̇ herşeyi̇ rapor edi̇p bi̇r avukata gönderi̇yor ve si̇zden sürekli̇ savunma İsteni̇yor yöneti̇mdeki̇ler patronun karşisinda ağiz bi̇rli̇ği̇ edi̇yor bi̇ri̇ni̇n söyledi̇ği̇ne öteki̇ İti̇raz etmi̇yor bu şeki̇lde patrona herkes her İstedi̇ği̇ni̇ yaptirabi̇li̇yor İşte böyle dallas türevi̇ bi̇r şi̇rket ki̇mi̇n eli̇ ki̇mi̇n cebi̇nde belli̇ olmuyor bazen bi̇r güvenli̇k bi̇r müdürden daha kidemli̇ olabi̇li̇yor
Fördelar
PİYASANIN 200 TL ÜZERİNDE MAAŞ ODA ALDIĞINIZ ÇEK
Nackdelar
HER AN BAŞINIZA BİRŞEY GELEBİLİR
Uzakkkk durunnn Sakinnn .... !!!!!
Bugun 16 temmuz sali cty grosta ilk gunum ben boyle sacma sapan bir anlayis gormedim guvenlikler personeli izliyo cebine bisey atiyo mu caktirmadan yiyor mu diye sabh ciysan 15 dakka sabh kahvalti ve yarim saat ogle yemegin var ve 5 te cikiyosun sabahci isen . toplamda 45 dakka molan var oda saatine bakiyosun eger 1 dakka gecirdin mi tutanakk yiyosun diyceksiksin nerden anluycak barnakkk basiyon bi cihaza mola giris cikista. Servis berbat oglen geldigim icin aksam servisine kaldm magza kapnis 10 benim eve gelmem 11bucuk . magzada Canin bisey mi mesai icirsende alip yiyemezsin . abi gidin simit satin bu yere bulasmayin diyceksiniz ki sen hic markette calismamisin ben 5 yil bimde calistim ve bimin kiymetini anladim . sana verdugi maas ilk ay asgari ucret yani 2020 ikinci ay 2250 ve 200 tl alisveris karti . ve veee vee telefon kullanmak yasak personel cikisinda bi guvenlikci var onuda bi odasi gibi bir yeri var telefonlari oaraya koyuyorsun mola saatleeinde aluyosun amk demekki herkez koyuyo sandm bnde kiydum calisan 200 kisi tel var50 tane ve odaya guvenlikcude girmiyo nerden bileyim baskasi benim teli alacak bnde birakmadm . bu yazdiklarimdan sonra hala caliscam diyosanuz hayirli olsun .....
Fördelar
Calisma arkadaslari iyii .
Nackdelar
Herseyyyyyyy . maas . yonetim . yemek. Servis. Mola saatleri.
İyi çalışma arkadaşları, kötü yönetim
Bir hapishaneden farksız yönetim anlayışı, çalışma arkadaşlarınızla konuşmanız güler yüzlü olmanız göze batan yasaklardan. Sürekli sizleri izleyen ve işi mağazada yaşanacak hırsızlık vb durumları tespit etmek olduğu halde sadece çalışanları gözetleyen açıklarını arayan bir izleme odası personeli mevcut. Ayrıca mağaza müdürleri bildiğiniz daha önce reyon şefliğinden gelen ama müdür olunca egosu tavan yapmış kişilerden oluşuyor. Yönetim anlayışı zayıf. yükselmenize de olanak tanımıyorlar.
Okej arbetsmiljö
Kassaledarna var utomordentliga men kassachefen verkade inte ha någon koll (hon jobbar inte kvar). Jag fick inte tillgång till mitt schema förrän två veckor efter det att jag började arbeta
Anstängande, trevlig personal
Det var en trevlig arbetsmiljö där man kunde komma överens med sina kollegor. Alla samarbetade och man blev bra bemött av alla. Jag brukade gå till lagret och placera alla de nya varorna i en pall som skulle köras ut och allt skulle läggas i sina platser efter datum.
Fördelar
Trevliga kollegor
Nackdelar
Det fanns inte varma kläder när man skulle stå och jobba i mejeriet
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos City Gross. Vår community är redo att svara.
3,3
3,1