City Gross
Recensioner från anställda på City Gross

Väldigt stor butik

2 november 2018
Stor butik där det tog lång tid att lära sig olika sakerna
Fördelar
Gratis parkering!
Nackdelar
Stora arbetsplats
20 november 2019
Säljare medarbetare (Tidigare anställd) - Örebro
Jobbade på City gross i 5 år och även om jag trivdes med många av mina kollegor så var chefen hemsk.
Jobbade i början på mejeri, sen kolonial sen hamnade jag i kassalinjen.

Ett hårt jobb med otacksamma kunder och man fick inte ofta stöttning från ledningen, snarare tvärtom.

Hade en chef som tog in en fler gånger på kontoret och sa saker som en chef inte ska säga till sin anställda.

Han körde med tekniken jag kan inte sparka dig så jag bryter ner dig till du säger upp dig själv.

Sista samtalet så gav han mig en avhylning för något jag inte ens var ansvarig för (detta hände vid fler antal tillfällen). Då påpekade han också om att INGEN på stället tyckte om mig och alla kom in och klagade på mig så fort de fick chansen. Låt mig påpeka att jag var väl omtyckt av mina kollegor samt att vi umgicks många privat, många blev upprörda över det påståendet.

Han påpekade också att dom inte visste vad dom skulle göra med mig och var inte alls nöjda.

När jag föll i gråt glodde han bara på mig till jag själv fick fram orden var det något mer och han kallt svarade nej gå.

Det var också mycket favorisering från hans sida och särbehandling utav personalen.

En annan kollega fick gå pga att de tyckte att hon sprang för mycket från kassan. Hon hade chrons vilket de var mycket välmedvetna om.

Det som hände mig hände en annan tjej på jobbet. Men när hon ringde huvudkontoret fick hon ingen stöttning. Bara chefen som ringde upp och frågade vad fan hon höll på med
Fördelar
Trivs med kollegor
Nackdelar
Inte trivs med butikschefen
16 september 2017
Butiksäljare, (Prao) (Tidigare anställd) - Hyllinge
Jag började kl 8.00 och min första uppgift var att fronta olika varor. Detta gjorde jag ända tills personalen hämtade ut varor som jag skulle packa upp och ställa på hyllorna eller så tog jag initiativet och frågade om någon behövde hjälp.
Detta höll på tills kl 11.00, sen så fick jag ta 30 min lunchrast emellan.

Från kl 11.30 till 16:00 fick jag fortsätta att packa upp en massa olika varor och fick även hjälpa till att slänga skräpet från uppackningen.

Jag lärde mig att man verkligen behöver samarbeta för att få de olika arbeten utförda, dessutom att genom det så får man arbetet gjort snabbare.
Fördelar
gratis lunch, belöning efter prao veckan
Nackdelar
korta raster, långa timmar
28 december 2016
Kassörska m.m (Tidigare anställd) - Hyllinge
Det var roligt att arbeta på City- Gross med vaierande arbetsuppgifter såsom Kassan med självscanning och varuplock samt inventering. Jag trivdes med både arbetet och kollegorna samt Varuhuschefen. Det var en timanställning och ett tillfälligt arbete som jag utförde samt jag hade ett semestervikariat.