City Gross
Recensioner från anställda på City Gross

Super trevligt!

1 augusti 2019
Jag skickade in en spontanansökan och två dagar senare ringer chefen och ber om en intervju. Det tog en dag till och jag var välkommen att börja snarast, som sommar personal.
Ursprungligen var min uppgift att vara i kassan och självscanningen.

Vilket jag stortrivs med.

Men sen blev det förfrågningar att vara i de andra avdelningarna också, vilket är jätte kul! Jag gillar att kunna lite om det mesta på min arbetsplats, just för att kunna vara flexibel och hoppa in vid behov.

I det syftet passar city gross Halmstad mig perfekt!

Det känns som att jag har fått en ärlig chans att få vara på flera ställen, vilket jag förstått att inte alla får eller blir tillfrågade om. Kanske är det mitt driv att skaffa nya utmaningar som triggar det, för det är verkligen utmaningar på många sätt i de flesta avdelningarna. Det behövs mycket viljestyrka, service, glatt humör, glimten i ögat, laganda och ärlighet såväl bland kunder som till kollegor! Har du inga muskler när du börjar, lär du få det snart hihi.

Tidsmässigt så har jag haft väldigt mycket timmar, både schemalagd och vakanta timmar att söka.

Kollegorna är super, en del mer ordning och reda en andra dock. Några mer hjälpsamma på att visa hur och vad man ska göra, vissa tror att man som ny redan vet hur det funkar just i den avdelningen, och då blir man lite stående med att själv få lösa uppgiften utan tips och råd... Utmaning förvisso, men på det stora hela så är alla trevliga och tillmötesgående.

Varierande tider, morgon-middag-kväll på veckans alla dagar, vilket är bra tycker jag.
Fördelar
Finnes en trevlig frukost att ta del av. Kul personal, och rolig arbetsplats.
Similar reviews
8 december 2019
Same role
butiksmedarbetare (Tidigare anställd) - Malmö
Att jobba i City Gross var utmanande och givande. Mötet med kunderna var den största utmaningen, men jag har lärt mig att man kommer långt med god vilja, tålamod och ett leende.
29 april 2019
Same role
Butiksmedarbetare (Nuvarande anställd) - Höganäs
Roliga arbetskamrater...
Bra ledning

Finns alltid saker att göra så tiden känns meningsfull.
Fördelar
Procent på varje köp...
6 februari 2018
Same roleSame location
Butiksmedarbetare (Tidigare anställd) - Halmstad
Tjena hej hallå! LÄS om du tänkt att söka.
Jag har jobbat på city gross i Halmstad.

En dag då man sitter i kassan så har man full fokus på kunden, det är i kassan som kunden får sin slutgiltiga helhet från butiken, blir de trevligt bemötta i kassan så gör det ett mycket gott intryck.

Eftersom att man inte ska sitta en hel dag så får den som står i självscanningen byta av den som har suttit i kassan längst.

Det kan också hända att de personer som jobbar i butiken med att få upp varor/hålla snyggt behöver hjälp om det är lugnt i kassan så då får man hjälpa till med det.

Jobbar man som Jour, då är man främst ansvarig för butiken när chefer inte längre finns tillgängliga i butik.

Jourens uppgift är att hålla i stort sett hela butiken i (god form), fronta från entré till utgång samt gå igenom alla avdelningar så att nästa dag startar på bästa sätt.

Arbetet i sig funkar jättebra eftersom att jag är en person med gott humör. stor social kompetens, gillar utmaningar med kunder/personal m.m.

TYVÄRR!! så är min åsikt om City Gross HALMSTAD inte ALLS bra.

normalt sett så kan jag anpassa mig i de flesta miljöer men här mådde jag mest dåligt vilket väldigt många gör & det smittar av sig mycket. Personlig kemi är något av de viktigaste för mig och att man har roligt TILLSAMMANS på jobbet.

ETT exempel på det kan vara att man har hand om butiken, stressar som vanligt för det är (alltid underbemannat).

Får i ordning o hinner med PRECIS allt, förutom en liten grej som kan vara en annonsvara.

Då får man höra nästa dag ENDAST det som är dåligt. aldrig någonsin ett "bra jobbat"
 - mer...
Fördelar
Go frulle!;)
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos City Gross. Vår community är redo att svara.
3,3
3,1