Circle K

Circle K – recensioner om Lön och förmåner

2,7Lön och förmåner

Hittade 16 recensioner som matchade sökningenVisa alla 11 558 recensioner

Utvecklande!

Circle K är för den som gillar att ha mycket att göra. Ingen dag ser (på riktigt) ut som den andra. Det händer mycket, kan bli stressigt och man får hantera ALLA typer av människor. Men tjusningen är att göra sitt bästa för att alla ska gå därifrån med ett leende. Det är högt tempo och man kan gå från att tömma sopor, städa toaletter, till att baka bullar, servera mat och hjälpa en kund att fylla på spolarvätska. Man får hantera biluthyrning och bilskador, tunga varupallar, missnöjda kunder och nöjda kunder och de som helst vill vara klara innan de klivit in i butiken. Du måste vara ganska tuff för att klara det, då det kan vara sena kvällar, helgjobb och nätter också. Men gillar du att ha många järn i elden, service, arbetskamrater och laganda där alla kämpar för laget, gillar att utvecklas, är en vinnarskalle och trivs med människor; då är det för dig!

Fördelar

Träffar massa olika människor, ingen dag är den andra lik, bra lön, bra förmåner (friskvård/vinter och sommarhus)

Nackdelar

Tuffa arbetstider.ibland. Mycket varierat. Inget för slöfockar!

Utvecklande och rolig arbetsplats

Väldigt mycket olika arbetsuppgifter vilket skapar en otroligt lärorik och stimulerande miljö. Härliga kunder och kollegor! Väldigt bra chefer som är engagerade, lyssnar och stöttar. För dig som vill växa i företaget (och som person) är detta är detta en perfekt arbetsplats då man blir sedd för det goda jobb man gör. Helt klart det roligaste och mest stimulerande arbete jag haft! Rekommenderar alla med engagemang, driv och en positiv inställning att prova på att jobba på en Circle K.

Fördelar

Rolig arbetsmiljö, fantastiska kollegor, bra chefer, bra lön, omväxlande arbetstider

Nackdelar

Hög arbetsbelastning

Dålig ordning och dålig arbetsmiljö

Ett mycket märkligt ställe att jobba på, gillar att anställa unga människor och utnyttja deras arbetskraft tills dom slutar.Under min period på macken byttes hela personalstyrkan ut pga missnöje, cheferna ville hela tiden påminna en om hur bra vi hade det och det kändes lite som att det var svårt att tro på det..Även en arbetsplats där chefen ser mellan fingrarna för trakasserier och skyller bort sin okunskap. Mycket dåligt ställe!

Nackdelar

Personalrabatten är väldigt låg, inga raster och överlag dålig ordning.

En av dom värre arbetsplatserna jag haft

Började där en sommar som extraanställd. Intervjun gick bra och cheferna var trevliga.Fick en snabb genomgång och inlärning, men absolut inte på allt som jag egentligen behövde lära mig utan det var andras inlärningar som prioriterades före. Dom enda schemalagda passen jag fick var halvnattspass och då var man själv i flera timmar. På intervjun sa dom att det var ”en del halvnattspass” och inte att jag skulle bli schemalagd halvnätter gång på gång och främst helger. Ett halvnattspass såg på schemat ut så att man började kring 19, alternativt senare, och jobbade till 02. När jag skulle jobba mitt första halvnattspass så fick jag beordran att stanna till klockan 4 på natten istället, och fick som förklaring att ”det är så alla ska göra och så det går till här.” Vilket i mina öron lät helt konstigt. Under dessa halvnattspass blev jag sexuellt trakasserad ett tiotal gånger per natt av kunder, under då kanske 20 halvnattspass. Skulle verkligen inte rekommendera någon kvinna att jobba natt på detta företag. Jag berättade då för en av cheferna om vad som hänt, och gav som förslag att jag istället kan jobba dagspass då miljön är betydligt mycket bättre då. Alla mina halvnattspass försvann men jag fick inga nya pass. Någon månad efter fick jag min semesterersättning, och inser då att dom har sagt upp mig utan att ta kontakt med mig eller sagt något åt mig. Den enda orsaken jag kan komma på är grundande till detta är att jag i förtroende och som kollega öppnade upp mig för min chef om vad som hänt med sexuella trakasserierna och ofredandet. Fick ingen som helst stöttning av cheferna -

Vänlig och proffessionell kultur.

Starka ledare med stor tillit till sina medarbetare ger proffessionella och ansvarstagande medarbetare. Kulturen är vänlig och tempot är högt, men mänskligt.

Fördelar

Generösa förmåner såsom Rikskortet, träningsbidrag och extra semesterdagar

tufft men bra kolleger och förmåner

Stressigt och underbemannat, långa pass och korta raster. Många nya ideér från huvudkontoret som ej funkar i praktiken, vilket leder till irritation hos personalen. Stor personalomsättning. Bra kolleger, ställer alltid upp för varandra.

Fördelar

Rabatt på mat och drivmedel

Nackdelar

Korta raster, långa pass

Produktiv och rolig arbetsmiljö

Jag tycker Circle k är ett bra ställe att jobba på. Man får mycket erfarenhet, bra kollegor och bra ledning.

Fördelar

Förmåner och bra priser på diverse saker

Bra arbetsmiljö

Cirkle K är ett väldigt bra jobb när det kommer till att utveckla sin sociala kompitens.

Fördelar

Bra lön

Nackdelar

Ojämna arbetstider

Arbetare

Kom till jobbet och började med att plocka varor som kommit in eller stå i kassan. Att ta eget ansvar, vara noggrann.

Fördelar

Grattis kaffe och biltvätt

Lärorik arbetsplats

En typisk arbetsdag går inte riktigt att beskriva då ingen dag var den andra lik. Genom detta jobb har jag lärt mig att vara hantera stress och olika typer av människor. Den svåraste delen med jobbet var att hantera missnöjda kunder eller om man inte riktigt kunde svara på det de undrar. Dock får man ju se om någon kollega kunde svara på deras frågor. Jag skulle ändå säga att den bästa delen av jobbet är kundbemötandena och att man faktiskt kunde hjälpa folk.

Fördelar

Förmåner

Nackdelar

Inte kan lämna stationen vid rast, stressigt

Omväxlande arbetsmiljö med mycket ansvar!

Jättekul jobb med mycket varierande arbetsuppgifter! Krävs att vara organiserad och ibland lite kreativ!

Fördelar

Bra chanser att kunna avancera

Nackdelar

Skiften är på oregelbundna tider

Butikssäljare

+En dynamisk arbetsplats med olika, roliga uppgifter, lära sig att sälja, kundbemötande, servering av mat. + Stort utrymme att växa snabbt - periodvis stressigt - hög omsättning på personal

Givande arbetsmiljö men stresstålighet krävs!

En typisk arbetsdag är emellanåt stressig men också lugn under vissa perioder av dagen, men alltid mycket att göra eftersom rutinschemat är fullspäckat. Det var väldigt givande och gav mig förmågor såsom stresstålighet och breddade min sociala kapacitet, men gav mig även mycket skinn på näsan, eftersom vissa kunder kunde vara otrevliga eller flirtade mycket - fick lära mig att hantera detta med ett axelryck och ett milt bemötande, så länge jag inte kände mig hotad. Ledarskapet var bra, men hierarkin på arbetsplatsen är rätt svår att komma ifrån, precis som på många andra arbetsplatser. Det svåraste med jobbet var stressen och att memorisera rutiner, eftersom det var mycket att hålla i huvudet samtidigt. Det bästa var dock vänskaperna man får med sina kollegor!

mycket trevlig arbetsmiljö

den svåraste delen av jobbet är att bemöta otrevliga och otacksamma människor men har genom detta jobbet lärt mig hantera det. det bästa delen av jobbet är arbetskollegorna och alla glada, trevliga, pratglada människor man möter varje dag.

Lärande

En typisk arbetsdag går ut genom att hjälpa kunderna med deras behov. Att hyra ut bilar, servera snabbmat och sälja spel. ex. triss ATG osv. Sedan städa, göra mackor och fika. Vad jag har lärt mig av det här arbetet är att kunna möta alla olika människor på olika sätt. Alla tänker annorlunda. Arbetsplatskulturen är bekväm, men kan vi vissa tillfällen vara väldigt stressigt. Då jag är stresstålig så hanterar jag de situationerna bra. Några direkta svårigheter finner jag inte med det här jobbet. Det bästa är att få träffa så mycket människor.

Fördelar

Gratis biltvätt och rabatter.

Kul men dåligt betalt

Kul men dåligt betalt. Alltid något att göra så man får jobba för pengarna. Mycket bra chef

Fördelar

Alltid något att göra

Nackdelar

Dålig lön

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Circle K. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

Baserat på 11 558 omdömen

Läs mer om Circle K på populära orter