Circle K – recensioner om Ledarskap

En del av station chef är inte korrekt de vill sitta i kontoret mer a med halv tid på grund att de har utbildning
Stressigt och underbemannat, långa pass och korta raster. Många nya ideér från huvudkontoret som ej funkar i praktiken, vilket leder till irritation hos personalen. Stor personalomsättning. Bra kolleger, ställer alltid upp för varandra.
Fördelar
Rabatt på mat och drivmedel
Nackdelar
Korta raster, långa pass
Helt okej arbetsplats. Bästa är att man hade mycket kundkontakt och att ingen dag såg den andra lik. Ledarskapet kunde bli bättre dock. Fick bevittna när stationschefen mobbade 2 st arbetskollegor.
Möjligghet till en hel del jobb men dessvärre tvungen att stressa efter att hitta timmar. Tog lite mer än 3 år för mig att få ett fast vikariat. Väldigt krävande och mycket byte av chefer,
Fördelar
Personalrabatt på drivmedel
Nackdelar
Väldigt strikt med keps och förkläde, inga naglar, fransar m.m
Jag tycker Circle k är ett bra ställe att jobba på. Man får mycket erfarenhet, bra kollegor och bra ledning.
Fördelar
Förmåner och bra priser på diverse saker
En typisk arbetsdag går inte riktigt att beskriva då ingen dag var den andra lik. Genom detta jobb har jag lärt mig att vara hantera stress och olika typer av människor. Den svåraste delen med jobbet var att hantera missnöjda kunder eller om man inte riktigt kunde svara på det de undrar. Dock får man ju se om någon kollega kunde svara på deras frågor. Jag skulle ändå säga att den bästa delen av jobbet är kundbemötandena och att man faktiskt kunde hjälpa folk.
Fördelar
Förmåner
Nackdelar
Inte kan lämna stationen vid rast, stressigt
Mobbing, utfrysning av personal förekommer lite för mycket. Är 50 + och passar inte in. Cheferna är för unga och saknar livserfarenhet samt ledarskap. Tyvärr så är det mycket dumma ord om andra stationers chefer.
Fördelar
Billigare biltvätt
Nackdelar
För många
+En dynamisk arbetsplats med olika, roliga uppgifter, lära sig att sälja, kundbemötande, servering av mat. + Stort utrymme att växa snabbt - periodvis stressigt - hög omsättning på personal
En typisk arbetsdag är emellanåt stressig men också lugn under vissa perioder av dagen, men alltid mycket att göra eftersom rutinschemat är fullspäckat. Det var väldigt givande och gav mig förmågor såsom stresstålighet och breddade min sociala kapacitet, men gav mig även mycket skinn på näsan, eftersom vissa kunder kunde vara otrevliga eller flirtade mycket - fick lära mig att hantera detta med ett axelryck och ett milt bemötande, så länge jag inte kände mig hotad. Ledarskapet var bra, men hierarkin på arbetsplatsen är rätt svår att komma ifrån, precis som på många andra arbetsplatser. Det svåraste med jobbet var stressen och att memorisera rutiner, eftersom det var mycket att hålla i huvudet samtidigt. Det bästa var dock vänskaperna man får med sina kollegor!
Tyckte det var mycket givande att jobba i en stressad miljö då jag fick grepp och stresshantering och många jobb under press samt att jag fick erfarenhet av kassafunktioner.
Träffar mycket folk. Fins där när kunder behöver hjälp med sina bilar eller har funderingar
Fördelar
Trevlig personal
Nackdelar
Underbemannade
Kul men dåligt betalt. Alltid något att göra så man får jobba för pengarna. Mycket bra chef
Fördelar
Alltid något att göra
Nackdelar
Dålig lön
Trivdes bra. Möta mycket folk, då jag är väldigt positiv och tycker om att möta nytt folk. Tycker även om bilar och man fick lära sig en del nya saker. Kassa-vana är ett stort plus.
Fördelar
Allt!
Nackdelar
Inget!
Circle K är ett globalt företag som arbetar aktivt med utveckling av utbud och arbetsmetoder. Ständigt sökande efter förbättringar och effektivare lösningar. Circle arbetar aktivt med en plantskola vilket gör att de gärna rekryterar sina Station Managers inom bolaget och därmed även satsar på unga säljare med viljan, drivet och känslan för resan framåt. Ett tryggt och väldigt bra företag att arbeta i som rekommenderas. Ingen dag är den andra lik och vi är ständigt i rörelse framåt tillsammans.
Se fler recensioner av Circle K