Recensioner från anställda på Circle K

Stressigt och underbemannat, långa pass och korta raster. Många nya ideér från huvudkontoret som ej funkar i praktiken, vilket leder till irritation hos personalen. Stor personalomsättning. Bra kolleger, ställer alltid upp för varandra.
Fördelar
Rabatt på mat och drivmedel
Nackdelar
Korta raster, långa pass
Det är väldigt roligt att träffa nya maniskor från hela världens hörn. Jobba med många olika arbets moment.
Perfekt för alla som gillar högt tempo och service.
Fördelar
Socialt och utmanande
Nackdelar
Arbetstiderna
Roligt och högt tempo, iaf på Hagaström i Gävle (en av de mest besökta mackerna i sverige)
Jag hade ju bara praktik här men fick fler och fler uppgifter för var dag som gick och större ansvar
Fantastiska medarbetare. Måste ha skinn på näsan och du vill jobba natt
Helt okej arbetsplats. Bästa är att man hade mycket kundkontakt och att ingen dag såg den andra lik.
Ledarskapet kunde bli bättre dock. Fick bevittna när stationschefen mobbade 2 st arbetskollegor.
Möjligghet till en hel del jobb men dessvärre tvungen att stressa efter att hitta timmar. Tog lite mer än 3 år för mig att få ett fast vikariat.
Väldigt krävande och mycket byte av chefer,
Fördelar
Personalrabatt på drivmedel
Nackdelar
Väldigt strikt med keps och förkläde, inga naglar, fransar m.m
Jag tycker Circle k är ett bra ställe att jobba på. Man får mycket erfarenhet, bra kollegor och bra ledning.
Fördelar
Förmåner och bra priser på diverse saker
Cirkle K är ett väldigt bra jobb när det kommer till att utveckla sin sociala kompitens.
Fördelar
Bra lön
Nackdelar
Ojämna arbetstider
Kom till jobbet och började med att plocka varor som kommit in eller stå i kassan. Att ta eget ansvar, vara noggrann.
Fördelar
Grattis kaffe och biltvätt
Nackdelar
En typisk arbetsdag går inte riktigt att beskriva då ingen dag var den andra lik. Genom detta jobb har jag lärt mig att vara hantera stress och olika typer av människor.

Den svåraste delen med jobbet var att hantera missnöjda kunder eller om man inte riktigt kunde svara på det de undrar. Dock får man ju se om någon kollega kunde svara på deras frågor.

Jag skulle ändå säga att den bästa delen av jobbet är kundbemötandena och att man faktiskt kunde hjälpa folk.
Fördelar
Förmåner
Nackdelar
Inte kan lämna stationen vid rast, stressigt
Mobbing, utfrysning av personal förekommer lite för mycket. Är 50 + och passar inte in. Cheferna är för unga och saknar livserfarenhet samt ledarskap.
Tyvärr så är det mycket dumma ord om andra stationers chefer.
Fördelar
Billigare biltvätt
Nackdelar
För många
En arbetsdag på Cirkle K kan se varierande ut. Biluthyrningar, lastbilsuthyrningar, baka bullar, hjälpa kunder, plocka upp varor och städa. Bästa delen av jobbet är att göra kunder glada och kunna lösa mina egna problem när något uppstår.
Fördelar
Jobba med människor
Nackdelar
Man jobbar sena kvällar
Stå i kassan, fylla på butiken, öppna, stänga butiken.
Jättekul jobb med mycket varierande arbetsuppgifter! Krävs att vara organiserad och ibland lite kreativ!
Fördelar
Bra chanser att kunna avancera
Nackdelar
Skiften är på oregelbundna tider
Har lärd mig mycket, men skulle inte jobba där hela mitt liv
+En dynamisk arbetsplats med olika, roliga uppgifter, lära sig att sälja, kundbemötande, servering av mat.

+ Stort utrymme att växa snabbt

- periodvis stressigt

- hög omsättning på personal
En typisk arbetsdag är emellanåt stressig men också lugn under vissa perioder av dagen, men alltid mycket att göra eftersom rutinschemat är fullspäckat. Det var väldigt givande och gav mig förmågor såsom stresstålighet och breddade min sociala kapacitet, men gav mig även mycket skinn på näsan, eftersom vissa kunder kunde vara otrevliga eller flirtade mycket - fick lära mig att hantera detta med ett axelryck och ett milt bemötande, så länge jag inte kände mig hotad.
Ledarskapet var bra, men hierarkin på arbetsplatsen är rätt svår att komma ifrån, precis som på många andra arbetsplatser. Det svåraste med jobbet var stressen och att memorisera rutiner, eftersom det var mycket att hålla i huvudet samtidigt. Det bästa var dock vänskaperna man får med sina kollegor!
den svåraste delen av jobbet är att bemöta otrevliga och otacksamma människor men har genom detta jobbet lärt mig hantera det. det bästa delen av jobbet är arbetskollegorna och alla glada, trevliga, pratglada människor man möter varje dag.
Att jobba på Circle K som säljare hjälpte mig att slipa på mina säljtekniker då det är få företag som har en så pass varierad klientel som en bensinmack och jag fick därmed öva att sälja till en stor variation av människor.

Bästa delen med jobbet var alla säljtävlingar som upprättades då det sporrade mig lite extra.
Fördelar
Fick syssla med försäljning vilket jag älskar.
Nackdelar
Dåliga arbetstider