Cervera

Recensioner från anställda på Cervera

Finns alltid någonting att göra. Har lärt mig att ta emot returer samt reklamationer och information om olika produkter.
Håll er borta från den här arbetsgivaren. Hemsk företagskultur. Hemska chefer som trycker ner personal. Hot om åtgärder så som att sänka löner. Hade kollegor som inte ville gå till jobbet. Hade underbetalda kollegor som inte kunde leva på sin lön. Usch!
Bra produkter o butiksmiljö, duktiga o kunniga säljare.
Har infört ett schemasystem som innebär att alla säljare jobbar minst tre helger i månaden samt många korta pass i veckan (tex flera dagar med 3-4 timmars pass).

Max antal timmar för tillsvidareanställning är 30 men företaget räknar med att säljarna vill jobba fler timmar men slipper ha anställda på heltid.

Om man kritiserar systemet ombeds man att sluta, individuella behov tas inte hänsyn till (tex familjesituation).

Att jobba på Cervera idag passar ungdomar som tex pluggar och vill jobba mycket helger och korta pass varje dag. Har man familj, partner som är ledig helger eller behöver en fulltidslön är det bättre att välja annat företag.
Fördelar
Får trasiga saker ibland, trevliga säljkollegor
Nackdelar
Minimilön o villkor trots bra kompetens, svårt att nå ngn bonus
Rolig och produktiv arbetsmiljö.
Lärt mig mycket om e-handel och att arbeta i större sammanhang.

Utvecklar mig som ledare & coach generellt.

Fått ännu mer insikt i hur viktigt det är att vi idag, år 2018 när handeln svajar mellan digitalisering och personliga möten, att våra kunder faktiskt värdesätter personligt möte och att få goda tips och råd och trevlig service och bemötande ifrån oss som älskar att sälja och prata med våra medmänniskor. Det är värt mycket för många, kul!
Fördelar
Många.
Nackdelar
Inga egentligen..!
Omväxlande arbetsuppgifter och många intressanta kundmöten. Mycket om produkterna som cervera har och en del nya saker inom ledning och försäljning. Fick även vara med och konstruera/aggera i en utbildningsapp. Ledningen var lyhörd och utvecklande med många bra idéer. Mina kollegor var de bästa jag haft! Vi kom varandra väldigt nära och vi stöttade verkligen varandra i vått o torrt. Att läsa av invecklade diagram och en del kundsituationer som inte ville lösa sig riktigt som man hade tänkt sig, men det ordnade sig alltid tillslut. Vår härliga stämning i arbetslaget!
Fördelar
Bonussystem samt personalrabatter
Nackdelar
snåla bonusar med krångliga regler
Jag jobbade mest under julmånaderna och det var klart att det var positivt med alla glada kunder. Trevlig chef, snälla och hjälpsammma arbetskamrater. Vackra saker att sälja.
Fördelar
Fin stämning i butiken
Nackdelar
Att det bara var ett extrajobb
Mina kollegor är underbara men det har blivit tråkigt då alla egna initiativ är som bortblåsta. för mycket pappersjobb. De högre makterna har aldrig arbetat på golvet tillräckligt länge för att nya arbetssätt skall vara fullt fungerande.
Vi skall göra allt men får inte göra allt så det är svårt att få till allt vissa dagar.

En dag kan bestå av att varorna skall hämtas, plockas upp, bockas av och ut i butiken. Samt häjlpa kunderna. Även ändra frontbord och skyltfönster för nya kampanjer.
Fördelar
lätt att byta tider för vab, läkarbesök mm
Nackdelar
personalvården är katastrof
Cervera är en av de bästa praktikplatser jag har varit på. En trygg och skön arbetsplats med positiva medarbetare. En plats där man kan växa som person och som säljare.
Fördelar
Alltid något att göra
Nackdelar
Inte så mycket rörelse i butiken
Öppna butiken
Ta emot kunder

Gå igenom försäljningslistan och fylla på varor

stå i kassan

En mycket snäll, generös och varm chef

Samma med arbetskoller, snälla, varma, tillmötesgående

Att kunna ge kunderna mer service

omväxlande rolig och fartfylld arbetsmiljö
Kassatjänst med rådgivning, påfyllnad av varor, samt renhållning av butiken.
Uppdaterad kassavana

God information från ledning och kollegor som slutade i gott självförtroende i självständigt arbete.

Inga egentliga svårigheter.

Mycket kundkontakt i en butik med kunden i fokus.
Fördelar
god service och kunskap i butiken
En typisk arbetsdag för mig var att plocka upp varor, prismärka, hjälpa till i kassan, slå in presenter, hjälpa kunderna med deras frågor m.m. Arbetskollegerna trivdes jag jätte bra med, kom överens med dom nästan direkt, den svåraste delen av jobbet var nog att hitta var allt stod. Den bästa delen var nog att stå i kassan och slå in presenter.
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Cervera. Vår community är redo att svara.
4,2
3,8