Carspect

Recensioner från anställda på Carspect

En utmanande tid som ledare inom en ny branch där man fick möjligheten att skapa många nya och bra kontakter samt dela många erfarenheter.
Stort ansvar under frihet och mycket utvecklande. Blev många men roliga arbetstimmar då vi var många som drevs av att bygga ett nytt och utmanande företag på den svenska bilbesiktningsmarknaden. Vår ambition var att ta 25% av den svenska marknaden och etablera 100 stationer. Det blev en något ryckig resa då vi hade 4 VD'ar på 4 år och därmed 4 omorganisationer. Men även det var lärorikt.
Fördelar
Utbildningar, friskvårdsbidrag
Nackdelar
Många obetalda helgarbetsdagar
Ett nystartat företag (2010) som arbetar med fordonsbesiktning sedan monopolet upphörde 2011.
Har inte tagit över någon besiktningsstation utan samtliga stationer (56 st) har Carspect etablerat själv.

Carspect har ca 160 anställda varav 6 personer sitter på huvudkontoret i Bromma.

En av dom stora utmaningarna är att få många i personalen på stationerna att förstå att det är mycket betydelsefullt att vi bemöter våra kunder på ett trevligt och serviceminded sätt så kunderna känner sig välkomna och sprider den positiva upplevelsen vidare till vänner och bekanta. Carspect har idag 8% av marknaden och målsättningen är att ha 100 stationer samt 25% av marknaden.

Det är stimulerande och utmanande att vara med i ledningsgruppen och få vara delaktig i beslut och handling när vi bygger ett nytt företag på en ny marknad efter monopolets upphörande.

Dagliga utmaningar med problemlösning samt arbetsuppgifter som uppföljning på budget, rekrytering, fastighetsskötsel, nyetablering, möten, kundkontakter mm.
Fördelar
Stort förtroende och ansvar från ägarna. Mycket frihet under ansvar.
Nackdelar
Perioder med många arbetstimmar.