Recensioner från anställda på CAPIO

En mycket bra och lärorik arbetsplats

11 oktober 2015
Att få arbeta tillsammans med ett mycket bra team betyder oerhört mycket både för patienterna och för personalen. Här arbetar alla yrkeskategorier tillsammans och bidrar med sin kompetens. Det är en daglig kunskapskälla att möta olika slags patienter med olika behov. Äldre personer har en lång livserfarenhet som berikar väldigt mycket, utifrån all deras erfarenhet av livet.
Fördelar
Öppenhet, glädje, kunskap
Nackdelar
Vid sjukdom kan personalbrist uppstå
15 juli 2018
Undersköterska (Tidigare anställd) - Fridhemsplan
Det har varit oerhört spännande och lärorikt att jobba på Capio S:tGöranssjukhus, vilket jag stannade i 10 1/2 år
Fördelar
Vi fick bra med förmåner och att man jobbade på poäng och fick ca 8000kr mer i lön varje månad
Nackdelar
Att man jobbade treskift
12 april 2018
Undersköterska (Nuvarande anställd) - Stockholms Län
Trivs bra på St:görasns medn nu känner jag att jag vill utveckla mig inom turism
Fördelar
God kamratskap
Nackdelar
personal brist
8 januari 2015
Vikarierande kurator (Tidigare anställd) - Nacka
En genomgång av dagens uppgifter och utföranden, därefter en kaffe med övrig personal på avdelningen. Efter kort kaffe paus så besökte jag patienter på den palliativa avdelningen, om inget inbokat på minnesmottagningen. Utredningar/ ansökningar om färdtjänst eller annat vid behov. God sammanhållning och samarbete mellan arbetskollegor oavsett titel. Svåraste delen var vissa samtal med patienter och att acceptera att man bara kan hjälpa till viss del. Bästa delen att känna att man gjorde nytta och hjälpte andra medmänniskor.
  1. En mycket bra och lärorik arbetsplats