CAPIO logo
CAPIO

Recensioner från anställda på CAPIO

Hittade 22 recensioner som matchade sökningenVisa alla 28 recensioner

Trevliga arbetskollegor

Lätt att byta jobb inom Capio koncern, and det behövs mera personal, bättre chefer, and. Sammanhållen ING är bra och det är ett litet sjukhus så man vet och kommer i kontakt med många

Fördelar

Årlig, sommar och jul present

Nackdelar

Tänker inte mycket på belastning och konflikt rädda chefer

Trevlig personal, bra chefer

Det är trevligt att jobba på Capio. Bra chefer. Grattis frukost för alla.

Stressig miljö

Mycket stressig arbetsplats, trevliga kollegor mm.

Fördelar

sjukförsäkring

Nackdelar

Stressigt långa dagar

Dålig arbetsmiljö, lågt i tak, dålig ledarskap

Dålig arbetsmiljö, lågt i tak,dålig ledarskap och stressig arbetsplats. Ingen arbetsglädje.

Fördelar

Tacksamma patienter, meningsfullarbete och en del av personal var kompetenta och trevliga

Nackdelar

Dålig arbetsmiljö, man tappar arbetsglädje, dålig ledarskap, rörig arbetsplats

Osäkra arbetsförhållanden

Personal kan tex. bytas ut hastigt och lustigt och utan giltiga skäl. är det som ger lågt betyg. I övrigt ett roligt arbete men stor personalomsättning

Är nöjd

Har inte jobbat här så länge men är hittills väldigt nöjd med ledarskap och arbetet i sig.

Slitsam miljö men väldigt lärorikt

Jobbade i servicegruppen och man får se och lära sig hur mycket t ex städarna sliter varje dag, även sjuksköterskorna som är överbelastade och hur det är inom sjukvården i sverige. Man får träffa och prata med mycket olika typer av människor, även de med psykiska besvär. Detta var den mest lärorika arbetsplats jag varit på än så länge som fått mig att inse en massa saker!

engagerande och roligt

omhändertagande och nya patienter var dag. omväxlande

Fördelar

friskvårdsbidrag flextider

bra arbetsgivare

Bra som arbetsgivare med bra förmåner och bra villkor.

produktiv och rolig arbetsmiljo

Jag börjar arbeta kl 7.45 till kl 17.00 . Vi arbetar som team läkare, sjuksköterskor och under sjuksköterskor.

Lediga jobb på CAPIO

Se fler jobb

Lärorikt

Det har varit oerhört spännande och lärorikt att jobba på Capio S:tGöranssjukhus, vilket jag stannade i 10 1/2 år

Fördelar

Vi fick bra med förmåner och att man jobbade på poäng och fick ca 8000kr mer i lön varje månad

Nackdelar

Att man jobbade treskift

rörlig arbetsplats

Trivs bra på St:görasns medn nu känner jag att jag vill utveckla mig inom turism

Fördelar

God kamratskap

Nackdelar

personal brist

Bra arbetsmiljö

En bra arbetsplats, där man som usk får lära sig väldigt mycket om akutsjukvården .

stimulerande men stressig miljö

Stressig miljö. Trevliga kollegor och patienter. Stressiga krävande chefer. Brister i ledningen. Trivdes med arbetsuppgifterna och patientmötena. Oergonomiskt.

Nackdelar

dålig lön för arbetet

God arbets miljö.

Flexibelt arbete med många olika arbetsuppgifter. Jag är nöjd med mina arbetsuppgifter.

Fördelar

Friskvårdsbidrag

Nackdelar

Skiftarbete med många kvällspass

Glada människor

Börjar med att säga hej till arbetskollegorna. Öppnar post och ankomstämpla den. Lägga in remisser och skriva in vissa prover. Göra lite administrativt. Ta emot patienter/kunder i kassan. Att man gör nästa alltid ett bra arbete fast det kan kännas hopplöst ibland. Vi har en bra stämning för det mesta när man inte känner sig stressad. När man får patienter/kunder i kassan som kommer och är redan på dåligt humör och skäller utan anledning. Det tar så mycket energi från en. Sedan ska man ändå försöka vara trevlig och tillmötes för dessa patienter/kunder. Det är när man får höra både från patienter/kunder och övrig personal att man ha gjort ngt bra. När de säger att är du alltid lika glad och positiv. Då sträcker man på sig lite exra.

Fördelar

Glad, hjälpsam och positiv människa.

Nackdelar

Vi blir mindre personal och ska ändå göra samma jobb.

Fantastisk personal som alltid gör sitt bästa.

En arbetsplats med fantasisk, lojal personal. Alla gör sitt bästa varje dag, men de är för få och har för många patienter.

Stort och bra arbetsmiljö.

Capio Geriatrik är den största geriatriska kliniken i Stockholm. Den ingår i en av Europas privata vårdconcerner. Capio Dalens består av avdelningar med allmän- och akutgeriatrik, stroke, samt ortopedrehabilitering. Där finns också ASIH Dalen. Den är bra arbetsplatsen och jag trivs bra. Problemet är bara att jag befinner mig i en situation där dagtidjobb passar för mig utmärkt.

Fördelar

Gratis frukost

Nackdelar

Inga nackdelar.

Produktiv och trygg arbetsmiljö

Läkarmöte på morgonen. Mottagningsbesök av patienter på egen hand, akuta och kroniska patienter. Bedöma och behandla patienter med varierande diagnoser. Resten av dagen har man in- och utskrivningssamtal med patienter, dikterar journalanteckningar, ordinerar labbprover och mediciner, samt remitterar patienterna för olika undersökningar om det behövs.

Fördelar

Gratis frukost

Nackdelar

Flextid saknas

En mycket bra och lärorik arbetsplats

Att få arbeta tillsammans med ett mycket bra team betyder oerhört mycket både för patienterna och för personalen. Här arbetar alla yrkeskategorier tillsammans och bidrar med sin kompetens. Det är en daglig kunskapskälla att möta olika slags patienter med olika behov. Äldre personer har en lång livserfarenhet som berikar väldigt mycket, utifrån all deras erfarenhet av livet.

Fördelar

Öppenhet, glädje, kunskap

Nackdelar

Vid sjukdom kan personalbrist uppstå

God sammanhållning och samarbete mellan personal

En genomgång av dagens uppgifter och utföranden, därefter en kaffe med övrig personal på avdelningen. Efter kort kaffe paus så besökte jag patienter på den palliativa avdelningen, om inget inbokat på minnesmottagningen. Utredningar/ ansökningar om färdtjänst eller annat vid behov. God sammanhållning och samarbete mellan arbetskollegor oavsett titel. Svåraste delen var vissa samtal med patienter och att acceptera att man bara kan hjälpa till viss del. Bästa delen att känna att man gjorde nytta och hjälpte andra medmänniskor.

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos CAPIO. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

3,9

• CAPIO