Bygghemma

Bygghemma – recensioner om Lön och förmåner

2.0Lön och förmåner

Hittade 5 recensioner som matchade sökningenVisa alla 7 recensioner

Okej som sommarjobb elr tillsvidare jobb

Kul arbetskambrater, dålig ledning, dålig arbetstrygghet samt inga förmåner (löneökning etc) vid befordran. Högt tryck day-to-day och med dålig uppbackning ifrån chefer vid jobbiga situationer (hot, aggresiva kunder etc). Om du gör bra ifrån dig blir du ofta ombedd att ta dig ann större arbetsbörda. Du får inte kompensering för denna. Mycket eget ansvarstagande och påhittighet är viktigt för att kunna lösa problemen. De frågar dig vilken lön du vill ha. Denna fråga kvittar för du får ALLTID 20k fram tills 6 månader in, där du kan börja löneförhandla. Kontraktet du skriver på kan innebära att det är svårt att söka jobb inom samma jobbsektor (after sales/byggvaror etc.). Djupa och ointuitiva system som kräver mycket från användaren för att du ska bli effektiv.

Fördelar

Kul kollegor, intressanta "fall", mycket eget ansvar.

Nackdelar

Chefera backar inte alltid upp dig vid jobbiga kundmöten, dålig lön, dåliga förmåner vid befodran, Ingen lönehöjning vid ökad arbetsbörda.

Roliga kollegor, urusel ledning och dåligt betalt

Det enda som var bra på det här jobbet var kollegorna. Det som var dåligt vart ska man börja, personalrabatt fick man inte till och med 6 månader man jobbat där, friskvårdsbidrag fick man inte heller, va tvungen att be om hjälp i 4 månader för instruktioner för att få reseersättning på deras system men fick fortfarande ingen hjälp (var tvungen att lära mig själv), dåligt betalt, otrevlig och extremt jobbig att få respons från de som jobbar över en, vill att man ska släppa allt och jobba extra så fort de behöver (arbetarbrist), när man jobbar extra får man inte betalt för det? Cheferna ljuger man får och kastar skit på varandra så du inte får något konkret svar angående något alls. Dålig OB för att vara butiksjobb. Blev lurad på mitt kontrakt, skulle ha fått ett avtal på 40%, efter det så erbjöd de att jag skulle få jobba mer då det var personalbrist i en annan butik och en kollega skulle jobba där istället, slutade att jag inte fick betalt för det extra jag hade jobbat (cirka 20-30%) mer. När jag mejlade cheferna, HR, löneadministration så fick jag inget seriös hjälp utan "Vi kollar upp det och återkommer", efter 2 månader av att jagat efter något svar så sa de "Nej det verkar som att du inte ska få betalt för det extra du jobbar så vi kommer inte betala ut det", kontaktar VD och annan högre upp på stegen och får då ett samtal någon vecka sena att jag har blivit uppsagd, har fortfarande inte fått min sista lön än så vi får se hur det blir med det. ANSÖK INTE HÄR OCH TA INTE JOBBET SPARA DIN TID

Fördelar

Trevliga kollegor

Nackdelar

Allt är nackdelar, inget bra med jobbet

Trångt och varmt

Utnyttjar sina anställda. Man blir inte uppskattad som anställd. Jobbade 48h en vecka men endast betalt för 40. Sen kom jag 15 min sent tillbaks på lunchen och det drog dom av på lönen.

ingen koll

i sommar hade vi över 13000 mejl. Gjorde inget för att hjälpa supporten. Avbryter kontrakt om man vill ha mer lön. Katastrofal ledning, verkligen ingen struktur alls. Sälj blir behandlade bra men inte dem på kundtjänst.

Fördelar

nära stationen

Nackdelar

ingen framtid

Bygghemma

Väldigt strukturellt arbete, dock med många bra utbildningsdagar för lärdom om olika material och funktioner. Dock väldigt hög stressfaktor och ganska hårt styrt.

Lediga jobb på Bygghemma

Se fler jobb

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Bygghemma. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

2.6

• Bygghemma