Burger King

Burger King – recensioner om Lön och förmåner

det är väldigt högt tempo på burger king speciellt vid lunchtid, men ju mer man arbetar på detta vis lär man sig att hantera stressen bättre. Burger king var en rolig upplevelse för mig och jag visste att jag gjorde bra ifrån mig. tyvärr är det för lite betalt för studenter och jag fick även avbryta mitt jobb där då jag var tvungen att praktisera genom skolan på en annan plats. Men ifall det inte hade vrit fallet skulle jag nog inte jobbat kvar där ändå.
Ett bra första jobb men att jobba där en längre tid kommer vara väldigt tufft. Du har chans att utveckla dig men cheferna på högre nivå är väldigt otrevliga och inte särskilt hjälpsamma.
Fördelar
Gratis lunch upp till 80 kr
Nackdelar
Dåliga chefer
Detta var mitt första extrajobb när jag gick i gymnasiet, och det var ett br. kliv in i arbetslivet men jag har en hemskt upplevelse av att jobba där och skulle inte rekommendera någon att jobba där, i alla fall inte Burger King Avenyn i Göteborg. Cheferna var otroligt otrevliga och kunde anklaga en för att ha stulit t.ex. en dippsås utan bevis och då fick man en varning, och 2 varningar innebar uppsägning. De tog inte heller hänsyn till några slags önskemål om vilka pass man ville ha eller när man kunde, vilket innebar att jag fick tacka nej till många pass eftersom jag gick i skolan, vilket dem visste om. När det var mycket folk och vi var underbemannade kunde dom sitta inne på kontoret istället för att hjälpa till, och när dom väl kom ut (när det var kaos) så var det istället dåligt av oss att vi jobbade för dåligt. Man fick inte heller kläder som man skrev under att man skulle få, man fick ett par skor (som man betalade själv) och resten fick man hitta nånstans i omklädningsrummet. Överlag ett hemskt arbete men detta mest pga cheferna, själva arbetet var lärorikt och majoriteten av kollegorna var underbara.
Fördelar
Rabatt på mat
Nackdelar
Inga kläder, dåliga chefer, orimlig stress
Jobbade i början i Varberg där var allting fräsch och fint, men chefen var helt respektlös, det finns liksom inte riktigt bra bemötande mellan medarbetare och övriga personal som sitter på topp. I Göteborg var det riktigt äckligt överallt, allt är helt sliten. Oh vad lukta illa, kepsen och förkläder vad så smutsiga att man nästa borde neka att har de på sig.
Fördelar
Flexibiliteten
Nackdelar
Stress för lite pengar
Fick ingen utbildning-kastades in i det.

Oklar ledning- mycket problem, avsaknad av svar på viktiga frågor ibland.

Inte svårt att lära sig - men kan ta några arbetstillfällen att lära sig vara effektiv vilket kan vara stressigt.

Företagskultur- otroligt oklar ledning. De väntar sig snabbt utbyte av arbetare. Söndriga skåp, fick använda kläder.

Svåraste delen av jobbet var- Vissa av ledarna. Dåliga dagar då det inte fanns tid för paus och allt var extremt stressigt. Ibland kände man sig överväldigad. Vissa kunder var också arga eller obehagliga. Men då stöttade ofta kollegorna.

Bästa delen av jobbet- Arbetstillfällena flög förbi. När det var stressigt gick det väldigt snabbt. Inte så svårt att att lära sig. Vissa kollegor var väldigt snälla. Är bra arbetserfarenhet då det visar på stresstålighet m.m.
Om du är ung så är detta toppen som extra utöver gymnasiet. Det var otroligt lätt att få ett jobb men arbetsplatsen kan vara ett jävla helvete. På vissa dagar är man så underbemannade att man inte får nån rast och tvingas jobba över. Vissa andra dagar så är det jättekul och man trivs verkligen. Dina kollegor kommer vara runt 17-21 år. Arbetsledningen kommer vara runt 19-25 och chefen kommer vara helt kass. Ledningen är nog det sämsta jag har varit med om. Men man får skinn på näsan och kommer nog vara så jävla stresstålig när du kommer ut från detdär stället.
Jobbet i sig är helt okej, stressigt till och från men man lär sig handskas, cheferna som finns nu är inte de bästa som har funnits där eller som man haft själv under de arbetena man haft under åren, så det som får en att fortsätta är väl kollegorna, gästerna och att man faktiskt behöver en inkomst. Lönen i sig är helt okej men inte för de jobbet man gör och den stressen man får utstå
Lärt mig mkt om snabbmatsbranschen.
Bra första jobb
Väldigt stressigt arbete där väldigt unga människor styr andra unga människor. Arbetsmiljön är tyvärr inte bra och lönen är inte tillräcklig för det jobb man gör.
Som en arbetare på Burger King behöver man vara beredd på allting.
Fördelar
Gratis lunch
Nackdelar
Högt tempo
Jag tycker det är ett jobb där mycket händer och man blir lätt stressad. Det är också dåligt betalt om man ska kunna försörja sig själv. Jag som vill flytta hemifrån kommer inte kunna göra det om det fortsätter såhär.
Trots allt man läser tycker jag såklart att en del stämmer och mycket inte. Ett bra steg in i arbetslivet! Det är stressigt men du kan lätt klättra vilket är bra. Som arbetsledare har man dessutom mer förmåner såsom roliga personalfester med ledningen. Det negativa är såklart att man oftast jobbar underbemannade pågrund av budget som ska hållas. Det är för hård konkurrens/ rivalitet mellan restaurangchefer vilket i sin tur drabbar medarbetare som pressas ännu hårdare.
Fördelar
Roligt teamwork, man lär sig hantera stress, kul
Nackdelar
Inte ett jobb man blir rik på, underbemannat ibland
Bra jobb där man får möjlighet att jobba mycket om man vill. Dock en del med dålig arbetsmoral.
Fördelar
Gratis luncher
Nackdelar
Dålig arbetsmoral
Bästa jobbet jag haft! Är super nöjd och har de bästa kollegorna.
Fördelar
Snabb utveckling
Nackdelar
Låga lönehöjningar
Jag jobbade (extrajobbade) på burger King i 10 månader och började som 17-åring.
I början kändes det helt okej då man fick mycket hjälp av medarbetarna osv. Man fick dock ingen ordentlig genomgång för hur man gjorde allting och för kassan utan det fick man lära sig med tiden, vilket var svårt då det var så stressigt och hela tiden kunder. Det var jättestressigt varje dag och arbetsledarna pressade en alldeles för mycket. Man var knappt tillåten att gå på toaletten och ta en 5 minuterspaus om man ville då det var så mycket att göra. Vi var ALLTID underbemannade, med lite mer personal hade allting rullat på mycket bättre. Enda gången vi var tillräckligt med personal var den 23e december som var Burger Kings mest trafikerade dag då de drog in mest pengar på hela året.

Plus för de roliga mebetarna jag hade och för att tiden gick fort när man väl jobbade då det var så stressigt....ibland var det till och med kul att jobba!
Burger King är ett jobb som funkar för dig som är stresstålig, och funkar i kök. Det är som sagt ett väldigt stressigt jobb och blir därför automatiskt en påfrestande miljö att vara i, men ger dig även erfarenhet inom service, kök och kassa. Man har även många medarbetare vilket blir givande då man lär känna många olika typer av människor.
Fördelar
Rabatter och litet avdrag av lön för lunch.
Gratis mat men kanske inte den hälsosammaste maten
Fördelar
gratis lunch
Dem kunde ringa in en när man var ledig, man fick sina scheman sent så det var svårt att planera aktiviteter utanför jobbet. Dessutom kändes det sjukt oseriöst när man behövde tjata om anställningsavtal och att de ej lyssna på sina anställda över huvud taget.
Fördelar
Roligt med kunder
Nackdelar
Stressigt, dålig planering mm.
Bugerking var inte kul för mig att jobb för att man jobba hella tiden utan att får bra lön
En arbetsdag för mig var kassa och göra beställningar, själva arbetsplatsen var helt okej, och mina kollegor också. Den svåraste delen var först kassa men sdsan blev det superlätt efter bara några dagar. Men sedan blev det svåraste arbetsledarrollen. Jag har lärt mig det mesta. Städning av restaurang, kassa och göra beställningar.
Bra jobb om man klarar av press och ett hektiskt schema.
Arbetsuppgifter kan vara; Städa toalett och Restaurangen samt uteserveringen, Ta beställningar i drivethru och i kassan i restaurangen, packa upp och fylla på produkter, hålla koll på hållbarhetsdatum, se till att läsk, servetter, salt/peppar mm. är påfyllt ute i restaurangen och sänka mat i fritös