Burger King

Recensioner från anställda på Burger King

Hittade 216 recensioner som matchade sökningenVisa alla 49 305 recensioner

Bra deltids / extra jobbpass

Ett bra jobb för den som pluggar vid sidan av eller letar efter sitt första jobb, skulle inte rekommendera det som ett heltids jobb.

Fördelar

Rabatterade priser

Nackdelar

Burger king är en lexlig plats för familjen och sammanhang för gänget att hänga och käka luncher och middagar

Jag är en person som har talanger i restaurangbranschen som kan jobba i köket och servitör och städningen. Jag är en lojal och snäl och modig och social på min beteende och kan prata på flera språk.

Fördelar

Gratis luncher

Nackdelar

Inge förmåner

Katastrof arbetsplats

Katastrof arbetsplats där sexuella trakasserier, mobbning och skitsnack är vardag. Företaget NSP är ett skämt och ingen bör ha något med dom att göra. Cheferna fifflar med timmarna och inte sällan flera timmar försvinner på lönen. Nuvarande chefen Wilma Selin är ett rent skämt och undrar hur hon fick chef jobb. Hotar medarbetare samt förbjuder dom att säga upp sig. Mutar minderårig medarbetare med betydligt högre lön än vad arbetsledare har endast för att denne person ska stanna kvar. Skiter i arbetsmiljön och är rent utsagt hemsk mot medarbetate, går inte att få en trevlig ton från Wilma. Särbehandling sker även på arbetsplatsen då Wilma har en favoritperson som anställd som kan i 8-10h sitta på kontoret och kolla på telefonen utan att behöva arbeta då han inte orkar och är oerhört lat. Helt okej för Wilma medans om man själv behöver dricka vatten eller liknande kan man förvänta sig världens utskällning. Ingen hjälp från wilmas chefer kan man inte heller förvänta sig då dom är lika bedrövliga, om inte ennu mer vidrigare. Exempel vis Harleen som är den mest inkompetenta personen jag någonsin har träffat. Finns inget trevligt i den människan och säger man ifrån så får man bara till hot att Harleen och Wilma är bästa kompisar så man borde passa sina ord. Varnar alla att inte söka till denna arbetsplats, framför allt inte ha Wilma selin eller Harleen som chefer.

Fördelar

Nackdelar

Allt

Hemska chefer och hemska medarbetare

Denna resturang går inte ens att beskriva med ord hur dålig den är. Till en början var allt bra men sedan slutade vår restaurang chef och istället kom en ung oerfaren tjej som skulle driva resturangen men då vart allt fel. För lite mat i leveranserna, ingen fick pass. Och när kunderna kom och klagade var det alltid vi medarbetare som fick ta det. Men sedan slutade denna chef och Wilma kom från Järntorget. Att denna kvinna ens har fått jobb som resturangchef är helt otroligt. Hotar medarbetare, säger upp medarbetare utan att säga till, man får inte heller beställa sin egen mat utan vi måste gå runt kassan och beställa som en vanlig kund för att sedan ha sin rast i 15 min när rasten ska vara 30. Och detta tycker hon är helt okej. På centralstationens Burger King blir man inte bara utnyttjad utan även hotad, förminskad som människa och även sexuellt trakasserad men att man inte kan sparka den arbetsledaren på grund av att resturangen är ”underbemannad” men trots det får nästan ingen som är anställd pass?! Trots allt detta finns det ingen att klaga till då Wilmas chef Harleen är om det ens går mer efterbliven än Wilma Selin. Och Harleens chef Sandy är likadan. Så hur kan en medarbetare känna att man har någon att gå till om ingen av cheferna lyssnar.Riskera inte din mentala hälsa för detta jobb!

Fördelar

Inga fördelar

Nackdelar

Dåliga chefer, hot, sexuella trakasserier, inga förmåner, förminskad som person

Jobba inte där

Väldigt kul med några bra kollegor men vissa arbetsledare behandlar medarbetarna som slavar utan respekt eller med känsla, chefen har sin lilla kompis grupp man favoriserar och dom ger varandra mer timmar än dom andra

Fördelar

Fräsch lokal

Nackdelar

Ledningen, chefen

Risigt

Riktigt tradigt jobb, jag träffade aldrig någon i ledningen men resturangchefen var helt värdelös. Man blev alltid dåligt bemött med snäsiga kommentarer och suckar. Fick skit för ingenting hela tiden dessutom och kraven man hade på sig var skyhöga trots den standard som chefen hade. Izla kan vara den sämsta chefen i världshistorien.

Fördelar

Ingen

Nackdelar

allt ovan

Väldigt dåligt jobb

Börja inte jobba på Burger King. Cheferna och arbetsledarna är väldigt otrevliga. Min första jobbdag som skulle vara en introduktionsdag gick ut på att dem slängde in mig i kassan utan att förklara någonting. Frågade jag om hjälp blev dem sura. Väldigt otrevlig arbetsplats.

Nackdelar

Allt

Oprofessionellt och dåliga chefer

Medarbetarna var väldigt trevliga och skapade bra stämning på jobbet, Cheferna däremot är otroligt oprofessionella. Dom är outbildade i hantering av personal och gör stämningen på restaurangen otroligt obekväm. Dom skäller på sina medarbetare för minsta lilla grej, som till exempel, jag har varit sjuk ett X antal gånger och min chef trodde inte på mig och gav mig olovlig frånvaro för flera dagar istället. Ett annat exempel, Sandy Jebrael, en av distriktscheferna här i Sverige, hon tyckte eftersom jag var hemma pga depression sa hon till min kollega ”detta är en arbetsplats, inte en lekplats”. En av mina kollegor trivdes inte på restaurangen som hon jobbade på och ville byta till en annan resturang, eftersom resturangchefen inte godkände så tänkte min kollega säga upp sig och söka jobb på den andra resturangen. när våran regionschef, Harleen Kaur, fick höra detta så sa hon att hon skulle sparka denna kollega om hon fick det andra jobbet.Anställda får avdrag på 48kr från sin lön om dom jobbar mer än 5 timmar (4 tim om dom är under 18) om dagen för personal mat, oavsett om dom vill eller inte. Däremot för lite mer än ett år sedan var det inte så. Ville man inte ha P-mat så fick man ta med eget helt enkelt.Jag tycker NSP borde fokusera på att ha mer koll på deras chefer och alla anställda, dessutom utbilda dom mer, speciellt med hantering av kunder.

Stressigt med dålig ledning

Ett otroligt stressigt jobb, väldigt roligt när man jobbar med bra kollegor och arbetsledare. Ledningen i Västerås är tyvärr dålig/osäker vilket blir mycket stress i privatlivet. Okej lön, bra som extrajobb med stor chans till fler timmar än vad man har på kontraktet. Bra som första jobb med chans till att bli arbetsledare.

Under all kritik

Kan vara Sveriges värsta arbetsplats.En ledning som är lika inkompetent som ett gäng apor på en djurparkChefer som skriker och gapar på en framför gäster mitt på dagen.En oerhörd stressig miljö och smutsig miljö för den ynka "lön" du får.Säger du emot och tar hjälp av facket när dem behandlar dig dåligt så lär dem avsluta din anställning direkt.Har även fått arbete gratis vid ett tillfälle.Undvik Burger King i Borås för all del, även Burger King i övrigt.

sämsta jag någonsin varit på

Världens sämsta jobb, hemska chefer och kollegor. HR som inte bryr sig. Sexuella trakasserier och sånt e vardagligt.

Fördelar

Ingenting.

Nackdelar

Allt som tidigare sagts

Nej tack

Jag började som medarbetare och jobbade mig upp till arbetsledare.Till en början hade jag 2 helt fantastiska chefer. Men efter att jag jobbat mig upp, blivit arbetsledare. Så bytte de chef igen.Till en chef som inte brydde sig ett skit om att hans bästa vän slarvade. Serverade bränt kött och behandlade kvinnliga anställda som skit, tvingade dem göra allt, hjälpte dem inte etc.

Fördelar

Som arbetsledare har du gratis lunch/1 måltid utanför när du besöker samma företag som du jobbar på.

Nackdelar

Ledning utan verklighetsuppfattning, De har varit chefer för länge

Den vidrigaste företagskulturen som finns.

Haft 5 olika chefer under mina 4 år där och alla har varit lika inkompetenta. Man tvingas in till jobbet trots sjukdom (exempelvis förkylning) eller så får man varning om man vägrar. Helt galet med tanke på att man jobbar med mat! Vid flera tillfällen har man inte ens fått sjukpenning för att chefen tagit bort det sjukanmälda passet från schemat istället för att registrera det som sjukanmälan. Som arbetsledare fick jag stå på benen o jobba 8 timmar i sträck utan en enda minuts rast. Principen var att arbetsledarna skulle ta rast om dem hann men det va konstant underbemannat så man fick aldrig någonsin ta någon rast. Drift- och regioncheferna var ännu mer inkompetenta. Den ena kom in oannonserad under en underbemannad rush för att klaga på att kundtoaletterna var smutsiga som om vi inte hade större problem. Allt som allt en vidrig företagskultur som pressar ner bemanningen och sliter ut dem befintliga anställda för att öka lönsamheten. Gör er själva en tjänst o ta aldrig ett jobb på Burger King. OBn för att jobba kvällar är 21 kr extra i timmen, ett skämt.

Fördelar

Inga. Inga fördelar alls.

Nackdelar

Hela jobbet suger.

Är du inte snabb så åker du med röven ut, Med ursäkten att du är otrevlig.

Sök inte dit,Piss lönDålig ledarskap Jobba röven av sig

Fördelar

Gratis mat

Nackdelar

Dålig ledarskap Jobba röven av sig Smutsigt Värdelösa arbetsledare Slarv

Stressigt men lärorikt

Jag utvecklades mest som människa via burger king både via stresstålighet men även socialt. Att lära sig hur man bemöter människor och att arbeta i team. Hade ett super bra team jag jobbade med restaurangchef, biträdande, arbetsledare och medarbetare, vi stog alla varandra nära och vi stöttade varandra. Men tyvärr är de ett yrke som man får räkna med att man lär ha skin på näsan. De är stressigt och väldigt svårt att hitta balans mellan arbetstid och privatliv.

Fördelar

En bra merit i CV samt att få växa som människa

Nackdelar

knappt några förmåner, extremt stressigt, väldigt ofta underbemannad, ingen hjälp från ledning, maten oavsett egen lunchlåda eller äta på plats dras på lön.

Stressigt, underbemannat, smutsig arbetsmiljö

Mycket jobb för lite betalt, hot om dokumentationer/varningar och långa och många skift utan raster eller ens matpaus. Otrevliga chefer som inte dyker upp till sitt jobb och svarar inte om något viktigt/farligt händer på restaurangen. Fick ingen semester på över 2 år, inte ens en ledig helg och trots corona var man tvungen att jobba om man var sjuk. Fanns inte ens plasthandskar pga ”för dyrt”

Fördelar

Snälla medarbetare

Nackdelar

Dåliga chefer, dras pengar från lönen (för mat) oavsett om man äter eller inte, obetalt arbete, chefer som plockar bort timmar från lönen, för höga krav på de anställda

Sämst ställe att jobba på.

Chefen hotar medarbetarena med att sparka dom efter dom varit sjuk, skriker att alla är idioter, han ber alla att dra åt helvete ect. Chefen taffsar på Medarbetare därför säger dom upp sig direkt efter händelsen. Chefen är äcklig emot småflickor och flörtar med dom. Har mycket att säga, kan bli ett helt a4 papper, REKOMMENDERAR INTE ATT JOBBA PÅ BURGER KING BORLÄNGE!!! (VARNING)!!!!

Fördelar

JOBBA. PÅ ETT. ANNAT. STÄLLE. REKOMMENDERAS. INTE!!

Nackdelar

Lortigt. Dålig hygien. Dålig chef.Dom pillar på telefonen utan att tvätta händerna, sedan göra burgare.

Hemsk personal och chef som inte förstår svenska språket eller artighet överhuvudtaget

Hade ångest varje dag när jag åkte till jobbet. Mottogs av otrevliga kollegor och ett riktigt smutsigt kök. Chefen gick inte att kommunicera med då han inte var jätte vass på det svenska språket och inte heller artig för fem öre.

Fördelar

När arbetsdagen var klar och man fick åka hem

Nackdelar

Nästan allt, ingen upplärning, ringer ofta på ledig tid och vill att man ska komma in och jobba, skabbigt och smutsigt i resturangen, otrevliga kollegor och chef som inte går att ha kommunikation med.

Äcklig chef som heter Benny.

Inte bra alls. Väldigt stressing och skit lön som inte är bra.

Fördelar

INGET.

Nackdelar

ALLT.

Anställd

Blivit så himla dåligt behandlad här. Lönen är hemsk man har inte e s råd med hyra. Vi har 25% på vår kontrakt efter 3 år på företaget BEDRÖVLIGT! Arbetsledarna är hemska, nya CHEFEN är en hemsk person som trycker ner oss hela tiden! Mår så psykiskt dåligt över att jobba här men har inget val behöver varenda krona för att överleva! Skäms på er!

Fördelar

Nära hemmet

Nackdelar

Vi betalar för vår mat dem drar av vår lön.

Ingen rolig

Lönen är skit . Timmarna vi får är skit . Man går skit av sina arbetsledare hela tiden! Det är förnedrande att jobba här.

Nackdelar

Vi tom betalar för egen mat vi äter!

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Burger King. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

Baserat på 49 305 omdömen

• Burger King