Burger King

Recensioner från anställda på Burger King

Det är ett extremt tufft jobb men lärde mig verkligen arbetsmoral och ledarskap! Finns mycket chanser för utveckling om man vill
Fördelar
Utveckling
Nackdelar
Stressigt
Detta var mitt första extrajobb när jag gick i gymnasiet, och det var ett br. kliv in i arbetslivet men jag har en hemskt upplevelse av att jobba där och skulle inte rekommendera någon att jobba där, i alla fall inte Burger King Avenyn i Göteborg. Cheferna var otroligt otrevliga och kunde anklaga en för att ha stulit t.ex. en dippsås utan bevis och då fick man en varning, och 2 varningar innebar uppsägning. De tog inte heller hänsyn till några slags önskemål om vilka pass man ville ha eller när man kunde, vilket innebar att jag fick tacka nej till många pass eftersom jag gick i skolan, vilket dem visste om. När det var mycket folk och vi var underbemannade kunde dom sitta inne på kontoret istället för att hjälpa till, och när dom väl kom ut (när det var kaos) så var det istället dåligt av oss att vi jobbade för dåligt. Man fick inte heller kläder som man skrev under att man skulle få, man fick ett par skor (som man betalade själv) och resten fick man hitta nånstans i omklädningsrummet. Överlag ett hemskt arbete men detta mest pga cheferna, själva arbetet var lärorikt och majoriteten av kollegorna var underbara.
Fördelar
Rabatt på mat
Nackdelar
Inga kläder, dåliga chefer, orimlig stress
Cheferna är väldigt oansvariga. Blev kallad för saker på jobbet som till exempel rasistiska/nedvärderande ord av både arbetskollegor och cheferna.
Fördelar
Du får ut en liten extra peng
Nackdelar
Att jobba på burger king
Detta gäller dock ALLA restauranger som på gränsen följer lagarna. Såsom McD, BK, Max, osv.
Fördelar
Gott om fritid
Nackdelar
Dålig lön
Min upplevelse på burger king var negativ då chefer som fanns inte var trevliga mot arbetsteamet. Men de flesta med arbetarna var super trevliga så de kompenserade upp de lite.
Fördelar
Jobba i team med många härliga
Nackdelar
Ofta otrevliga chefer inom företaget
Det var kul att jobba i början men nu skulle jag vilja ha något nytt och få nya erfarenheter inom något annat.
Fördelar
Roligt yrke, träffa många människor, kreativt
Nackdelar
Stressig miljö, hinner nästan aldrig ta det lugnt, inget som kommer att hålla i längden.
En bra första arbetsplats där jag lärt mig mycket om service, hålla ett högt tempo, kassavana m.m. Grymma kollegor!
Det är kapitalism o de räkna oss som maskiner o jag har inte tagit mitt rätt ditt
O det var typ mycket personlig problem igenom den här jobb
Jobbade i början i Varberg där var allting fräsch och fint, men chefen var helt respektlös, det finns liksom inte riktigt bra bemötande mellan medarbetare och övriga personal som sitter på topp. I Göteborg var det riktigt äckligt överallt, allt är helt sliten. Oh vad lukta illa, kepsen och förkläder vad så smutsiga att man nästa borde neka att har de på sig.
Fördelar
Flexibiliteten
Nackdelar
Stress för lite pengar
jag Jobba på Burgerking och det är valdight fint kollegor
Jag kände glad på jobbet,
Fördelar
Bra arbetsmiljö
Nackdelar
Det alt bra
det är väldigt högt tempo på burger king speciellt vid lunchtid, men ju mer man arbetar på detta vis lär man sig att hantera stressen bättre. Burger king var en rolig upplevelse för mig och jag visste att jag gjorde bra ifrån mig. tyvärr är det för lite betalt för studenter och jag fick även avbryta mitt jobb där då jag var tvungen att praktisera genom skolan på en annan plats. Men ifall det inte hade vrit fallet skulle jag nog inte jobbat kvar där ändå.
Fick ingen utbildning-kastades in i det.

Oklar ledning- mycket problem, avsaknad av svar på viktiga frågor ibland.

Inte svårt att lära sig - men kan ta några arbetstillfällen att lära sig vara effektiv vilket kan vara stressigt.

Företagskultur- otroligt oklar ledning. De väntar sig snabbt utbyte av arbetare. Söndriga skåp, fick använda kläder.

Svåraste delen av jobbet var- Vissa av ledarna. Dåliga dagar då det inte fanns tid för paus och allt var extremt stressigt. Ibland kände man sig överväldigad. Vissa kunder var också arga eller obehagliga. Men då stöttade ofta kollegorna.

Bästa delen av jobbet- Arbetstillfällena flög förbi. När det var stressigt gick det väldigt snabbt. Inte så svårt att att lära sig. Vissa kollegor var väldigt snälla. Är bra arbetserfarenhet då det visar på stresstålighet m.m.
Jag hade rasistiska medarbetare, dålig chef som inte fick mig att trivas. Som tur va alla medarbetare (utöver dem riktigt elaka) i samma sits som en så man bondade bra med dem. Teamwork är viktigt.
Skulle inte vilja jobba där igen dåligt bemött av cheferna
Enkla arbetsuppgifter, perfekt första jobb om man pluggar och är under 18
Om du är ung så är detta toppen som extra utöver gymnasiet. Det var otroligt lätt att få ett jobb men arbetsplatsen kan vara ett jävla helvete. På vissa dagar är man så underbemannade att man inte får nån rast och tvingas jobba över. Vissa andra dagar så är det jättekul och man trivs verkligen. Dina kollegor kommer vara runt 17-21 år. Arbetsledningen kommer vara runt 19-25 och chefen kommer vara helt kass. Ledningen är nog det sämsta jag har varit med om. Men man får skinn på näsan och kommer nog vara så jävla stresstålig när du kommer ut från detdär stället.
Det är en bra miljö med bra arbetsförhållande. Man jobbar även med andra som man kanske känner sedan innan vilket är trevligt
Jobbet i sig är helt okej, stressigt till och från men man lär sig handskas, cheferna som finns nu är inte de bästa som har funnits där eller som man haft själv under de arbetena man haft under åren, så det som får en att fortsätta är väl kollegorna, gästerna och att man faktiskt behöver en inkomst. Lönen i sig är helt okej men inte för de jobbet man gör och den stressen man får utstå
Högt tempo men bra ledarskap. Repetitivt och tråkigt.
Lärt mig mkt om snabbmatsbranschen.
Bra första jobb
Väldigt stressigt arbete där väldigt unga människor styr andra unga människor. Arbetsmiljön är tyvärr inte bra och lönen är inte tillräcklig för det jobb man gör.