Brukarkooperativet JAG
Recensioner från anställda på Brukarkooperativet JAG

JAG är en riktigt bra arbetsgivare på alla sätt.

8 december 2012
Hjälpa en medmänniska med dennes vardag och till fest.
Lär mig något varje vecka om människors beteende.

Har bra ledning i JAG och dess medarbetare.

Ibland kan man sakna arbetskollegor men det går bra ändå.

Beroende på vilken brukare man har kan det vara svårt i vissa situationer.

Kontakten med sin brukare är det bästa och om man har en bra arbetskamrat så räcker det.
Fördelar
bra service och bemötande
Nackdelar
långt geografiskt för att gå kurser etc. annars inget
Similar reviews
12 november 2019
Det värsta jag har varit med om. Lyssnar inte på sina anställda överhuvudtaget och låter arbetsledare / föräldrar bete sig precis som dom vill. Aldrig i hela mitt liv jag skulle jobba för dom igen.
22 oktober 2019
Same role
Personlig assistent (Tidigare anställd) - Täby kommun
Otroligt komplicerad arbetsplats, har aldrig någonsin upplevt att det kunde vara så mycket problem med kommunikation mellan arbetsledare och assistenter. En arbetsplats där man aldrig fick stöd från Arbetsledare eller arbetsledning d.v.s. Rådgivarna på JAG's huvudkontor.

Förnedrande mot sina kunder, lyssnar inte på assistenterna utan Arbetsledare kan inte skilja på chefsroll eller anhörigsroll. Utan försvarar brukaren oavsett situation även om assistenten i detta fall är den utsatte. Inget stöd från JAG överhuvudtaget.

Kränkningar, mobbning och att det pratas bakom rygg samt brist på sekretess. Hotande argument, man har inte en chans att få sig hörd. Överarbetande p.g.a. personalbrist och där tycker inte jag att JAG hjälper till tillräckligt. Ej professionell arbetsplats.
Fördelar
Absolut inga.
Nackdelar
Alldeles för många.
22 april 2019
Same role
Personlig assistent (Tidigare anställd) - Stockholms Län
JAG slår sig för bröstet och stoltserar,
”. Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte – det ger mer resurser till din personliga assistans.”

Det låter ju bra, tills man upptäcker att om man är uppe och jobbar under sovande jour får man ändå inte betalt mer än de drygt 30kr/h man har för att vara på plats.

Hos JAG är det stört omöjligt att få nåt extra om din uppdragsgivare så är vaken varje natt, natten lång.

För JAG har inga pengar.

Skamligt.

Sen förväntas du prestera på topp och ställa upp på övertid (och dessutom vara bemanningsansvarig vissa veckor)

Din vila är ju uträknad efter just sovande jour trots att du (i detta exemplet) i realiteten arbetar vaken natt!

Vänta dig INGET som helst stöd från rådgivarna eller HR-specialisten på det fina ofta nyrenoverade kontoret. (Varje gång jag är där har de byggt om och ”fräschats upp” nåt)

JAG följer inte kollektivavtalet utan tolkar det lite som de vill. Med hjälp av sin HR-specialist.

JAG har som första punkt i sin Värdegrund:

•Alla människor är lika mycket värda

Verkligen JAG? Är det så?

Sanningen är att hos er är assistenterna inte värda ett dugg. Eller är inte assistenter människor?

Som assistent förväntas du jobba och hålla tyst.

Har du oturen att hamna hos en besvärlig uppdragsgivare där du behandlas illa så kommer inte JAG göra nåt för att hjälpa dig, pratar du för mycket får du sparken. Du kan bli anklagad för precis vad som helst av uppdragsgivaren.

JAG kommer inte utreda och ta reda på fakta, de går helt på uppdragsgivarens ord.

Ut med assistenten! In med nån ny
 - mer...
Fördelar
Inget absolut inget
Nackdelar
Ledningen och kontorets personalpolitik
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Brukarkooperativet JAG. Vår community är redo att svara.
2,2
2,2