Borlänge kommun

Borlänge kommun – recensioner om Balans mellan arbete och fritid

2.9Lön och förmåner

Hittade 24 recensioner som matchade sökningenVisa alla 45 recensioner

Rörig arbetsmiljö

Stressig arbetsmiljö.Ledningen otydlig.Finns mycket att utveckla kvalitetsmässigt

Fördelar

Trygg anställning

Nackdelar

Bra arbetsmiljö, trevliga arbetskamrater.

Ett roligt och varierande arbete, som man även kan lära sig nya arbetssätt,efter som olika förskolor arbetar så olika.

Fördelar

Pedagogisk lunch

Bra jobb, men

Man jobbar halvt ihjäl sig för knappt inga pengar. Älskar mitt jobb. Men det börjar kännas som att det inte är värt det längre. Jobbat i snart 3 år inom hemtjänsten. Och pga att jag inte jobbat inom samma län, så försvann mina las dagar som jag samlat ihop pga av att jag flyttade

Fördelar

Bra arbetskollegor

Nackdelar

Jobba så mycket för så lite lön.

Stor arbetsplats med många viljor

Borlänge är en bra kommun att jobba i. Jobbar bra med utveckling av arbetstillfällen.

Fördelar

Nära till bostaden

Nackdelar

Svag ledning

spännande och mycket miljöombyten

Jag arbetade för Borlänge kommun som springvikarie innan jag fick fast anställning som bild och naturkunskaps lärare på Domnarvet. Jag kom nära eleverna (som för övrigt varierade mellan åldrarna 11- 16) och dom arbetade flitigt under mina lektioner trots min korta tid som lärare och unga år vilket var den bästa delen av jobbet. Den svåraste delen var när jag jobbade på flera skolor och man fick inte tillfälle att lära känna alla elever. Arbetsdagen började med att låsa upp salen, hälsa eleverna och att berätta om lektionens upplägg. Dom fortsätter med sina skolarbeten eller börjar på ett nytt. Jag fick fria händer av skolan att planera som jag ville under mina lektioner så jag höll egna presentationer och gav självkomponerade uppgifter. Jag lärde mig att kunna ta ledning över ett rum och att kunna förklara så eleverna förstod.

Fördelar

Flitiga elever och gratis lunch

Nackdelar

tidiga morgnar

Bra fungerande miljö

Jag tyckte det fungerade bra att arbeta inom Borlänge Kommun. Har aldrig haft några problem eller klagomål. Jobbade som vikarie och la upp mitt arbetsschema själv.

Fördelar

Man kunde jobba efter behov och tillgänglighet

Gylle skola

Bra saker med jobbet: Eget ansvar Bra hjälp och stöd från chefer och kollegor.

Rolig och spännande arbetsplats

En arbetsdag där man själv planerar allt så det fungerar bra. att man möter oändligt nya människor och får dem att må bra och kan få en trygg och bra framtid. Min arbetsplats är i vårat hem. Den svåraste delen av jobbet är kanske när man tar emot någon och innan man lärt känna varandra. Den bästa delen är när man ser att arbetet man utfört har resulterat i en trygg och glad människa.

Utmärkt arbetsgivare

En lärande organisation där den anställde får utvecklas med stöd av befintlig kompetens och ledning. Högt i tak med en positiv inställning till förbättringsförslag för verksamheten.

Fördelar

Flextider

It was a good work environment

It was a important step for me to work there. I learned a lot of new things and I believe it made my character stronger and more stable when it comes to teaching other people.

Lediga jobb på Borlänge kommun

Se fler jobb

bra

Att ha en bra Chef som vi har är de viktigaste när man jobbar med missbruk och hemlöshet,att få dela dessa människors liv få deras förtroende att dela deras med och motgångar e fantastisk känsla. Redigera recensionen

kan bli bättre

Jag har roligt när jag jobbade dagtid även nu när jag jobbar natt. Har lärt mig mer och mer hur man utala och säga på ett bra sätt så att patienterna förstår mig eftersom jag är från Filippinerna då har jag ibland svårigheter att utala. Ledningen har ganska bra men tyvärr har bytt fler gånger våra chefer där jag jobbar och varför? Vet ej. Arbetskultur är ganska bra och den svåraste delen av jobbet hjälper vi oss varandra. Den bästa delen av jobbet är ju när man får lönehöjning:).

Nackdelar

Att vi kastar mycket av maten efter boenden har ätit, istället av att någon personal eller vikarie kan ha nytta av maten vilket är bara bortkastat.

Rolig och utvecklande arbetsplats

bra sammanhållning inom personal där fokus ligger på kunden. Långa men trevliga och roliga arbetspass.

Fördelar

utveckling

Nackdelar

långa pass

Varierande och givande jobb

Hjälpa en eller flera individer med diverse funktionshinder/handikapp och göra deras vardag så bra som möjligt utifrån deras förutsättningar och möjligheter. Har lärt mig väldigt mycket om att vara ödmjuk och mycket om handikapp/funktionshinder. Ledningen är bra, dock är det väldigt mycket skifte bland chefer och ibland vet man inte vart man skall vända sig. Kollegorna har alltid varit toppen och hjälpsamma. Svåraste är att nå ut till en brukare/kund som har kommunikationssvårigheter så man ej kan bygga ett förtroende till denne. Bästa delen är att man får träffa så mycket människor och man får hjälpa personer bli bättre på något de kanske inte kunde förut.

Fördelar

Tryggt jobb.

Nackdelar

Svårt att hitta någon att vända sig till vid behov av stöd/vägledning

Slitsamt, dåligt betalt och dåliga väderförhållanden

Som vårdbiträde inom hemtjänsten får man dåligt betalt. Man blir behandlad som en träl och får inga förmåner.

Gruppkänsla

Har för första gången arbetat i grupp, detta är extremt givande då jag varit van att sköta mig själv och vara min egen chef efter alla år i bemanningsbranschen

Fördelar

man är inte själv att fatta beslut

Nackdelar

man är inte själv att fatta beslut

Produktiv miljö och trygg

En bra arbetsmiljö där jag får vara kreativ arbeta bland barn . Kommer bra överrens med alla kollegor på arbetsplatsen och även ledningen :) . Svåraste delen på jobbet kan jag inte komma på ......efter alla år inom detta yrke så är " utmaningarna " få .... ( tyvärr ) Bästa delen av jobbet är all beröm man får av alla mina " gäster " som äter maten som jag lagar !! Och kontakten med barnen !

De tycker alltid att hjälpa med andra och respaktera alla..

Jag är en person som är noggrann, flexpel, punktligt och kan jobba extra också..

Fördelar

Det är bra att få gratis lunch

Nackdelar

Inga förmåga

olika från dag till dag

vi har haft bättre tider än det är just nu börjar man på morgonen. ta upp de . får deras frukost o dusch visa dagar.villar mellan måltiderna. det är växelvård då de byts varan vecka.alla har individuella hjälp behov som vi anpassa oss efter.ledningen fungera inte som det ska . det är för det ska stängas. jag har jobbat här med stora glädje ända tills det blev nya chefer som har förstörd för alla. det bästa med jobbet är att vara nära människor

Fördelar

nära till jobbet

Nackdelar

okunniga cheffer

Trygg anställning

Befordran och utveckling i arbetet är ringa. Omväxlande arbetsuppgifter.

Fördelar

Trygg anställning

Nackdelar

Inga förmåner.

Ganska dålig

Bemöter människor i sina egna hem.Har respekt för individen,skapa trygghet i olika situationer.Har många arbetskollegor,som kan kännas lite rörigt ibland.Svåraste delen av jobbet är att information från ledningen,är svår framkomlig.Det bästa med jobbet är alla fantastiska människor som man får möta dagligen.

Fördelar

Gratis kaffe och bitsocker

Nackdelar

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Borlänge kommun. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

3.6

Borlänge kommun recensioner per plats

• Borlänge kommun
  • Work-Life Balance
Berätta hur vi kan förbättra den här sidan
Vad skulle du vilja lägga till eller ändra?