Borlänge kommun

Borlänge kommun – recensioner om Lön och förmåner

2.9Lön och förmåner

Hittade 21 recensioner som matchade sökningenVisa alla 45 recensioner

Trevliga kollegor och bra arbetsmiljö men krävande arbetsuppgifter

Jag jobbade i ett gruppboende. Jag tyckte om min arbetsmiljö eftersom mina kollegor hjälpte och bidrog till min kunnighet om gruppboende. Jag tyckte om att ta hand och vara med de boende. Fast jag kan aldrig se mig själv jobba inom vård arbete igen och det beror på själva jobbet och inte Borlänge kommun som arbetsgivare. Jobbet är väldigt energi krävande eftersom du tar hand om andra människor samtidigt du utför fysiskt krävande arbete. När du kommer hem så är du jätte trött och orkar inte göra någonting annat än att vila dagen ut. Men om du är upp för utmaningen så föreslår jag att du testar ut det och lycka till! Sammanfattningsvis är Borlänge kommun är en bra arbetsgivare.

Fördelar

Bra arbetsmiljö

Nackdelar

Energi krävande och stressig

Rörig arbetsmiljö

Stressig arbetsmiljö.Ledningen otydlig.Finns mycket att utveckla kvalitetsmässigt

Fördelar

Trygg anställning

Nackdelar

Bra arbetsmiljö, trevliga arbetskamrater.

Ett roligt och varierande arbete, som man även kan lära sig nya arbetssätt,efter som olika förskolor arbetar så olika.

Fördelar

Pedagogisk lunch

Bra jobb, men

Man jobbar halvt ihjäl sig för knappt inga pengar. Älskar mitt jobb. Men det börjar kännas som att det inte är värt det längre. Jobbat i snart 3 år inom hemtjänsten. Och pga att jag inte jobbat inom samma län, så försvann mina las dagar som jag samlat ihop pga av att jag flyttade

Fördelar

Bra arbetskollegor

Nackdelar

Jobba så mycket för så lite lön.

trevligt men resurssnålt

På just mitt arbete var det väldigt lugnt, men överlag saknades det mycket folk vilket gjorde det stressigt i vissa tillfällen. Känns som det skulle kunnas göras mer för boendena, men det saknas resurser.

spännande och mycket miljöombyten

Jag arbetade för Borlänge kommun som springvikarie innan jag fick fast anställning som bild och naturkunskaps lärare på Domnarvet. Jag kom nära eleverna (som för övrigt varierade mellan åldrarna 11- 16) och dom arbetade flitigt under mina lektioner trots min korta tid som lärare och unga år vilket var den bästa delen av jobbet. Den svåraste delen var när jag jobbade på flera skolor och man fick inte tillfälle att lära känna alla elever. Arbetsdagen började med att låsa upp salen, hälsa eleverna och att berätta om lektionens upplägg. Dom fortsätter med sina skolarbeten eller börjar på ett nytt. Jag fick fria händer av skolan att planera som jag ville under mina lektioner så jag höll egna presentationer och gav självkomponerade uppgifter. Jag lärde mig att kunna ta ledning över ett rum och att kunna förklara så eleverna förstod.

Fördelar

Flitiga elever och gratis lunch

Nackdelar

tidiga morgnar

Bra arbetsmiljö

Att jobba i Borlänge kommun är det bästa jag gjort.

Fördelar

Friskvårdsbidrag

Rolig och spännande arbetsplats

En arbetsdag där man själv planerar allt så det fungerar bra. att man möter oändligt nya människor och får dem att må bra och kan få en trygg och bra framtid. Min arbetsplats är i vårat hem. Den svåraste delen av jobbet är kanske när man tar emot någon och innan man lärt känna varandra. Den bästa delen är när man ser att arbetet man utfört har resulterat i en trygg och glad människa.

en vanlig arbetdag

Laga mat och speciellt kost till barn, räkna portioner, planera mat och inköpslista till nästkommande dag dela arbete mellan alla som jobbar i köket som en team, samarbeta så att uppgifterna klaras på bästa sätt och arbetsdagen upplevs roligare och lättare

Fördelar

trevliga arbetskolegor

Nackdelar

ledning i kommunen har inga uppfattning om arbete och arbetssvårigheter

kan bli bättre

Jag har roligt när jag jobbade dagtid även nu när jag jobbar natt. Har lärt mig mer och mer hur man utala och säga på ett bra sätt så att patienterna förstår mig eftersom jag är från Filippinerna då har jag ibland svårigheter att utala. Ledningen har ganska bra men tyvärr har bytt fler gånger våra chefer där jag jobbar och varför? Vet ej. Arbetskultur är ganska bra och den svåraste delen av jobbet hjälper vi oss varandra. Den bästa delen av jobbet är ju när man får lönehöjning:).

Nackdelar

Att vi kastar mycket av maten efter boenden har ätit, istället av att någon personal eller vikarie kan ha nytta av maten vilket är bara bortkastat.

Lediga jobb på Borlänge kommun

Se fler jobb

Varierande och givande jobb

Hjälpa en eller flera individer med diverse funktionshinder/handikapp och göra deras vardag så bra som möjligt utifrån deras förutsättningar och möjligheter. Har lärt mig väldigt mycket om att vara ödmjuk och mycket om handikapp/funktionshinder. Ledningen är bra, dock är det väldigt mycket skifte bland chefer och ibland vet man inte vart man skall vända sig. Kollegorna har alltid varit toppen och hjälpsamma. Svåraste är att nå ut till en brukare/kund som har kommunikationssvårigheter så man ej kan bygga ett förtroende till denne. Bästa delen är att man får träffa så mycket människor och man får hjälpa personer bli bättre på något de kanske inte kunde förut.

Fördelar

Tryggt jobb.

Nackdelar

Svårt att hitta någon att vända sig till vid behov av stöd/vägledning

Alka dagar en ny dag för mig på arbetet

* ska vara trevlig bra stämning viljan att utvecklas. * att vara en med mänica * att de är på sin plars .stödjer finns där När man behöver . * att de stöttar och finns där för varandra vi finns för varandra och tillsammans . * att kunna säga nej kanske ? * glädje att komma till Arbets platsen . Nya Utmaningar och ta tag i dagens ljus . Ser mycket positivt på dagen närman kommer . Alltid ta dagen som en ny start det är mina åsikter . Känner att alla måste jobba och må bra på Arbets platsen . En ledning som finns för en om man behöver . Känner att står man med båda fötterna på jorden så kommer man långt . Jobb är Viktigt för alla mitt motto🌻

Fördelar

En kram, kanske frukt som ger energi

Nackdelar

Facebook 🤳 onödigt prat i tel🤔

Slitsamt, dåligt betalt och dåliga väderförhållanden

Som vårdbiträde inom hemtjänsten får man dåligt betalt. Man blir behandlad som en träl och får inga förmåner.

Produktiv miljö och trygg

En bra arbetsmiljö där jag får vara kreativ arbeta bland barn . Kommer bra överrens med alla kollegor på arbetsplatsen och även ledningen :) . Svåraste delen på jobbet kan jag inte komma på ......efter alla år inom detta yrke så är " utmaningarna " få .... ( tyvärr ) Bästa delen av jobbet är all beröm man får av alla mina " gäster " som äter maten som jag lagar !! Och kontakten med barnen !

De tycker alltid att hjälpa med andra och respaktera alla..

Jag är en person som är noggrann, flexpel, punktligt och kan jobba extra också..

Fördelar

Det är bra att få gratis lunch

Nackdelar

Inga förmåga

olika från dag till dag

vi har haft bättre tider än det är just nu börjar man på morgonen. ta upp de . får deras frukost o dusch visa dagar.villar mellan måltiderna. det är växelvård då de byts varan vecka.alla har individuella hjälp behov som vi anpassa oss efter.ledningen fungera inte som det ska . det är för det ska stängas. jag har jobbat här med stora glädje ända tills det blev nya chefer som har förstörd för alla. det bästa med jobbet är att vara nära människor

Fördelar

nära till jobbet

Nackdelar

okunniga cheffer

Trygg anställning

Befordran och utveckling i arbetet är ringa. Omväxlande arbetsuppgifter.

Fördelar

Trygg anställning

Nackdelar

Inga förmåner.

Ganska dålig

Bemöter människor i sina egna hem.Har respekt för individen,skapa trygghet i olika situationer.Har många arbetskollegor,som kan kännas lite rörigt ibland.Svåraste delen av jobbet är att information från ledningen,är svår framkomlig.Det bästa med jobbet är alla fantastiska människor som man får möta dagligen.

Fördelar

Gratis kaffe och bitsocker

Händelsrik och intressant arbetsmiljö

Den ena dagen har aldrig varit lik den andra men jag har alltid varit där av samma sak varje dag: Barnen! Jag har lärt mig otroligt mycket om det pedagogiska lärandet. Det är alltid svårt när barnet blir avlämnat på dagis och gråter, Den bästa delen måste vara att se barnen utvecklas varje dag och all glädje dom ger.

Fördelar

God mat i gott sällskap

Nackdelar

mycket lyft

Stressande och oviss arb.miljö

Älskade mitt arbete då jag vet att omsorgstagarna tyckte om mej och mina kolegor. Ogillar dock att ledningen ej kan lyssna och tillmötes gå arbetarna på golvet som ser och känner omsorgstagarna. Som vikarie var jag aldrig orolig att jag skulle bli utan jobb efersom de ordinaries arb.scheman gör att deras livskvalitet fick lida och många av de blev ofta sjuka. Skulle ha varit otroligt roligt att få höra av den "högre" instansen att man som vikarie är uppskattad. Jag har under denna period lärt mej uppskatta mina färdigheter och att stå upp för det jag tror. Har även lärt mej att lyssna in andras behov.

Fördelar

som vikarie är väll fördelen att när du arbetat ihop en månadslön så kan man vara ledig.

Nackdelar

Kastad hit och dit utan någon som helst uppskattning av de högre

mycket varierande jobb

skiftarbete som rep o badvattenrening har fått en gedigen erfarenhet som fastifhetsskötare urusel ledning väldigt bra o kunniga arbetskollegor eftersom jag kunde mitt jobb hittar jag inga svåra delar av jobbet alla varierande arb uppgifter o den sociala kontakten med besökare till min arbetsplats ser jag som den bästa delen av arbetet som jag hade

Fördelar

33 dagar semester

Nackdelar

dåligt betalt

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Borlänge kommun. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

3.6

Borlänge kommun recensioner per plats

• Borlänge kommun
  • Pay & Benefits