Borlänge kommun

Borlänge kommun – recensioner om Ledarskap

Hittade 25 recensioner som matchade sökningenVisa alla 45 recensioner

Trevliga kollegor och bra arbetsmiljö men krävande arbetsuppgifter

Jag jobbade i ett gruppboende.Jag tyckte om min arbetsmiljö eftersom mina kollegor hjälpte och bidrog till min kunnighet om gruppboende. Jag tyckte om att ta hand och vara med de boende. Fast jag kan aldrig se mig själv jobba inom vård arbete igen och det beror på själva jobbet och inte Borlänge kommun som arbetsgivare. Jobbet är väldigt energi krävande eftersom du tar hand om andra människor samtidigt du utför fysiskt krävande arbete. När du kommer hem så är du jätte trött och orkar inte göra någonting annat än att vila dagen ut. Men om du är upp för utmaningen så föreslår jag att du testar ut det och lycka till! Sammanfattningsvis är Borlänge kommun är en bra arbetsgivare.

Fördelar

Bra arbetsmiljö

Nackdelar

Energi krävande och stressig

Rörig arbetsmiljö

Stressig arbetsmiljö. Ledningen otydlig. Finns mycket att utveckla kvalitetsmässigt

Fördelar

Trygg anställning

trevligt men resurssnålt

På just mitt arbete var det väldigt lugnt, men överlag saknades det mycket folk vilket gjorde det stressigt i vissa tillfällen. Känns som det skulle kunnas göras mer för boendena, men det saknas resurser.

Inget miljö tänk

Kommunen verkar slösa enormt på resurser. Finns noll miljötänk.

Bra

Bra arbete , trevlig personal , ingen stress , allergi vänligt

Arbetsmiljö

TRIVDES PÅ JOBBET BRA ARBETSMILJÖ TRIVDES på att utföra mitt jobb har dokumenterat allt händelse och avvikelse TRIVDES PÅ det som har lärt mig

Fördelar

GYM KORT

Stor arbetsplats med många viljor

Borlänge är en bra kommun att jobba i. Jobbar bra med utveckling av arbetstillfällen.

Fördelar

Nära till bostaden

Nackdelar

Svag ledning

dåligarbetsmiljö

- Ledningen är så svag - dolda styre av personalen - Arbetskulturen är dålig

spännande och mycket miljöombyten

Jag arbetade för Borlänge kommun som springvikarie innan jag fick fast anställning som bild och naturkunskaps lärare på Domnarvet. Jag kom nära eleverna (som för övrigt varierade mellan åldrarna 11- 16) och dom arbetade flitigt under mina lektioner trots min korta tid som lärare och unga år vilket var den bästa delen av jobbet. Den svåraste delen var när jag jobbade på flera skolor och man fick inte tillfälle att lära känna alla elever. Arbetsdagen började med att låsa upp salen, hälsa eleverna och att berätta om lektionens upplägg. Dom fortsätter med sina skolarbeten eller börjar på ett nytt. Jag fick fria händer av skolan att planera som jag ville under mina lektioner så jag höll egna presentationer och gav självkomponerade uppgifter. Jag lärde mig att kunna ta ledning över ett rum och att kunna förklara så eleverna förstod.

Fördelar

Flitiga elever och gratis lunch

Nackdelar

tidiga morgnar

Gylle skola

Bra saker med jobbet: Eget ansvar Bra hjälp och stöd från chefer och kollegor.

Lediga jobb på Borlänge kommun

Se fler jobb

en vanlig arbetdag

Laga mat och speciellt kost till barn, räkna portioner, planera mat och inköpslista till nästkommande dag dela arbete mellan alla som jobbar i köket som en team, samarbeta så att uppgifterna klaras på bästa sätt och arbetsdagen upplevs roligare och lättare

Fördelar

trevliga arbetskolegor

Nackdelar

ledning i kommunen har inga uppfattning om arbete och arbetssvårigheter

Utmärkt arbetsgivare

En lärande organisation där den anställde får utvecklas med stöd av befintlig kompetens och ledning. Högt i tak med en positiv inställning till förbättringsförslag för verksamheten.

Fördelar

Flextider

Produktiv och mycket eget ansvar

Självständigt arbetet. Måste fatta många snabba beslut själv. Både fartfyllt och lugnt tempo. Varierande arbetsuppgifter, växlande och trivsamt arbete

Fördelar

Självständigt, varierande, ansvarsfullt och intressant

Nackdelar

Dålig ledarskap

bra

Att ha en bra Chef som vi har är de viktigaste när man jobbar med missbruk och hemlöshet,att få dela dessa människors liv få deras förtroende att dela deras med och motgångar e fantastisk känsla. Redigera recensionen

kan bli bättre

Jag har roligt när jag jobbade dagtid även nu när jag jobbar natt. Har lärt mig mer och mer hur man utala och säga på ett bra sätt så att patienterna förstår mig eftersom jag är från Filippinerna då har jag ibland svårigheter att utala. Ledningen har ganska bra men tyvärr har bytt fler gånger våra chefer där jag jobbar och varför? Vet ej. Arbetskultur är ganska bra och den svåraste delen av jobbet hjälper vi oss varandra. Den bästa delen av jobbet är ju när man får lönehöjning:).

Nackdelar

Att vi kastar mycket av maten efter boenden har ätit, istället av att någon personal eller vikarie kan ha nytta av maten vilket är bara bortkastat.

Utvecklande och motiverande arbete.

Ett mycket utvecklande arbete i ledande ställning. Rollen innefattar arbetsmiljöansvar, budgetansvar, verksamhetsansvar och inte minst personalansvar. Utöver dessa delar växer arbetet fram. Jag har lärt mig att leda och fördela arbetet på ett sätt som gör att en grupp (läs: team) gör sitt arbete med såväl omsorg som en rimlig effektivitet. Beståndsdelarna för att lösa ekvationen är något jag har funnit genom studier och den erfarenhet jag fått vilket har gett gott resultat. Det absolut bästa med arbetet är att lyckas entusiasmera och motivera mina medarbetare så till den grad att de finner en gedigen arbetsglädje och gör ett bra arbete för kunderna. Alltså att få hela kedjan intakt där samtliga beståndsdelar är nöjda.

Rolig och utvecklande arbetsplats

bra sammanhållning inom personal där fokus ligger på kunden. Långa men trevliga och roliga arbetspass.

Fördelar

utveckling

Nackdelar

långa pass

Varierande och givande jobb

Hjälpa en eller flera individer med diverse funktionshinder/handikapp och göra deras vardag så bra som möjligt utifrån deras förutsättningar och möjligheter. Har lärt mig väldigt mycket om att vara ödmjuk och mycket om handikapp/funktionshinder. Ledningen är bra, dock är det väldigt mycket skifte bland chefer och ibland vet man inte vart man skall vända sig. Kollegorna har alltid varit toppen och hjälpsamma. Svåraste är att nå ut till en brukare/kund som har kommunikationssvårigheter så man ej kan bygga ett förtroende till denne. Bästa delen är att man får träffa så mycket människor och man får hjälpa personer bli bättre på något de kanske inte kunde förut.

Fördelar

Tryggt jobb.

Nackdelar

Svårt att hitta någon att vända sig till vid behov av stöd/vägledning

Alka dagar en ny dag för mig på arbetet

* ska vara trevlig bra stämning viljan att utvecklas. * att vara en med mänica * att de är på sin plars .stödjer finns där När man behöver . * att de stöttar och finns där för varandra vi finns för varandra och tillsammans . * att kunna säga nej kanske ? * glädje att komma till Arbets platsen . Nya Utmaningar och ta tag i dagens ljus . Ser mycket positivt på dagen närman kommer . Alltid ta dagen som en ny start det är mina åsikter . Känner att alla måste jobba och må bra på Arbets platsen . En ledning som finns för en om man behöver . Känner att står man med båda fötterna på jorden så kommer man långt . Jobb är Viktigt för alla mitt motto🌻

Fördelar

En kram, kanske frukt som ger energi

Nackdelar

Facebook 🤳 onödigt prat i tel🤔

Gruppkänsla

Har för första gången arbetat i grupp, detta är extremt givande då jag varit van att sköta mig själv och vara min egen chef efter alla år i bemanningsbranschen

Fördelar

man är inte själv att fatta beslut

Nackdelar

man är inte själv att fatta beslut

Produktiv miljö och trygg

En bra arbetsmiljö där jag får vara kreativ arbeta bland barn . Kommer bra överrens med alla kollegor på arbetsplatsen och även ledningen :) . Svåraste delen på jobbet kan jag inte komma på ......efter alla år inom detta yrke så är " utmaningarna " få .... ( tyvärr ) Bästa delen av jobbet är all beröm man får av alla mina " gäster " som äter maten som jag lagar !! Och kontakten med barnen !

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Borlänge kommun. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

3.6

Borlänge kommun recensioner per plats

• Borlänge kommun
  • Management
Berätta hur vi kan förbättra den här sidan
Vad skulle du vilja lägga till eller ändra?