Borlänge kommun

Borlänge kommun – recensioner om Ledarskap

På just mitt arbete var det väldigt lugnt, men överlag saknades det mycket folk vilket gjorde det stressigt i vissa tillfällen. Känns som det skulle kunnas göras mer för boendena, men det saknas resurser.
Kommunen verkar slösa enormt på resurser. Finns noll miljötänk.
Bra arbete , trevlig personal , ingen stress , allergi vänligt
TRIVDES PÅ JOBBET BRA ARBETSMILJÖ
TRIVDES på att utföra mitt jobb

har dokumenterat allt händelse och avvikelse

TRIVDES PÅ det som har lärt mig
Fördelar
GYM KORT
Borlänge är en bra kommun att jobba i. Jobbar bra med utveckling av arbetstillfällen.
Fördelar
Nära till bostaden
Nackdelar
Svag ledning
- Ledningen är så svag
- dolda styre av personalen

- Arbetskulturen är dålig
Jag arbetade för Borlänge kommun som springvikarie innan jag fick fast anställning som bild och naturkunskaps lärare på Domnarvet. Jag kom nära eleverna (som för övrigt varierade mellan åldrarna 11- 16) och dom arbetade flitigt under mina lektioner trots min korta tid som lärare och unga år vilket var den bästa delen av jobbet. Den svåraste delen var när jag jobbade på flera skolor och man fick inte tillfälle att lära känna alla elever. Arbetsdagen började med att låsa upp salen, hälsa eleverna och att berätta om lektionens upplägg. Dom fortsätter med sina skolarbeten eller börjar på ett nytt. Jag fick fria händer av skolan att planera som jag ville under mina lektioner så jag höll egna presentationer och gav självkomponerade uppgifter. Jag lärde mig att kunna ta ledning över ett rum och att kunna förklara så eleverna förstod.
Fördelar
Flitiga elever och gratis lunch
Nackdelar
tidiga morgnar
Bra saker med jobbet:
Eget ansvar

Bra hjälp och stöd från chefer och kollegor.
Laga mat och speciellt kost till barn, räkna portioner, planera mat och inköpslista till nästkommande dag dela arbete mellan alla som jobbar i köket som en team, samarbeta så att uppgifterna klaras på bästa sätt och arbetsdagen upplevs roligare och lättare
Fördelar
trevliga arbetskolegor
Nackdelar
ledning i kommunen har inga uppfattning om arbete och arbetssvårigheter
En lärande organisation där den anställde får utvecklas med stöd av befintlig kompetens och ledning. Högt i tak med en positiv inställning till förbättringsförslag för verksamheten.
Fördelar
Flextider
Självständigt arbetet. Måste fatta många snabba beslut själv. Både fartfyllt och lugnt tempo. Varierande arbetsuppgifter, växlande och trivsamt arbete
Fördelar
Självständigt, varierande, ansvarsfullt och intressant
Nackdelar
Dålig ledarskap
Att ha en bra Chef som vi har är de viktigaste när man jobbar med missbruk och hemlöshet,att få dela dessa människors liv få deras förtroende att dela deras med och motgångar e fantastisk känsla.
Redigera recensionen
Jag har roligt när jag jobbade dagtid även nu när jag jobbar natt. Har lärt mig mer och mer hur man utala och säga på ett bra sätt så att patienterna förstår mig eftersom jag är från Filippinerna då har jag ibland svårigheter att utala. Ledningen har ganska bra men tyvärr har bytt fler gånger våra chefer där jag jobbar och varför? Vet ej. Arbetskultur är ganska bra och den svåraste delen av jobbet hjälper vi oss varandra. Den bästa delen av jobbet är ju när man får lönehöjning:).
Nackdelar
Att vi kastar mycket av maten efter boenden har ätit, istället av att någon personal eller vikarie kan ha nytta av maten vilket är bara bortkastat.
Ett mycket utvecklande arbete i ledande ställning. Rollen innefattar arbetsmiljöansvar, budgetansvar, verksamhetsansvar och inte minst personalansvar. Utöver dessa delar växer arbetet fram.

Jag har lärt mig att leda och fördela arbetet på ett sätt som gör att en grupp (läs: team) gör sitt arbete med såväl omsorg som en rimlig effektivitet. Beståndsdelarna för att lösa ekvationen är något jag har funnit genom studier och den erfarenhet jag fått vilket har gett gott resultat.

Det absolut bästa med arbetet är att lyckas entusiasmera och motivera mina medarbetare så till den grad att de finner en gedigen arbetsglädje och gör ett bra arbete för kunderna. Alltså att få hela kedjan intakt där samtliga beståndsdelar är nöjda.
bra sammanhållning inom personal där fokus ligger på kunden. Långa men trevliga och roliga arbetspass.
Fördelar
utveckling
Nackdelar
långa pass
Hjälpa en eller flera individer med diverse funktionshinder/handikapp och göra deras vardag så bra som möjligt utifrån deras förutsättningar och möjligheter.

Har lärt mig väldigt mycket om att vara ödmjuk och mycket om handikapp/funktionshinder.

Ledningen är bra, dock är det väldigt mycket skifte bland chefer och ibland vet man inte vart man skall vända sig.

Kollegorna har alltid varit toppen och hjälpsamma.

Svåraste är att nå ut till en brukare/kund som har kommunikationssvårigheter så man ej kan bygga ett förtroende till denne.

Bästa delen är att man får träffa så mycket människor och man får hjälpa personer bli bättre på något de kanske inte kunde förut.
Fördelar
Tryggt jobb.
Nackdelar
Svårt att hitta någon att vända sig till vid behov av stöd/vägledning
* ska vara trevlig bra stämning viljan att utvecklas.
* att vara en med mänica

* att de är på sin plars .
stödjer finns där När man behöver .
* att de stöttar och finns där för varandra vi finns för varandra och tillsammans .

* att kunna säga nej kanske ?

* glädje att komma till Arbets platsen .

Nya Utmaningar och ta tag i dagens ljus .

Ser mycket positivt på dagen närman kommer .

Alltid ta dagen som en ny start det är mina åsikter .

Känner att alla måste jobba och må bra på Arbets platsen .

En ledning som finns för en om man behöver .

Känner att står man med båda fötterna på jorden så kommer man långt .

Jobb är Viktigt för alla mitt motto🌻
Fördelar
En kram, kanske frukt som ger energi
Nackdelar
Facebook 🤳 onödigt prat i tel🤔
Har för första gången arbetat i grupp, detta är extremt givande då jag varit van att sköta mig själv och vara min egen chef efter alla år i bemanningsbranschen
Fördelar
man är inte själv att fatta beslut
Nackdelar
man är inte själv att fatta beslut
En bra arbetsmiljö där jag får vara kreativ arbeta bland barn . Kommer bra överrens med alla kollegor på arbetsplatsen och även ledningen :) .

Svåraste delen på jobbet kan jag inte komma på ......efter alla år inom detta yrke så är " utmaningarna " få .... ( tyvärr )

Bästa delen av jobbet är all beröm man får av alla mina " gäster " som äter maten som jag lagar !! Och kontakten med barnen !
vi har haft bättre tider än det är just nu
börjar man på morgonen. ta upp de . får deras frukost o dusch visa dagar.villar mellan måltiderna. det är växelvård då de byts varan vecka.alla har individuella hjälp behov som vi anpassa oss efter.ledningen fungera inte som det ska . det är för det ska stängas. jag har jobbat här med stora glädje ända tills det blev nya chefer som har förstörd för alla. det bästa med jobbet är att vara nära människor
Fördelar
nära till jobbet
Nackdelar
okunniga cheffer
Bemöter människor i sina egna hem.Har respekt för individen,skapa trygghet i olika situationer.Har många arbetskollegor,som kan kännas lite rörigt ibland.Svåraste delen av jobbet är att information från ledningen,är svår framkomlig.Det bästa med jobbet är alla fantastiska människor som man får möta dagligen.
Fördelar
Gratis kaffe och bitsocker