Borlänge kommun

Borlänge kommun – recensioner om Jobbsäkerhet och befordran

3.1Jobbsäkerhet och befordran

Hittade 13 recensioner som matchade sökningenVisa alla 45 recensioner

Trevliga kollegor och bra arbetsmiljö men krävande arbetsuppgifter

Jag jobbade i ett gruppboende. Jag tyckte om min arbetsmiljö eftersom mina kollegor hjälpte och bidrog till min kunnighet om gruppboende. Jag tyckte om att ta hand och vara med de boende. Fast jag kan aldrig se mig själv jobba inom vård arbete igen och det beror på själva jobbet och inte Borlänge kommun som arbetsgivare. Jobbet är väldigt energi krävande eftersom du tar hand om andra människor samtidigt du utför fysiskt krävande arbete. När du kommer hem så är du jätte trött och orkar inte göra någonting annat än att vila dagen ut. Men om du är upp för utmaningen så föreslår jag att du testar ut det och lycka till! Sammanfattningsvis är Borlänge kommun är en bra arbetsgivare.

Fördelar

Bra arbetsmiljö

Nackdelar

Energi krävande och stressig

Nöjd

Har skickat min cv och det finns mycket förklaringar .

Stor arbetsplats med många viljor

Borlänge är en bra kommun att jobba i. Jobbar bra med utveckling av arbetstillfällen.

Fördelar

Nära till bostaden

Nackdelar

Svag ledning

spännande och mycket miljöombyten

Jag arbetade för Borlänge kommun som springvikarie innan jag fick fast anställning som bild och naturkunskaps lärare på Domnarvet. Jag kom nära eleverna (som för övrigt varierade mellan åldrarna 11- 16) och dom arbetade flitigt under mina lektioner trots min korta tid som lärare och unga år vilket var den bästa delen av jobbet. Den svåraste delen var när jag jobbade på flera skolor och man fick inte tillfälle att lära känna alla elever. Arbetsdagen började med att låsa upp salen, hälsa eleverna och att berätta om lektionens upplägg. Dom fortsätter med sina skolarbeten eller börjar på ett nytt. Jag fick fria händer av skolan att planera som jag ville under mina lektioner så jag höll egna presentationer och gav självkomponerade uppgifter. Jag lärde mig att kunna ta ledning över ett rum och att kunna förklara så eleverna förstod.

Fördelar

Flitiga elever och gratis lunch

Nackdelar

tidiga morgnar

Utmärkt arbetsgivare

En lärande organisation där den anställde får utvecklas med stöd av befintlig kompetens och ledning. Högt i tak med en positiv inställning till förbättringsförslag för verksamheten.

Fördelar

Flextider

kan bli bättre

Jag har roligt när jag jobbade dagtid även nu när jag jobbar natt. Har lärt mig mer och mer hur man utala och säga på ett bra sätt så att patienterna förstår mig eftersom jag är från Filippinerna då har jag ibland svårigheter att utala. Ledningen har ganska bra men tyvärr har bytt fler gånger våra chefer där jag jobbar och varför? Vet ej. Arbetskultur är ganska bra och den svåraste delen av jobbet hjälper vi oss varandra. Den bästa delen av jobbet är ju när man får lönehöjning:).

Nackdelar

Att vi kastar mycket av maten efter boenden har ätit, istället av att någon personal eller vikarie kan ha nytta av maten vilket är bara bortkastat.

Rolig och utvecklande arbetsplats

bra sammanhållning inom personal där fokus ligger på kunden. Långa men trevliga och roliga arbetspass.

Fördelar

utveckling

Nackdelar

långa pass

Varierande och givande jobb

Hjälpa en eller flera individer med diverse funktionshinder/handikapp och göra deras vardag så bra som möjligt utifrån deras förutsättningar och möjligheter. Har lärt mig väldigt mycket om att vara ödmjuk och mycket om handikapp/funktionshinder. Ledningen är bra, dock är det väldigt mycket skifte bland chefer och ibland vet man inte vart man skall vända sig. Kollegorna har alltid varit toppen och hjälpsamma. Svåraste är att nå ut till en brukare/kund som har kommunikationssvårigheter så man ej kan bygga ett förtroende till denne. Bästa delen är att man får träffa så mycket människor och man får hjälpa personer bli bättre på något de kanske inte kunde förut.

Fördelar

Tryggt jobb.

Nackdelar

Svårt att hitta någon att vända sig till vid behov av stöd/vägledning

Gruppkänsla

Har för första gången arbetat i grupp, detta är extremt givande då jag varit van att sköta mig själv och vara min egen chef efter alla år i bemanningsbranschen

Fördelar

man är inte själv att fatta beslut

Nackdelar

man är inte själv att fatta beslut

Trygg anställning

Befordran och utveckling i arbetet är ringa. Omväxlande arbetsuppgifter.

Fördelar

Trygg anställning

Nackdelar

Inga förmåner.

Lediga jobb på Borlänge kommun

Se fler jobb

Händelsrik och intressant arbetsmiljö

Den ena dagen har aldrig varit lik den andra men jag har alltid varit där av samma sak varje dag: Barnen! Jag har lärt mig otroligt mycket om det pedagogiska lärandet. Det är alltid svårt när barnet blir avlämnat på dagis och gråter, Den bästa delen måste vara att se barnen utvecklas varje dag och all glädje dom ger.

Fördelar

God mat i gott sällskap

Nackdelar

mycket lyft

Stressande och oviss arb.miljö

Älskade mitt arbete då jag vet att omsorgstagarna tyckte om mej och mina kolegor. Ogillar dock att ledningen ej kan lyssna och tillmötes gå arbetarna på golvet som ser och känner omsorgstagarna. Som vikarie var jag aldrig orolig att jag skulle bli utan jobb efersom de ordinaries arb.scheman gör att deras livskvalitet fick lida och många av de blev ofta sjuka. Skulle ha varit otroligt roligt att få höra av den "högre" instansen att man som vikarie är uppskattad. Jag har under denna period lärt mej uppskatta mina färdigheter och att stå upp för det jag tror. Har även lärt mej att lyssna in andras behov.

Fördelar

som vikarie är väll fördelen att när du arbetat ihop en månadslön så kan man vara ledig.

Nackdelar

Kastad hit och dit utan någon som helst uppskattning av de högre

mycket varierande jobb

skiftarbete som rep o badvattenrening har fått en gedigen erfarenhet som fastifhetsskötare urusel ledning väldigt bra o kunniga arbetskollegor eftersom jag kunde mitt jobb hittar jag inga svåra delar av jobbet alla varierande arb uppgifter o den sociala kontakten med besökare till min arbetsplats ser jag som den bästa delen av arbetet som jag hade

Fördelar

33 dagar semester

Nackdelar

dåligt betalt

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Borlänge kommun. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

3.6

Borlänge kommun recensioner per plats

• Borlänge kommun
  • Job Security & Advancement