Borlänge kommun

Borlänge kommun – recensioner om Kultur

Hittade 35 recensioner som matchade sökningenVisa alla 45 recensioner

Trevliga kollegor och bra arbetsmiljö men krävande arbetsuppgifter

Jag jobbade i ett gruppboende. Jag tyckte om min arbetsmiljö eftersom mina kollegor hjälpte och bidrog till min kunnighet om gruppboende. Jag tyckte om att ta hand och vara med de boende. Fast jag kan aldrig se mig själv jobba inom vård arbete igen och det beror på själva jobbet och inte Borlänge kommun som arbetsgivare. Jobbet är väldigt energi krävande eftersom du tar hand om andra människor samtidigt du utför fysiskt krävande arbete. När du kommer hem så är du jätte trött och orkar inte göra någonting annat än att vila dagen ut. Men om du är upp för utmaningen så föreslår jag att du testar ut det och lycka till! Sammanfattningsvis är Borlänge kommun är en bra arbetsgivare.

Fördelar

Bra arbetsmiljö

Nackdelar

Energi krävande och stressig

Rörig arbetsmiljö

Stressig arbetsmiljö. Ledningen otydlig. Finns mycket att utveckla kvalitetsmässigt

Fördelar

Trygg anställning

Nackdelar

Bra arbetsmiljö, trevliga arbetskamrater.

Ett roligt och varierande arbete, som man även kan lära sig nya arbetssätt,efter som olika förskolor arbetar så olika.

Fördelar

Pedagogisk lunch

Bra jobb, men

Man jobbar halvt ihjäl sig för knappt inga pengar. Älskar mitt jobb. Men det börjar kännas som att det inte är värt det längre. Jobbat i snart 3 år inom hemtjänsten. Och pga att jag inte jobbat inom samma län, så försvann mina las dagar som jag samlat ihop pga av att jag flyttade

Fördelar

Bra arbetskollegor

Nackdelar

Jobba så mycket för så lite lön.

trevligt men resurssnålt

På just mitt arbete var det väldigt lugnt, men överlag saknades det mycket folk vilket gjorde det stressigt i vissa tillfällen. Känns som det skulle kunnas göras mer för boendena, men det saknas resurser.

rolig arbetsmiljö

Det var bra att arbeta inom Borlänge kommun då det har gett mig bra erfarenhet.

Inget miljö tänk

Kommunen verkar slösa enormt på resurser. Finns noll miljötänk.

Bra

Bra arbete , trevlig personal , ingen stress , allergi vänligt

Arbetsmiljö

TRIVDES PÅ JOBBET BRA ARBETSMILJÖ TRIVDES på att utföra mitt jobb har dokumenterat allt händelse och avvikelse TRIVDES PÅ det som har lärt mig

Fördelar

GYM KORT

Stor arbetsplats med många viljor

Borlänge är en bra kommun att jobba i. Jobbar bra med utveckling av arbetstillfällen.

Fördelar

Nära till bostaden

Nackdelar

Svag ledning

Lediga jobb på Borlänge kommun

Se fler jobb

dåligarbetsmiljö

- Ledningen är så svag - dolda styre av personalen - Arbetskulturen är dålig

spännande och mycket miljöombyten

Jag arbetade för Borlänge kommun som springvikarie innan jag fick fast anställning som bild och naturkunskaps lärare på Domnarvet. Jag kom nära eleverna (som för övrigt varierade mellan åldrarna 11- 16) och dom arbetade flitigt under mina lektioner trots min korta tid som lärare och unga år vilket var den bästa delen av jobbet. Den svåraste delen var när jag jobbade på flera skolor och man fick inte tillfälle att lära känna alla elever. Arbetsdagen började med att låsa upp salen, hälsa eleverna och att berätta om lektionens upplägg. Dom fortsätter med sina skolarbeten eller börjar på ett nytt. Jag fick fria händer av skolan att planera som jag ville under mina lektioner så jag höll egna presentationer och gav självkomponerade uppgifter. Jag lärde mig att kunna ta ledning över ett rum och att kunna förklara så eleverna förstod.

Fördelar

Flitiga elever och gratis lunch

Nackdelar

tidiga morgnar

Bra fungerande miljö

Jag tyckte det fungerade bra att arbeta inom Borlänge Kommun. Har aldrig haft några problem eller klagomål. Jobbade som vikarie och la upp mitt arbetsschema själv.

Fördelar

Man kunde jobba efter behov och tillgänglighet

Gylle skola

Bra saker med jobbet: Eget ansvar Bra hjälp och stöd från chefer och kollegor.

Bra arbetsmiljö

Att jobba i Borlänge kommun är det bästa jag gjort.

Fördelar

Friskvårdsbidrag

en vanlig arbetdag

Laga mat och speciellt kost till barn, räkna portioner, planera mat och inköpslista till nästkommande dag dela arbete mellan alla som jobbar i köket som en team, samarbeta så att uppgifterna klaras på bästa sätt och arbetsdagen upplevs roligare och lättare

Fördelar

trevliga arbetskolegor

Nackdelar

ledning i kommunen har inga uppfattning om arbete och arbetssvårigheter

Utmärkt arbetsgivare

En lärande organisation där den anställde får utvecklas med stöd av befintlig kompetens och ledning. Högt i tak med en positiv inställning till förbättringsförslag för verksamheten.

Fördelar

Flextider

bra

Att ha en bra Chef som vi har är de viktigaste när man jobbar med missbruk och hemlöshet,att få dela dessa människors liv få deras förtroende att dela deras med och motgångar e fantastisk känsla. Redigera recensionen

kan bli bättre

Jag har roligt när jag jobbade dagtid även nu när jag jobbar natt. Har lärt mig mer och mer hur man utala och säga på ett bra sätt så att patienterna förstår mig eftersom jag är från Filippinerna då har jag ibland svårigheter att utala. Ledningen har ganska bra men tyvärr har bytt fler gånger våra chefer där jag jobbar och varför? Vet ej. Arbetskultur är ganska bra och den svåraste delen av jobbet hjälper vi oss varandra. Den bästa delen av jobbet är ju när man får lönehöjning:).

Nackdelar

Att vi kastar mycket av maten efter boenden har ätit, istället av att någon personal eller vikarie kan ha nytta av maten vilket är bara bortkastat.

Utvecklande och motiverande arbete.

Ett mycket utvecklande arbete i ledande ställning. Rollen innefattar arbetsmiljöansvar, budgetansvar, verksamhetsansvar och inte minst personalansvar. Utöver dessa delar växer arbetet fram. Jag har lärt mig att leda och fördela arbetet på ett sätt som gör att en grupp (läs: team) gör sitt arbete med såväl omsorg som en rimlig effektivitet. Beståndsdelarna för att lösa ekvationen är något jag har funnit genom studier och den erfarenhet jag fått vilket har gett gott resultat. Det absolut bästa med arbetet är att lyckas entusiasmera och motivera mina medarbetare så till den grad att de finner en gedigen arbetsglädje och gör ett bra arbete för kunderna. Alltså att få hela kedjan intakt där samtliga beståndsdelar är nöjda.

Rolig och utvecklande arbetsplats

bra sammanhållning inom personal där fokus ligger på kunden. Långa men trevliga och roliga arbetspass.

Fördelar

utveckling

Nackdelar

långa pass

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Borlänge kommun. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

3.6

Borlänge kommun recensioner per plats

• Borlänge kommun
  • Culture
Berätta hur vi kan förbättra den här sidan
Vad skulle du vilja lägga till eller ändra?