Bombardier recensioner av medarbetare

Aktivt socialt arbete
praktik (Tidigare anställd) –  Västerås6 juli 2017
Att gå runt i byggnaden och hjälpa människor med deras IT problem vare sig hårdvara eller mjukvara var ett väldigt aktivt och socialt arbete där man fick ta sig an många olika personligheter och lära sig att handskas med alla sortens människor.

Tack vare denna arbetsupplevelsen så har jag blivit bättre på att ta kontakt med människor samtidigt som jag har lärt mig en del IT relaterade saker.

Kollegorna var absolut något som gjorde det värt att komma till jobbet, man kände sig alltid välkommen och det resulterade alltid i en god "arbetsmoral-boost" samt ett glatt samvete varje morgon.

Det bästa med yrket var när allt flöt på som det skulle och man hade en trevlig kund som man servade, även när det kunde gå söderut så fanns det även vissa som hade ett gott humör vilket gjorde att komplikationer vart lättare att hantera. Det sämsta däremot var när inget gick som man tänkte och man hade en kund med ett riktigt kort stubin och lade skulden på en fast man inte gjort något annat än att försökt lösa dennes problem.
Fördelar
Om man är fast anställd kan man jobba vilka tider man vill bara det är 8 timmar per dygn.
Nackdelar
Det blir oftast mycket sittande om man inte har något ärende.
Underhållsarbete på Bombardier
TPM Professional (Nuvarande anställd) –  Västerås12 september 2016
Varierande arbete som kräver både planering och snabba beslut. En arbetsdag varierar mycet beroende på vilken typ av jobb som ska göras. Återkommande uppgifter är tex inköp, uppföljning, både budgetmässig och kvalitetsmässig och förbättringsarbete.
UH-arbete utförs av tekninker som arbetar tillsammans i ett väl fungerande team. Det höga tempot och det varierande dagarna största fördelen. SVårigheter kan uppstå pga bitvis trög administration som jag upplever är ganska vanligt inom större företag.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 3NejRapportera
Arbetsplatskultur
Detta var en praktik plats
Allt i allo (Tidigare anställd) –  Västerås, Sverige1 september 2016
Jag kollade igenom felsignaler som jag sedan dokumenterade i en excel fil. Jag gjorde även digital 2D design av HMI (Human-Machine Interface) knappar. Mina kolegor var trevliga och hjälpsamma men hade inte så mycket kontakt med folk som inte satt runt mig.
Fördelar
grattis frukt
Arbetsplatskultur
Trevliga arbetskamrater men osäker ledning
Projektledare/Teknikinformatör Adtranz (Nuvarande anställd) –  Västerås31 maj 2016
Mycket trevliga och kunniga kollegor som alltid vill hjälpa till. Positiv atmosfär i den lilla gruppen. Låg beläggning ger låg stämning överlag. Det roligaste och mest givande är att skapa ny dokumentation utifrån varierande underlag.
Ledningen har dålig info om vart företaget är på väg vilket leder till dålig framförhållning av jobbinsatserna.
Fördelar
Sjuförsäkring
Nackdelar
Inga personalaktiviteter
Developing opportunities
Thermal Design Engineer Specialist (Tidigare anställd) –  Västerås26 april 2016
In my daily work I perform calculations using commercial software CFD code to predict the coolant flow, pressure and temperature inside and in the vicinity of the components of interest.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1Nej 1Rapportera
Roligt jobb, bra arbetskamrater
Montör (Nuvarande anställd) –  Västerås9 mars 2016
En typisk arbetsdag just nu sitter jag och monterar elektriska produkter. Ibland är det lite dålig passform på komponenterna och då får man tänka till lite och och lösa problemet.
Jag har lärt mig mycket om elektriska komponenter och montering av dessa samt lödningsteknik och andra praktiska delar som tillhör jobbet. Har varit team leader i 2 år under min tid på företaget och lärt mig en hel del om arbetsfördelning och ansvar. Det har vart lite hektiskt emellanåt men det har ändå varit kul att ha lite mer ansvar över folk och vad som ska göras.
Ledningen som har funnits i byggnaden där jag har jobbat har varit trevlig och väldigt tillmötesgående.
Jobbarkompisarna har varit kanon, positiva och samarbetsvilliga.
Den svåraste delen av jobbet var nog under perioden jag var team leader när jag fick ansvara för ett gäng arbetare och fördela jobbet mellan dom samt ta en del beslut där också den bästa delen kommer in då jag tyckte om det och fick bra resultat och tog rätt beslut vilket sporrade mig ännu mer och gjorde att jag ville anstränga mig ytterligare. Visst tog jag fel beslut ibland men man är inte mer än människa så jag tog till mig det och försökte ta lärdom av det och försöka göra det bättre nästa gång.
Fördelar
Diverse rabatter på olika ställen, gratis glasögon vid behov.
Bombarider
Bombardier Transportation Garanti Nollställning (Tidigare anställd) –  Västerås2 november 2015
Bombardier är en kanadensisk tillverkare av flygplan och tåg. Huvudkontoret ligger i Montréal och totalt är 65 400 personer anställda inom koncernen som har två delar: Aerospace och Transportation.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1Nej 2Rapportera
Arbetsplatskultur
Bra arbetsklimat, omväxlande arbetsuppgifter och bra kommunikation
System Engineer HVAC (Tidigare anställd) –  Västerås, U21 september 2015
> En typisk arbetsdag börjar med ett kort stående infomöte där alla projektmedlemmar redovisar kort om sina framgångar/status i sina åtagande till gruppchefen och får respons/vägledning direkt för fortsatt arbete från chefen.

> Jag tror på tre viktiga grundprinciper i arbetslivet som man ska följa om man verkligen vill lyckas bättre i sitt uppdrag/arbetsuppgift.
1- God planering
2- Rätt kommunikation
3- Bra samarbete
Faller en så faller andra. Detta är grundprincipen som jag har lärt mig och försöker alltid följa.

> Ledning är viktigt och har en viktigt roll, särskild när det gäller styrning av ett kollektivt arbete. Det är ledningen som är hjärnan och håller styret, sätter kraven och har koll på budgeten.
En kometens ledning kan oftast leda företaget med vinst.

> Jag trivdes mycket med arbetsklimatet på BT. Hade mycket goda kontakter med mina arbetskollegor! Jag är en glad människa och har god förmåga att bygga bra kontakter med folk på arbetsplasten.

> Jag tror ingenting är omöjligt, även svåraste uppgifter kan lösas om får den tid man behöver!

> När allt flyter då är jag nöjd och glad.
När jag levererar mina uppgifter i tid och få beröm från chefen eller arbetskollegor,är det då bästa delen av mitt jobb!
Fördelar
Gruppaktivitet efter jobbet, after work dyl.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 2NejRapportera
Trevlig och spännande företag
Testledare (Tidigare anställd) –  Göteborg, O10 september 2015
Ett företag som i Göteborg har en spännande utveckling.
Bra arbetsklimat och trevliga och unga kamrater.
Fördelar
Trivsamt på arbetet
Nackdelar
Ingen övertidsersättning
sammordning
Work planner (Nuvarande anställd) –  Västerås, U7 augusti 2015
samordna,leda,skriva ut arbetsorder ,se till att produkten kommer ut till kund i tid,personal ansvar,daglig styrning med ledningen på företaget,lägesrapport,
Hjälpte den här recensionen dig?JaNej 1Rapportera
Produktiv och innovativ
Garantiprojektledare (Nuvarande anställd) –  Västerås, U5 december 2014
Produktiv och innovativ arbetsmiljö. Högt i tak. Möjligheter till jobbrotation i utlandet om rätt kompetens finns.
Fördelar
Arbetstidsförkortning och träningsbidrag
Nackdelar
Inga företagsfester för anställda
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 9Nej 8Rapportera
Arbetsplatskultur
Ett bra företag att trivas i och utvecklas
Documentation coordinator and PDM Key user (Nuvarande anställd) –  Västerås, U28 mars 2014
Ett bra företag att trivas i och utvecklas.
Det finns många möjligheter att utvecklas då de anställda erbjuds kurser och möjlighet att arbeta med skiftande arbetsuppgifter. En bra personalkultur med positiv stämning. Flextid är positivt. Företagshälsovårt och personalkort med möjlighet att träna gratis är positivt. Kollegor med skiftande bakgrund och arbetserfarenheter är positivt.
Arbetsplatskultur
Min första och hittills bästa arbetsplats
Montör, maskinoperatör (Tidigare anställd) –  Kalmar, H11 mars 2014
Älskade verkligen att jobba här och det fanns säkert stunder som man inte tyckte om men, allt roligt och det som man gillade vägde verligen upp allt. Hade inte företaget lagts ner hade jag säkert varit kvar än
Fördelar
arbetskamrater, ledningen = ALLT

Se fler Bombardier recensioner

3,9