BOLLNÄS KOMMUN

Recensioner från anställda på BOLLNÄS KOMMUN

Den bästa delen av jobbet var att läsa för barnen och att slöjda tillsammans med barnen.
Bra arbetsmiljö och bra arbetskamrater i ett värdefullt yrke.
Jag vill med detta brev söka tjänsten som ni har, anledning till att jag söker tjänsten för att jag tycker
arbetsuppgifterna låter intressanta och överensstämmer med mina erfarenheter.

För tillfället arbetar jag i Bollnäs bibliotek som Bibliotek assisten i flera år via nystartsjobb och sedan

till en vanlig anställning, sen har varit språkstöd och handledare i Aktivitetscentrum i två år, jag

handleda människor som behöver extra hjälp och stöd för att nå en anställning eller studier genom

Arbetsmarknadsenheten.

Som person jag kan jobba ensam och i grupp, blir jätteglad när jag hjälper människor, och jag har

möjlighet till personlig utveckling.

Jag är en mycket positiv person, noggrann, flexibel, ambitiös, öppen, hjälpsam och samarbetsvillig,

jag har alltid visat goda resultat på mina arbetsplatser.

Jag trivs bra i Bollnäs, på fritiden brukar jag läsa böcker, pysslar med mina barn, tittar på tv och

tycker om att baka och laga mat,
Trivs jättebra inom Bollnäs kommun men känner att jag vill prova på något nytt. Vill gärna prova på att jobba inom sjukhuset för att jag utbildar mig till sjuksköterska. Bollnäskommun har varit bra arbetsgivare och tycker att det är ett bra jobb att söka till.
Fördelar
Härliga möten med kunder, anhöriga och arbetskamrater
Nackdelar
Kan vara stressigt på grund av personal och tidsbrist
Började kl8.00 varje dag, hjälpte till lägga allt på plats och förbereda inför öppning. kl9.00 öppnade vi och jag fick hjälpa till att se att allt var som de skulle. Min ledare gav mig olika uppgifter som fick genomföra. Den svåraste var att jag inte hade erfaret med visa grejer och fick lära mig från 0. Men jag lärde mig snabbt och det gick bra.
Det bästa med jobbet var att träffa alla nya personer och få en ny synpunkt av många olika saker.
Fördelar
Lärde mig mycket nytt
Nackdelar
Långt ifrån där jag bodde
Roligt att jobba med människor men känner att just jag har mer att ge.
Fördelar
Jobba med människor
Nackdelar
Arbetstiderna
Jag tycker om att jobba jag är en driven person som vill nå långa i mitt liv
Fördelar
Att jobba hela tiden
Nackdelar
Ingen
stressigt och otroligt dålig planering av arbetsuppgifterna
Fördelar
trevliga kollegor
Nackdelar
ibland otrevliga kollegor
bästa kolleger och arbetsmiljö som jag har haft. älskar Bollnäs och där är mitt hem som jag uppväxt. vi har det bästa arbetssystem som en kommun kan ha. hoppas att det andra kommuner kan ha som oss hemma i Bollnäs.
Där jag i dagsläget arbetar, så är det tungt å stressigt. Besparingskraven och vårdtyngden sliter på oss vårdpersonal.

Det som håller oss i god ton, trots detta, är bra arbetskamrater, och grymt tacksamma vårdtagare & anhöriga till dessa.
Fördelar
Att jag har ett arbete med bra kamrater att gå till
Nackdelar
Stress, Fysiskt tungt
Jag jobbade med snälla och trevliga arbetskamrater! Var ett givande och roligt men stressigt arbete.
Fördelar
Få hjälpa boenden
Nackdelar
Tiden räcker inte till
En typisk dag var att få komma dit varmt välkommen från både brukare och kollegor. Ett bra samarbete och respekt på arbetsplatsen. På morgonen gjorde vi upp en plan hur morgonen skulle se ut för att det skulle flyta på bäst. En bra morgon gör resten av dagen bra och smidig för alla.
Den svåraste delen av jobbet var att förklara för brukare att man inte hinner allting på en och samma sekund och samtidigt hålla lugnet som en gång fanns där. Men när slutet av arbetspasset kom går man efter omständigheterna hem till sig nöjd med arbetsdagen tack vare personalen och samarbetet. Och med tankarna i huvudet om att "idag har jag gjort något bra för någon. I morgon börjar vi om".
Fördelar
Maten lagas av köket
Nackdelar
Maten kastas efter att brukarna ätit sig mätta
Ger ett högt betyg för bra bemötande av både ledning och personal.
Ett riktigt kul och givande jobb!

Mycket trevlig och bra vikariesamordnare.
Fördelar
Att få göra det man trivs bäst med.
Nackdelar
Kan vara hög ljudvolym.
stressig med inloggning.utloggning hemma hos pensionärerna.för lite tid med dem.även fast jag inte kom överens med viss personal,så trivdes jag med själva jobbet.o jag vet att pensionärena gillade mig.jag tog mig tid o lyssna på dem.ock skojade mycket.allmänt glad var jag