Biltema

Recensioner från anställda som Butiksmedarbetare på Biltema

Butiksmedarbetare8 recensioner
Dålig ledning med väldigt dålig struktur. Tvingades ofta jobba utan rast pga lågt antal utbildade för arbetet som behövs göras.
De anställda blir behandlade som barn. Många hårda regler gällande in & utstämpling. Rökning, mobilförbud med mera. Mycket toppstyrt och inga möjligheter för utveckling. Närmast sektliknande.
en bra arbetsplats att börja på för att lära sig kassaarbete, kundbemötande och varuplock. Det finns mycket att lära sig då Biltema har ett stort urval av olika varor, allt inom bilar, båtar, fritid, hem, m.m. man jobbar även ständigt i ett högt tempo, då det är en välbesökt butik dagligen.
En dag på Biltema kunde vara väldigt varierande. Femton minuter här, femton minuter där, en halvtimme i kassa, två timmar Café. Men det var det jag gillade, att där var variation. Har mycket med mig i bagaget, bl.a. Kassavana och Café. Kollegorna är underbara. Ledningen var riktigt dålig när jag var där, kände mig pressad till att ta pass hela tiden vilket gjorde att jag blev tvärt emot. Ledningen är dock inte samma längre som när jag var där, den ska vara bättre. Fanns inget svårt med jobbet mer än att lära sig om produkter och det är omöjligt att lära sig om alla. Bästa var kollegorna.
Ett stort företag där man får en bred kunskap. Dock inga utbildningar, man får ta lärdom av sina kollegor och egna erfarenheter. Bra arbetskollegor, dålig ledning. För stor koncern för att se individen i respektive butik.
En vanlig arbetsdag började med att man gick upp klockan 4 för att hinna till jobbet klockan 05.00 på morgonen för att börja dagens varuplock. Det var väldigt stressiga morgnar för att hinna få ut allt i butiken innan vi öppnade 07.00 så jag fick alltid hålla uppe ett bra tempo och en positiv inställning för att vi alla skulle hinna med det som skulle göras tills den tid vi fick på oss att få ut allt. Efter butiken öppnade var vi pigga och glada och hjälpte kunder på bästa möjliga sätt samtidigt som vi fortsatte att fylla på butiken med varor. Det svåraste med detta jobb enligt mig var väl att hålla högsta möjliga tempo klockan 5 på morgonen men det gick ändå. Det bästa med jobbet var väl under helger då man inte hade några leveranser utan man fanns där för alla kunder och kunde hjälpa dem med allt som behövdes.
slavdrivare som utnyttjar praktikanter sätter praktikanter på skitjobb.
Fördelar
Nackdelar
många
Ett jobb som har ganska högt tempo varje dag. Varierande arbetsuppgifter såsom kassa, bistro, uppackning av varor. Fantastiska arbetskollegor. Bästa delen med jobbet är kundtillströmningen och arbetskollegorna.
Fördelar
Mycket kundkontakt
Nackdelar
Inga förmåner, mycket helgjobb