Biltema

Recensioner från anställda på Biltema i Helsingborg

Helsingborg8 recensioner
En dag på Biltema kunde vara väldigt varierande. Femton minuter här, femton minuter där, en halvtimme i kassa, två timmar Café. Men det var det jag gillade, att där var variation. Har mycket med mig i bagaget, bl.a. Kassavana och Café. Kollegorna är underbara. Ledningen var riktigt dålig när jag var där, kände mig pressad till att ta pass hela tiden vilket gjorde att jag blev tvärt emot. Ledningen är dock inte samma längre som när jag var där, den ska vara bättre. Fanns inget svårt med jobbet mer än att lära sig om produkter och det är omöjligt att lära sig om alla. Bästa var kollegorna.
Förtaget drivs av okunniga ryggkliare. Ju högre upp du kommer desto värre blir det. Spelar ingen större roll om du är kunnig eller duktig, det är bara fjäsk som gäller.
Fördelar
Nackdelar
Många
Ett fartfyllt och roligt arbete där det alltid finns någonting att ta tag i. Trevliga kollegor och mycket kundkontakt. Här får man jobba med service på alla plan. Ingen dag är den andre lik och det är alltid nya saker på gång.
Fördelar
Fartfyllt, trevliga kollegor
Det bästa var när vi började arbeta innan öppningen för att få ut all plock i butiken. Den svåraste delen var att komma överens med chefen. Jag har lärt mig att se människors lika värde på ett bättre sätt men också vad det innebär att ge god service.
Fördelar
Bra arbetskollegor
Nackdelar
En och samma miljö.
Biltema Nordic Services AB (Huvudkontor Helsingborg) Se upp för personer som haft ledande befattning då de är psykopatiska och empatilösa, alternativt avsaknad av ryggrad. Finns exempel på kompetenta chefer som arbetat på Biltema men då har de inte varit önskvärda i det långa loppet. (Så undersök med medarbetare hur de verkligen var som chef) Många trevliga kollegor men tyvärr präglas arbetsplatsen av misstro mot personal och en överhängande hot om uppsägning om man inte rättar sig i ledet. (hot som verkställs med jämna mellanrum) Svårast med jobbet var att hantera inkompetensen generellt och i synnerhet inkompetensen inom ledarskap. Det positiva är att vem som helst kan få ledande befattning, gäller bara att utföra allt utan att ifrågasätta. (plus i kanten om man kan trycka ner medarbetare)
Nackdelar
Biltema huvudkontoret i Helsingborg Om man vill tappa all lust att göra ett bra jobb, börja på huvudkontoret ! Men är man en som fjäskar och ställer sig in hos cheferna och inte har någon integritet eller ryggrad....då har man kommit till rätt ställe! Fd. Hög chef
En vanlig arbetsdag började med att man gick upp klockan 4 för att hinna till jobbet klockan 05.00 på morgonen för att börja dagens varuplock. Det var väldigt stressiga morgnar för att hinna få ut allt i butiken innan vi öppnade 07.00 så jag fick alltid hålla uppe ett bra tempo och en positiv inställning för att vi alla skulle hinna med det som skulle göras tills den tid vi fick på oss att få ut allt. Efter butiken öppnade var vi pigga och glada och hjälpte kunder på bästa möjliga sätt samtidigt som vi fortsatte att fylla på butiken med varor. Det svåraste med detta jobb enligt mig var väl att hålla högsta möjliga tempo klockan 5 på morgonen men det gick ändå. Det bästa med jobbet var väl under helger då man inte hade några leveranser utan man fanns där för alla kunder och kunde hjälpa dem med allt som behövdes.
Säg inte vad du verkligen tycker. Hur det inte skall vara på en arbetsplats. Ledning=Springpojkar/flickor utan integritet Kollegor=Springpojkar/flickor utan integritet Inte mycket positivt Mest negativt, tyvärr.