Biltema
Recensioner från anställda på Biltema

Roligt miljö

3 februari 2019
Ett fartfyllt och roligt arbete där det alltid finns någonting att ta tag i. Trevliga kollegor och mycket kundkontakt. Här får man jobba med service på alla plan. Ingen dag är den andre lik och det är alltid nya saker på gång.
Fördelar
Fartfyllt, trevliga kollegor
16 februari 2020
Produktchef (Tidigare anställd) - Helsingborg
Förtaget drivs av okunniga ryggkliare. Ju högre upp du kommer desto värre blir det. Spelar ingen större roll om du är kunnig eller duktig, det är bara fjäsk som gäller.
Fördelar
Nackdelar
Många
12 december 2018
Butiksbiträde (Tidigare anställd) - Helsingborg
Det bästa var när vi började arbeta innan öppningen för att få ut all plock i butiken. Den svåraste delen var att komma överens med chefen. Jag har lärt mig att se människors lika värde på ett bättre sätt men också vad det innebär att ge god service.
Fördelar
Bra arbetskollegor
Nackdelar
En och samma miljö.
4 april 2018
Produktchef (Tidigare anställd) - Helsingborg
Biltema Nordic Services AB (Huvudkontor Helsingborg) Se upp för personer som haft ledande befattning då de är psykopatiska och empatilösa, alternativt avsaknad av ryggrad. Finns exempel på kompetenta chefer som arbetat på Biltema men då har de inte varit önskvärda i det långa loppet. (Så undersök med medarbetare hur de verkligen var som chef) Många trevliga kollegor men tyvärr präglas arbetsplatsen av misstro mot personal och en överhängande hot om uppsägning om man inte rättar sig i ledet. (hot som verkställs med jämna mellanrum) Svårast med jobbet var att hantera inkompetensen generellt och i synnerhet inkompetensen inom ledarskap. Det positiva är att vem som helst kan få ledande befattning, gäller bara att utföra allt utan att ifrågasätta. (plus i kanten om man kan trycka ner medarbetare)