Biltema
Recensioner från anställda på Biltema

lärorik miljö

7 oktober 2019
en bra arbetsplats att börja på för att lära sig kassaarbete, kundbemötande och varuplock. Det finns mycket att lära sig då Biltema har ett stort urval av olika varor, allt inom bilar, båtar, fritid, hem, m.m. man jobbar även ständigt i ett högt tempo, då det är en välbesökt butik dagligen.
29 mars 2020
Butiksmedarbetare (Tidigare anställd) - Norrtälje
Dålig ledning med väldigt dålig struktur. Tvingades ofta jobba utan rast pga lågt antal utbildade för arbetet som behövs göras.
6 februari 2020
Butiksmedarbetare (Tidigare anställd) - Lund
De anställda blir behandlade som barn. Många hårda regler gällande in & utstämpling. Rökning, mobilförbud med mera. Mycket toppstyrt och inga möjligheter för utveckling. Närmast sektliknande.
4 juni 2017
Butiksmedarbetare (Tidigare anställd) - Helsingborg
En dag på Biltema kunde vara väldigt varierande. Femton minuter här, femton minuter där, en halvtimme i kassa, två timmar Café. Men det var det jag gillade, att där var variation. Har mycket med mig i bagaget, bl.a. Kassavana och Café. Kollegorna är underbara. Ledningen var riktigt dålig när jag var där, kände mig pressad till att ta pass hela tiden vilket gjorde att jag blev tvärt emot. Ledningen är dock inte samma längre som när jag var där, den ska vara bättre. Fanns inget svårt med jobbet mer än att lära sig om produkter och det är omöjligt att lära sig om alla. Bästa var kollegorna.