BAUHAUS

BAUHAUS – recensioner om Lön och förmåner

3,1Lön och förmåner

Hittade 13 recensioner som matchade sökningenVisa alla 351 recensioner

Högt tempo

Arbetade nästan 7 år på Bauhaus. Möjligheterna att göra ”karriär” är relativt enkel om man har rätt inställning. Har klättrat mellan flera tjänster och fått en massa lovord från olika chefer. Dessvärre finns det absolut ingen löneutveckling. I slutändan är det en ”vanlig” säljare som tjänar mest pga OB.

Fördelar

Gemenskap, social arbetsplats

Nackdelar

Låg lön och typisk tysk struktur

Utmattande och ångestframkallande arbetsplats

Jobbade som timvikarie i kassan (20h). Aldrig känt sån ångest och oro över något som jag gjorde varje morgon jag skulle till jobbet. Otroligt stressig miljö, fick stå i kassan ensam första dagen när jag knappt hade lärt mig någonting pågrund av personalbrist på andra ställen, tog inte hand om personalen överhuvudtaget. När jag sa upp mig berättade jag hur ångestfylld jag hade varit varje dag över att gå till jobbet, min chef gjorde eller brydde sig ingenting, utan brydde sig bara om vilka dagar jag kunde jobba under min uppsägningstid. Skulle inte rekommendera bauhaus som ditt första jobb iallafall.

Fördelar

Hyfsat bra lön

Nackdelar

Dålig och stressig miljö.

Helt ok, rum för förbättrinfar

Bra, men tyvärr större fokus på att tjäna pengar än att ta hand om personalen

Smutsigt, ostimulerande och gör allt för att tjäna en krona. Enda plus är skön personal.

- De anställer i stort sätt all personal på 20h så att de inte är skyldiga att ge 40h men ber dig alltid stanna kvar tills du ligger på 35 ish för att slippa övertidsbetalt - Befodran vad jag uppfattade det som (min åsikt) berodde bara på hur länge du har jobbat där, inte hur du presterar. - Personalen är 2 av mina stjärnor. Folket jag jobbade med var hur trevliga och sköna som helst, men det är smutsigt och dammigt överallt (Byggvaruhus) och konstant bankande och de gör inget för moral och personalen. De anordnar bla, i stort sätt inga personalaktiviteter och när det väl händer måste man vara med i personalföreningen (de drar av en summa från din lön för att få vara med) för att få fullt delta. På våran julmiddag (ett av de enda av väldigt få eventen jag har deltagit i) gav de ut drinkbiljetter, men de som inte var med i föreningen fick ingenting. Att gå bord till bord och säga "Du får ingen men du får" är inte ok för moral. - Svåraste delarna var att fördriva tiden. Man jobbar korta men många skif (4,5-6h) och dagar ingenting händer kan du helt enkelt sitta och inte göra någonting i 4h medans cheferna går runt och spionerar för att du inte ska använda telefonen eller se omotiverad ut (Le och se intresserad ut trots att ingen är i närheten) - Bästa delen var personalen och när någon kom och löste av dig. Söker du ett jobb där du egentligen bara vill tjäna av timmar och få betalt kan det passa dig.

Fördelar

Det finns en kaffemaskin(?) och personalen.

Nackdelar

Det var många. Men det mesta går tillbaka till hur ledningen styrde butiken.

Slutade med sjukskrivning. Hemskt.

Aldrig mått så dåligt på en arbetsplats förut! Dem tog inte hand om personalen och var verkligen inte det minsta rädd om dem. Jag åkte 4 timmar totalt varje dag från och till jobbet, fick dåliga arbetstider så man fick sova 2-4 timmar om natten, fick 15 minuter längre rast för att göra upp för det då dem ej kunde ge bättre tider. Vissa kollegor var kanon men arbetsledarna och cheferna.. usch. Snobbiga och brist på respekt. Slutade med att man blev deprimerad och utbränd därav fick man gå då jag ej hade kunskapen längre. (Skötte mig till 110% och hade inga klagomål eller varningar. På samtalen under anställningen fick jag ingen negativ feedback. Min kunskapen var det inget fel på. Än idag vet jag hur allt funkar på det där stället och deras sortiment osv) ursäkter på ursäkter. Bröt även kontraktet dem skrev... oproffsigt. Väntar fortfarande på återkoppling från dem angående en hel del. Väntat i ca 2 månader.

chill arbetsplats

vissa sköna kollegor men cheferna är dåliga, snorungar som blir arbetsledar och bara tar 2-3 raster igenom hela dagen utan att bli tillsagd så är det deltidarna som tar all smäll och omöjlig att få fast även fast man kanske söker till andra tjänster så sätter cheferna stopp för det. Kass arbetsledare samt chefer.

Fördelar

inget

Nackdelar

Allt!

Tar inte hand om sina anställda alls!

De säger sig värna om sina anställda, men jag saknar nästan ALLA mina nödvändiga papper om löner osv. De vill hellre ha massa personer som slåss om tiderna än att ge en fasta timmar. Många som jobbade där samtidigt som mig har sagt upp sig(inkl. jag själv) , vilket säger mycket om företaget!

produktiv miljö och rolig kompisa pp jobb

Rolig arbets kompis och miljö som vi kan träffa när vi jobba inte

Fördelar

bra semester

Sämsta någonsin

Fick slita hur mycket som helst, pendla mellan helsingborg och löddeköpinge varje dag och fick 6000kr i lön på 20 dagar då de ansåg att man bara skulle få betalt ''medans man jobbade'' inte under tiden man var tvungen att vara på arbetsplatsen.

Fördelar

Inget

Nackdelar

20 dagar 6000kr i lön varav 3000kr gick till bensin.

Hyffsat

Det funkade, lite små stressigt men man är igång hela tiden.

Fördelar

Gratis Frukost

Nackdelar

Stressande

Dålig feedback och infekterad jobbmiljö.

Min helhet av Bauhaus och mina år där är att jag lärt mig mycket och haft det jätteroligt med medarbetarna. Problemet är att det är medarbetarna som står för 90% av det man lärt sig och haft det roligt. Är man inte släkt eller vän med rätt person så är idéer eller mer arbetstimmar inget att tänka på att få feedback.

Fördelar

Gratis kaffe, 10% personalrabatt

En aktiv och lärorik arbetsplats

En arbetsdag består alltid i att göra kunden nöjd Jag har lärt mig om personal,arbetsrätt. HR frågor, budget, schema. I ledningen har jag lärt mig att ta snabba beslut och lärt ig att leda en stor grupp. Mina kollegor är bra på att samarbeta och att vi alltid hjälps åt. Svåraste är att få alla nöjda och glada Det bästa med jobbet är att få nöjda kunder.

Bra arbetskamrater!

Stämpla in på morgonen. Städning till 7am. Säljare till 9am tills säljarna kom. Varupåfyllning till lunch. Lagerarbete resten av dagen. Allt jag gjort på Bauhaus har jag redan gjort innan, datorarbete, inskanning, prata med kunder, sälja. Det jag fick lära mig var truckkörning! Alla var hjälpsamma på Bauhaus även ledningen. Det bästa var arbetskamraterna .

Fördelar

Kundrabatt

Nackdelar

Endast kundrabatt

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos BAUHAUS. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

• BAUHAUS
  • Lön och förmåner
Berätta hur vi kan förbättra den här sidan
Vad skulle du vilja lägga till eller ändra?