Bauhaus logo
Bauhaus

Recensioner från anställda på Bauhaus

Hittade 52 recensioner som matchade sökningenVisa alla 319 recensioner

Pfoduktiv

Kan inte beskriva nu för tiden. Har jobbat där länge sen.

Ledarna kommer hetsa om oattraktiva kreditkort

Tjat om att teckna kreditkort på alla kunder, dåliga scheman och helt oförstående ledare

Rolig arbetsmiljö

ÄLSKAR(!!) Bauhaus Linköping. Så otroligt härliga kollegor som gör det kul att gå till jobbet. Man blir direkt välkomnad och känner sig som en i gänget från start. Ingen lämnas utanför och alla är som en stor familj. Rekommenderar till 100%.

Fördelar

Bra chefer, peppande på ett icke-tjatigt sätt, personalrabatt

Nackdelar

Snål personalrabatt

Högt tempo

Arbetade nästan 7 år på Bauhaus. Möjligheterna att göra ”karriär” är relativt enkel om man har rätt inställning. Har klättrat mellan flera tjänster och fått en massa lovord från olika chefer. Dessvärre finns det absolut ingen löneutveckling. I slutändan är det en ”vanlig” säljare som tjänar mest pga OB.

Fördelar

Gemenskap, social arbetsplats

Nackdelar

Låg lön och typisk tysk struktur

Katastrof

Mycket märklig personalpolitik och styrning samt dåligt ledarskap

Mycket bra arbetsplats

Härlig arbetsplats och trevliga kollegor. Jag har lärt mig jättemycket.

Bra

Mycket disciplin, men ändå bra organisation, jag var mycket nöjd

Bra

Mycket gott gäng. Bra ledning, bra chef. Man lever på ob. Så helger jobbar man.

Ingen bra o trevlig arbetsplats.

Är man egoist så går det bra att jobba där. Alla kör sitt race. Inga bra chefer på golvet eller annat. Frågar man någon chef om något så blir den sur. Ej uppskattad.

Helt ok, rum för förbättrinfar

Bra, men tyvärr större fokus på att tjäna pengar än att ta hand om personalen

Lediga jobb på Bauhaus

Se fler jobb

bra för extra anställning

Väldigt dåligt ledarskap. Dåligt kommunikation mellan ledningen Ett bra upplärning vid start är ett prio, vilket saknas i detta företaget.

Great people

You are challenged and stretched daily, and the people there are very open to help you and support you. If you want to work on your people skills, then this is a perfect place for you.

Högt i tak och bra utvecklingsmöjligheter

Bra arbetsplats där man har kul på jobbet. Bra möjligheter till egen utveckling med utbildning och karriär. Stor organisation där man kan söka jobb utomlands om man vill.

Smutsigt, ostimulerande och gör allt för att tjäna en krona. Enda plus är skön personal.

- De anställer i stort sätt all personal på 20h så att de inte är skyldiga att ge 40h men ber dig alltid stanna kvar tills du ligger på 35 ish för att slippa övertidsbetalt - Befodran vad jag uppfattade det som (min åsikt) berodde bara på hur länge du har jobbat där, inte hur du presterar. - Personalen är 2 av mina stjärnor. Folket jag jobbade med var hur trevliga och sköna som helst, men det är smutsigt och dammigt överallt (Byggvaruhus) och konstant bankande och de gör inget för moral och personalen. De anordnar bla, i stort sätt inga personalaktiviteter och när det väl händer måste man vara med i personalföreningen (de drar av en summa från din lön för att få vara med) för att få fullt delta. På våran julmiddag (ett av de enda av väldigt få eventen jag har deltagit i) gav de ut drinkbiljetter, men de som inte var med i föreningen fick ingenting. Att gå bord till bord och säga "Du får ingen men du får" är inte ok för moral. - Svåraste delarna var att fördriva tiden. Man jobbar korta men många skif (4,5-6h) och dagar ingenting händer kan du helt enkelt sitta och inte göra någonting i 4h medans cheferna går runt och spionerar för att du inte ska använda telefonen eller se omotiverad ut (Le och se intresserad ut trots att ingen är i närheten) - Bästa delen var personalen och när någon kom och löste av dig. Söker du ett jobb där du egentligen bara vill tjäna av timmar och få betalt kan det passa dig.

Fördelar

Det finns en kaffemaskin(?) och personalen.

Nackdelar

Det var många. Men det mesta går tillbaka till hur ledningen styrde butiken.

Väldigt illa

Väldigt dåligt, dålig stämning,Väldigt stressad arbetsmiljö

Slutade med sjukskrivning. Hemskt.

Aldrig mått så dåligt på en arbetsplats förut! Dem tog inte hand om personalen och var verkligen inte det minsta rädd om dem. Jag åkte 4 timmar totalt varje dag från och till jobbet, fick dåliga arbetstider så man fick sova 2-4 timmar om natten, fick 15 minuter längre rast för att göra upp för det då dem ej kunde ge bättre tider. Vissa kollegor var kanon men arbetsledarna och cheferna.. usch. Snobbiga och brist på respekt. Slutade med att man blev deprimerad och utbränd därav fick man gå då jag ej hade kunskapen längre. (Skötte mig till 110% och hade inga klagomål eller varningar. På samtalen under anställningen fick jag ingen negativ feedback. Min kunskapen var det inget fel på. Än idag vet jag hur allt funkar på det där stället och deras sortiment osv) ursäkter på ursäkter. Bröt även kontraktet dem skrev... oproffsigt. Väntar fortfarande på återkoppling från dem angående en hel del. Väntat i ca 2 månader.

Fun and friendly work environment

You learn something new every day here. You learn from customers and from colleagues. Friendly department store.

Fördelar

Friendly colleagues.

Nackdelar

Pressure

Bra arbetsmiljö

Bra arbetsplats och trevliga arbetskollegor växlande arbetsuppgifter

Fördelar

Jag är väldigt social och positivt gillar att träffa och hjälpa människor

Jag känner mig trygg och glad. Jag tycket om att jobba i butik eller allmänt plats för att då får jag träffa nya människor.

Fördelar

Alla mina arbetskamrater är trevliga

Nackdelar

Inga nackdelar

Oerhört rolig och fördomsfri miljö!

Jag har helt fantastiska kollegor som förgyller dagarna varje gång jag jobbar. Visserligen är det ett deltidsjobb men vill man jobba mer så blir cheferna bara glada och tacksamma. Det är tydligt hur mycket cheferna uppskattar medarbetarna samt gärna ser till att även dem utvecklas tillsammans med medarbetarna. Årliga samtal där man får säga till vad man tycker och känner är enormt plus i kanten. Självklart känner man sig ibland utsatt och otrygg när det sker rån men då finns dem för att stötta en.

Fördelar

Finns plats och rum att utvecklas, cheferna lyssnar på ens åsikter och tankar.

Nackdelar

Otrygghet i vissa situationer.

Can work long hours with less suppervision

Am hard-working ,self driven and team work employee

Fördelar

Hard workig and team player

Nackdelar

Stays in Botkryka
  • Bauhaus