BAUHAUS

Recensioner från anställda på BAUHAUS

Hittade 58 recensioner som matchade sökningenVisa alla 351 recensioner

Jag var som praktikant på bauhaus.

Jag var som praktikant, hade inte den utbildning som behövs att jobba på El avdelningen. På andra avdelningar behövs också personer med rätt kompetens och erfarenhet och utbildning.

Fördelar

Ingenting där.

Nackdelar

Vet ej

Utmattande och ångestframkallande arbetsplats

Jobbade som timvikarie i kassan (20h). Aldrig känt sån ångest och oro över något som jag gjorde varje morgon jag skulle till jobbet. Otroligt stressig miljö, fick stå i kassan ensam första dagen när jag knappt hade lärt mig någonting pågrund av personalbrist på andra ställen, tog inte hand om personalen överhuvudtaget. När jag sa upp mig berättade jag hur ångestfylld jag hade varit varje dag över att gå till jobbet, min chef gjorde eller brydde sig ingenting, utan brydde sig bara om vilka dagar jag kunde jobba under min uppsägningstid. Skulle inte rekommendera bauhaus som ditt första jobb iallafall.

Fördelar

Hyfsat bra lön

Nackdelar

Dålig och stressig miljö.

Personalen är de som får en att gå upp och ta sig till jobbet.

Jag vet att Bauhaus har ett vidrigt sätt att få folk att säga upp sig istället för att sparka folk. Eftersom jag vet om minst två tillfällen då de använt samma tillvägagångssätt vill jag sätta dit dom. Så ni som söker er hit för att ni blivit uppsagda eller lurade att säga upp er. Kontakta gärna mig.

Fördelar

Det är kollegorna och kunderna som får en att vilja gå till jobbet, det är tyvärr exakt samma bidragande faktorer till all skit på jobbet.

Nackdelar

Härskartekniker, manipulation, mobbing, rasism, sexism och trakasserier.

Bra och roligt arbetsområden

Det här företaget har bra arbetsmiljö samt goda arbetskamrater, men man kan inte köra truck efter kl 10:00 det är konstigt för kunderna.

Utfrysning och rasism

Kulturen inom företaget och speciellt ledningen är ganska rutten och rasism förekommer och skämtas om utan att någon säger ifrån. Ledningen är alla polare och håller varandras ryggar så det mesta är accepterat även om "företagskulturen" sägs vara emot rasism. Vad man säger att man är och vad man faktiskt är är två helt olika saker. Man bryr sig inte ett dugg om arbetsmiljön och arbetsbelastning. Under mina 6 första månader blev jag inte tilltalad av min chef och all cred på mitt jobb fick min kollega. Hela avdelningen var medveten om att jag blev utfryst.

Helt dåligt ledarskap

Cheferna lyssnar inte på sina medarbetare utan vill utföra deras egna åsikter oavsett vad det handlar om.

Fördelar

Trevliga kollegor

Nackdelar

Du sliter för ingenting

Ledarna kommer hetsa om oattraktiva kreditkort

Tjat om att teckna kreditkort på alla kunder, dåliga scheman och helt oförstående ledare

Rolig arbetsmiljö

ÄLSKAR(!!) Bauhaus Linköping. Så otroligt härliga kollegor som gör det kul att gå till jobbet. Man blir direkt välkomnad och känner sig som en i gänget från start. Ingen lämnas utanför och alla är som en stor familj. Rekommenderar till 100%.

Fördelar

Bra chefer, peppande på ett icke-tjatigt sätt, personalrabatt

Nackdelar

Snål personalrabatt

Pfoduktiv

Kan inte beskriva nu för tiden. Har jobbat där länge sen.

Högt tempo

Arbetade nästan 7 år på Bauhaus. Möjligheterna att göra ”karriär” är relativt enkel om man har rätt inställning. Har klättrat mellan flera tjänster och fått en massa lovord från olika chefer. Dessvärre finns det absolut ingen löneutveckling. I slutändan är det en ”vanlig” säljare som tjänar mest pga OB.

Fördelar

Gemenskap, social arbetsplats

Nackdelar

Låg lön och typisk tysk struktur

Katastrof

Mycket märklig personalpolitik och styrning samt dåligt ledarskap

Mycket bra arbetsplats

Härlig arbetsplats och trevliga kollegor. Jag har lärt mig jättemycket.

Bra

Mycket disciplin, men ändå bra organisation, jag var mycket nöjd

Bra

Mycket gott gäng. Bra ledning, bra chef. Man lever på ob. Så helger jobbar man.

Ingen bra o trevlig arbetsplats.

Är man egoist så går det bra att jobba där. Alla kör sitt race. Inga bra chefer på golvet eller annat. Frågar man någon chef om något så blir den sur. Ej uppskattad.

Helt ok, rum för förbättrinfar

Bra, men tyvärr större fokus på att tjäna pengar än att ta hand om personalen

bra för extra anställning

Väldigt dåligt ledarskap. Dåligt kommunikation mellan ledningen Ett bra upplärning vid start är ett prio, vilket saknas i detta företaget.

Great people

You are challenged and stretched daily, and the people there are very open to help you and support you. If you want to work on your people skills, then this is a perfect place for you.

Högt i tak och bra utvecklingsmöjligheter

Bra arbetsplats där man har kul på jobbet. Bra möjligheter till egen utveckling med utbildning och karriär. Stor organisation där man kan söka jobb utomlands om man vill.

Smutsigt, ostimulerande och gör allt för att tjäna en krona. Enda plus är skön personal.

- De anställer i stort sätt all personal på 20h så att de inte är skyldiga att ge 40h men ber dig alltid stanna kvar tills du ligger på 35 ish för att slippa övertidsbetalt - Befodran vad jag uppfattade det som (min åsikt) berodde bara på hur länge du har jobbat där, inte hur du presterar. - Personalen är 2 av mina stjärnor. Folket jag jobbade med var hur trevliga och sköna som helst, men det är smutsigt och dammigt överallt (Byggvaruhus) och konstant bankande och de gör inget för moral och personalen. De anordnar bla, i stort sätt inga personalaktiviteter och när det väl händer måste man vara med i personalföreningen (de drar av en summa från din lön för att få vara med) för att få fullt delta. På våran julmiddag (ett av de enda av väldigt få eventen jag har deltagit i) gav de ut drinkbiljetter, men de som inte var med i föreningen fick ingenting. Att gå bord till bord och säga "Du får ingen men du får" är inte ok för moral. - Svåraste delarna var att fördriva tiden. Man jobbar korta men många skif (4,5-6h) och dagar ingenting händer kan du helt enkelt sitta och inte göra någonting i 4h medans cheferna går runt och spionerar för att du inte ska använda telefonen eller se omotiverad ut (Le och se intresserad ut trots att ingen är i närheten) - Bästa delen var personalen och när någon kom och löste av dig. Söker du ett jobb där du egentligen bara vill tjäna av timmar och få betalt kan det passa dig.

Fördelar

Det finns en kaffemaskin(?) och personalen.

Nackdelar

Det var många. Men det mesta går tillbaka till hur ledningen styrde butiken.

Väldigt illa

Väldigt dåligt, dålig stämning,Väldigt stressad arbetsmiljö

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos BAUHAUS. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

• BAUHAUS
Berätta hur vi kan förbättra den här sidan
Vad skulle du vilja lägga till eller ändra?