Bauhaus

Recensioner från anställda på Bauhaus

Mycket gott gäng. Bra ledning, bra chef.
Man lever på ob. Så helger jobbar man.
Härlig arbetsplats och trevliga kollegor. Jag har lärt mig jättemycket.
Mycket disciplin, men ändå bra organisation, jag var mycket nöjd
Är man egoist så går det bra att jobba där. Alla kör sitt race. Inga bra chefer på golvet eller annat. Frågar man någon chef om något så blir den sur. Ej uppskattad.
Bra, men tyvärr större fokus på att tjäna pengar än att ta hand om personalen
Väldigt dåligt ledarskap.
Dåligt kommunikation mellan ledningen

Ett bra upplärning vid start är ett prio, vilket saknas i detta företaget.
You are challenged and stretched daily, and the people there are very open to help you and support you.
If you want to work on your people skills, then this is a perfect place for you.
Bra arbetsplats där man har kul på jobbet. Bra möjligheter till egen utveckling med utbildning och karriär. Stor organisation där man kan söka jobb utomlands om man vill.
- De anställer i stort sätt all personal på 20h så att de inte är skyldiga att ge 40h men ber dig alltid stanna kvar tills du ligger på 35 ish för att slippa övertidsbetalt

- Befodran vad jag uppfattade det som (min åsikt) berodde bara på hur länge du har jobbat där, inte hur du presterar.

- Personalen är 2 av mina stjärnor. Folket jag jobbade med var hur trevliga och sköna som helst, men det är smutsigt och dammigt överallt (Byggvaruhus) och konstant bankande och de gör inget för moral och personalen. De anordnar bla, i stort sätt inga personalaktiviteter och när det väl händer måste man vara med i personalföreningen (de drar av en summa från din lön för att få vara med) för att få fullt delta. På våran julmiddag (ett av de enda av

väldigt få eventen jag har deltagit i) gav de ut drinkbiljetter, men de som inte var med i föreningen fick ingenting. Att gå bord till bord och säga "Du får ingen men du får" är inte ok för moral.

- Svåraste delarna var att fördriva tiden. Man jobbar korta men många skif (4,5-6h) och dagar ingenting händer kan du helt enkelt sitta och inte göra någonting i 4h medans cheferna går runt och spionerar för att du inte ska använda telefonen eller se omotiverad ut (Le och se intresserad ut trots att ingen är i närheten)

- Bästa delen var personalen och när någon kom och löste av dig.

Söker du ett jobb där du egentligen bara vill tjäna av timmar och få betalt kan det passa dig.
Fördelar
Det finns en kaffemaskin(?) och personalen.
Nackdelar
Det var många. Men det mesta går tillbaka till hur ledningen styrde butiken.
Väldigt dåligt, dålig stämning,Väldigt stressad arbetsmiljö
Aldrig mått så dåligt på en arbetsplats förut! Dem tog inte hand om personalen och var verkligen inte det minsta rädd om dem.
Jag åkte 4 timmar totalt varje dag från och till jobbet, fick dåliga arbetstider så man fick sova 2-4 timmar om natten, fick 15 minuter längre rast för att göra upp för det då dem ej kunde ge bättre tider.

Vissa kollegor var kanon men arbetsledarna och cheferna.. usch.

Snobbiga och brist på respekt. Slutade med att man blev deprimerad och utbränd därav fick man gå då jag ej hade kunskapen längre.

(Skötte mig till 110% och hade inga klagomål eller varningar. På samtalen under anställningen fick jag ingen negativ feedback. Min kunskapen var det inget fel på. Än idag vet jag hur allt funkar på det där stället och deras sortiment osv) ursäkter på ursäkter.

Bröt även kontraktet dem skrev... oproffsigt.

Väntar fortfarande på återkoppling från dem angående en hel del. Väntat i ca 2 månader.
You learn something new every day here. You learn from customers and from colleagues. Friendly department store.
Fördelar
Friendly colleagues.
Nackdelar
Pressure
Bra arbetsplats och trevliga arbetskollegor växlande arbetsuppgifter
Fördelar
Jag känner mig trygg och glad.
Jag tycket om att jobba i butik eller allmänt plats för att då får jag träffa nya människor.
Fördelar
Alla mina arbetskamrater är trevliga
Nackdelar
Inga nackdelar
Jag har helt fantastiska kollegor som förgyller dagarna varje gång jag jobbar.
Visserligen är det ett deltidsjobb men vill man jobba mer så blir cheferna bara glada och tacksamma.

Det är tydligt hur mycket cheferna uppskattar medarbetarna samt gärna ser till att även dem utvecklas tillsammans med medarbetarna. Årliga samtal där man får säga till vad man tycker och känner är enormt plus i kanten.

Självklart känner man sig ibland utsatt och otrygg när det sker rån men då finns dem för att stötta en.
Fördelar
Finns plats och rum att utvecklas, cheferna lyssnar på ens åsikter och tankar.
Nackdelar
Otrygghet i vissa situationer.
Am hard-working ,self driven and team work employee
Fördelar
Hard workig and team player
Nackdelar
Stays in Botkryka
Omöjligt att svara på då jag arbetat på Bauhaus i en vecka.
Jobbat i en vecka på Bauhaus. För nytt för att kunna bedömas.
vissa sköna kollegor men cheferna är dåliga, snorungar som blir arbetsledar och bara tar 2-3 raster igenom hela dagen utan att bli tillsagd så är det deltidarna som tar all smäll och omöjlig att få fast även fast man kanske söker till andra tjänster så sätter cheferna stopp för det. Kass arbetsledare samt chefer.
Fördelar
inget
Nackdelar
Allt!
De säger sig värna om sina anställda, men jag saknar nästan ALLA mina nödvändiga papper om löner osv.
De vill hellre ha massa personer som slåss om tiderna än att ge en fasta timmar. Många som jobbade där samtidigt som mig har sagt upp sig(inkl. jag själv) , vilket säger mycket om företaget!
Hög arbetsbelastning och oregelbundna arbetstider som ej passade mig