Basta

Recensioner från anställda på Basta

4,3
Balans mellan arbete och fritid

Hittade 3 recensioner som matchade sökningenVisa alla 12 recensioner

Rätt bra ställe att vara på!

Man hade alltid något att göra. Alla hjälptes åt med allt som skulle göras med hästarna och allt runt omkring. I och med praktiken växte man verkligen som person och man växte genom ansvaret och man växte mer och mer i sina färdigheter inom yrket och inom ridningen och allt runtomkring under tiden som man var där. En typisk dag hjälptes man åt på morgonen med alla rutiner och utsläpp av hästar. I rutinerna ingick utsläpp av privatisternas hästar, fodring av alla djur, packa nya hö-påsar inför dagen, fixa vatten, mocka osv. Vi städade, skötte utrustning, mockade, fodrade, tog hand om hästarna, motionerade/aktiverade hästar samt tog emot turridningar. Ledningen var toppen, rättvis, ansvarstagande, produktiv och kort sagt väldigt aktiva i arbetet på varje ställe och var noggrann med att se till att allt sköttes och var som det skulle. Jag lärde mig massor om turridningar och hur hela processen går till från bokning, mottagande av kunder, ridturerna, efter ridningen, betalning tills dess att kunderna skulle åka. Svåraste delen av arbetet var nog den prövning man fick som person när man stötte på "besvärliga" kunder eller gäster, när man stötte på problem under ridningen där tålamod, vilja, ork, energi och bestämdhet sattes på prov samt vissa gånger då det blivit missförstånd mellan kund och oss eller om det hänt något under turen med kund eller häst. Bästa delen var dock miljön som stallet låg i, utmaningarna, människorna man jobbade med, djuren och arbetet i det stora hela!

Fördelar

God kommunikation, stall, djur och allt runt omkring sköttes och det var i allmänhet väldigt bra. God, fräsch och varierad kost vid lunchen. Finns inga nackdelar ens med att arbetet kunde vara tungt, kämpigt eller utmanande.

Nackdelar

Kunde kännas kämpigt när det var kallt eller dåligt väder. Men det var okej när man väl kom igång.

Roliga arbetskamrater

De va många hundar på basta hundpensionat som skulle ha 3 rundor ute i alla väder.

Fördelar

Gratis mat och motion

Nackdelar

Långt att gå från bussen

Arbetsmiljö -

Ett Fantastisk företag . De jobbar hård för att hjälpa människor .

Lediga jobb på Basta

Se fler jobb
Se fler recensioner av Basta

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Basta. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

4,4

Basta recensioner per jobbtitel