Attendo

Recensioner från anställda på Attendo

Övrigt

Har goda data kunskaper

Talar flytande kurdiska med samtliga dialekter, bra svenska och lite arabiska.

Jag hoppas att jag väckt ett intresse hos er och ser fram emot ett personlig möte.

Referens lämnas gärna på begära
Fördelar
egna mattlåda
När jag började att jobba i Attendo så märkte jag att stämningen mellan kollegor var dåligt samt kommunikationen. Väldigt stressig miljö och man knappt hinner att ta sin rast. Det är många saker som går emot arbetsmiljölagen.
Sämsta företaget som byter ut personal om man har en åsikt i företaget. Pissiga jävla slavlöner, 12 tusen efter skatt, snälla jag skulle tjäna bättre på att arbeta som prostituerad på gatan. Slavlön, översittare till chefer, och inte för att tala om de äldre, mat finns inte trots att dem betalar för det, äcklig kvalitet på maten, halvfabrikat så det skriker om det, dem värderar inte sin personal
Är så ledsen över att folk går på denna fina text o börjar jobba på attendo. Folk utnyttjas, får ej den lönen som som bestämts. Det är väldigt stressigt o orimligt lite tid hos varje brukare vilket leder till dålig livskvalitet för de äldre. Tycker attendos vård visar på dåligt människovärde helt ärligt och kan inte rekommendera dom till någon
Attendo har en förmåga att anställa folk utan några som helst kunskaper i Svenska. Vilket gör att brukarna/anhöriga och andra kollegor inte förstår vad dom säger, det är redan stressigt inom vården. Blir ännu stressigare med folk som inte förstår Svenska. Fast anställning existerar knappt och om man kritiserar företaget, kommer med förslag samt förbättringar var förberedd på att bli avskedad utan någon som helst förvarning.

Anställer även folk från samhall som ska ha hand om mat och städ, men som tyvärr är väldigt speciella och som inte gör sina arbetsuppgifter. Ingen näringsrik mat, mycket smörgåsar och maten räcker knappt till vårdtagare med mycket aptit. Dåliga chefer som har förkärlek åt att snacka skit om personal och vårdtagare och pratar om vårdtagare på kafferasten. Ingen sekretess där inte. Arbetstiderna är som vanligt inom vården, dålig och likaså lönen.
Mycket pyssel och mindre utomhusaktiviteter. Trivdes väldigt bra med brukarna. Ojämn fördelning mellan manlig och kvinnlig personal.
Det va helt ok men skulle ej recomendera för ett första jobb
Bra arbetsställe ligger centralt i Huddinge, bra bus försendelse, tåg station osv.
fick mest bara sitta på en stol och städa samt lägga upp mat och rulla ut boendena på gården som " rolig aktivitet"
Jag tycker det var väldigt roligt och lärorikt att jobba för Attendo.
Växte väldigt mycket som person.
Ett jobb som fick in mig på min nya karriär, där för ligger det mig varmt om hjärtat.
Ingen rastar eller kisspauser, väldig mycket övertid som var obetalt (men dras av lönen om jag lämnar arbetsplatsen 10 min tidigare). Väldig mycket stress som sällan behövdes. Oftast för lite information om mina kunder. Dåliga tider. För många delade dagar på helgar så att dom inte behöver betala de få rastar som jag får. Företaget vet var du är och vad du gör vid alla tider så att, om nånting skulle gå fel, kan dom skylla på dig och inte på dålig ledarskap.

Lönen är låg och min chef rakt ut frågade vad jag tjänande vid min tidigare anställning och vägrade att gå en enda öre över den. Det har varit över ett år nu och jag har fortfarande ingen fastanställning heller (men mina "arbetsbetyg" är bra). En del av min kontrakt är att jag lover lojalitet mot företaget. Lojalitet förtjänar man, det tecknar man inte för. Helt löjligt. Jag letar vidare till ett bättre jobb.

Min kollegor är dock fantastiska och mina kunder oftast med. Det är företaget själv som jag tycker inte om.
Lön var bra. Annars stressigt. Ofta (ca 2 ser i veckan) trots grundbemanning var 3st ssk i tjänst var man 2 ibland bara 1 ssk i tjänst. Dålig introduktion
Fint beläget, mysig och hemtrevlig atmosfär. Det bästa är nog salongen där det bjuds upp till en dans eller sjungs allsången. Och hur mycket andra aktiviteter som helst.
Som personal behöver du inte ha dåligt samvete för det där lilla extra du inte hann ge för utrymme finns. Mycket kompetent personal i alla kategorier.
Sök inte jobb hos Attendo i Helsingborg! Stressig miljö, chefen lyssnar inte, du kan ej påverka din arbetssituation.
Man har inte ens tid att ta rast, inte ens att gå på toaletten.
Fördelar
Nackdelar
Många! Stressig arbetsmiljö! Chefen struntar i vad du säger, lyssnar inte!
Jag fick ta hand om dem äldre, mat, klä på dem, städa.
Tyvärr var det dåliga arbetstider med mycket jourarbete vilket innebar sovande natt. Man sover på arbetet men får inget betalt. Arbetstiderna var ganska jobbiga med kvälls- och jourarbeten.
Fördelar
Bra sammanhållning mellan personalen, härliga boenden
Nackdelar
Dåliga arbetstider, dålig lön
Dålig lön, dålig ledning, underbemannat. Ibland är man själv på en hel demensavdelning. Skandal är ända rätta ordet att beskriva detta vinstdrivande företag.
Långa dagar i högt tempo vägdes upp av trevliga och hjälpsamma kollegor.
ligger väldigt långt ut, svårt och ta sig ut om man ska jobba.
Som vårdbiträde får man ständigt möta människor som är i behov av di hjälp och tillsyn. Det krävs att man som människa är social och har förmåga att kunna kommunicera. Att arbeta inom äldreomsorgen kräver tålamod och uthållighet, det krävs att man är säker på vad man ska göra och att det blir korrekt gjort.
Verifierad profil
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Attendo. Vår community är redo att svara.
3,4
3,2