Attendo

Recensioner från anställda på Attendo

Hittade 219 recensioner som matchade sökningenVisa alla 263 recensioner

Bra arbetserfarenhet

dagliga husstränder rutiner. Diskutera, shoppa, gå en gång ibland.

Fördelar

gemensam lunch

Nackdelar

för lite arbetstid

Ingen dag är lika den andra

Det är upp till en själv hur mycket man vill göra för brukarna om man vill vara aktiv så lyssnar dom på ens förslag

Hade varit toppen med en chef värd namnet,men tyvärr

Extremt dåligt ledarskap, outbildad chef,dålig konflikthantering ,chefer håller varandra om ryggen

Fördelar

Inga fördelar

Nackdelar

Alla som finns att räkna upp!

Dålig chef, dåligt samordnare

Jag ska aldrig rekommendera Attendo, det är värsta företag jag har jobbat på i sista 18 år! Har inte en bra ord att säga! Dåliga chefer, dåliga samordnare, dåligt betalt, dåligt mat för boende, mycket krävande och stressigt plats att jobba i. Allt handlar om pengar och vinst och om man säger någonting får svar av chefen ” om du gillar inte att jobba här, hitta andra jobb, jag fixar personal på en gång ” eller ” gå jobba i 7 eleven eller McDonalds om du är inte nöjd har ”

Nackdelar

Det handlar bara om pengar inte människor

Jag har arbetat på Attendo tidigare. Jag skulle aldrig rekommendera detta ställe för någon att bo på eller arbeta på. Maten som de äldre fick var av dålig kvalitet. Det har hänt att personal har köpt mat med egna pengar tex fisk som brukarna har önskat under en lång tid men inte fått. Det var många gånger de saknades väsentlig förbruksmaterial. Ständiga besparingar skedde hela tiden för att företagets fokus var att gå i vinst. Nya chefer hela tiden. Cheferna som jag hade hälsade inte på sina medarbetare, var alltid inne på sitt kontor och gömde sig. Ibland var man en person på 15 brukare men fick ingen hjälp av chefen. Vilket jag anser är bristfälligt då detta är ett äldreboende där fokus är på de äldres välbefinnande. Det finns mycket mer att säga om detta företag men då blir det en väldigt lång recension. Jag är ledsen att jag behöver skriva denna recension, men jag bryr mig om de äldre och tyvärr har detta företag mer fokus på att få in så mycket pengar som möjligt. Det enda positiva jag kan säga om detta arbete är att jag blev mer stresstålig eftersom att inget annat jobb har varit lika påfrestande psykiskt och fysiskt som detta jobb.

Vidrigt företag

Hemskt företagskultur, och de struntar totalt i sina anställda och i sina vårdtagare. Allt handlar om vinst och chefernas bonus. Har inga som helst problem med att slänga anställda under bussen för att rädda sitt eget skinn. Skam- och skuldbeläggning, cheferna pratar bara om vinst och ekonomi, och att hålla nere de anställdas löner. Jag hatade varenda minut där.

Stressutsatt arbetsplats.

Hårt arbetsklimat där det gäller att hålla ryggen fri och jobba tillsammans med arbetskamraterna.Ledning och styrning helt obefintlig.

Dålig arbetsgivare och arbetsmiljö

Dåliga chefer. Dålig lön. Alldeles för mycket att göra. Dålig mat till brukare. Inga svensktalande kollegor.

Fördelar

Nackdelar

Allt var dåligt.

Jobba ej

Jättestressigt arbetsplats och dåligt betalt. Det är 2 personer som jobbar natt och runt 50 brukare . Oftast får man göra dubbelbemmaningar ensam . Dåligt ledning , man är underbetalt och chefen uppskattar ej arbetare .

bara pengar

undvik om du kan, pressa ner kostnader, dåliga löner

Vill du bli behandlad som en dassråtta så ska du börja jobba på Attendo.

Attendo. Det catchiga företagsnamnet. Är så otroligt uselt.. Men varför? jo...Helt orimliga arbetsförhållanden. Personalen är uppdelad i klaner baserat på etnicitet.Totalt värdelösa chefer som bara harklar snor, dricker läsk och surfar på webben. Totalt ointresserade av synpunkter och önskemål.Företaget har målat upp det som att kunden är i fokus.. Vilket är totalt bullshit. Det handlar bara om vinst från deras håll.Arbetet är överstressigt, lönen är sämst och likaså ledarskapet.Var beredd på att bemötas som en påse bajs av vissa kunder.Du kommer att stressas ihjäl.Som nybakad så kommer verksamhetsledningen att langa shakespeare så att du ska känna dig välkommen och uppskattad. Men så fort en vecka har passerat så är du bara en av deras spelpjäser.Minsta möjliga försening resulterar i avdrag.RÅTTOR!Var så god, sök till Attendo du :)

Fördelar

INGA.

Nackdelar

ALLT.

Inte roligt att jobba där

Stressigt, dåligt betalt , svårt att få tag i ledningen, man känner sig utanför, man jobbar inte i team

Fördelar

Trevliga kunder

Nackdelar

Stressigt och dåligt betalt

Dålig och stressig arbetsmiljö.

Jag skulle inte rekommendera någon att söka jobb på attendo.Dålig lön,dåliga arbetsförhållande,ingen tid att dokumentera,enormt stressigt. Det råder en tystnadskultur som är oehört påtaglig,läser snabbt av chefer och medarbetare. När facket kom dit var det ingen som vågade gå och prata med dom. Jag har aldrig sett så många deprimerade äldre och knappt några aktiviteter för dom. Detta är något av det värsta företag jag varit på under 25 år som undersköterska. Bara budget och vinstintresse som mål.

Fördelar

Finns inte.

Roligt

Det var roligt samt jättestresigt,krävande av lugnhet,.Bra samarbete mellan oss som tog hand om klienter,mm

Fördelar

Nackdelar

Stres

No way to work up career ladder

was alright but there was never a chance to get employed full time, spent 3 years working there and was promised full time contract multiple times from different bosses but to no avail

Inte alls bra..

Introduktionsveckan för en ny-anställd är rena fasaden. Planeringsledarna/Chefen håller en mask för en och gör att man känner sig välkommen, men så fort man börjar på egna ben försvinner det varma välkomnandet och man blir i "skuggan". Under den tid jag varit anställd på företaget har jag upplevt att majoriteten av personalen men även kunderna är missnöjda. Kunder kommer ofta med klagomål om planeringsledarna/chefen till oss anställda, detta beror på att ledningen är arroganta och vinstintresserade. Alltså kommer pengar och ledningens bekvämlighet före personalen och de äldres omsorg. Ledningen säger att de "värnar" om personalen och kunderna, men så fort man ger kritik så skapas det onödiga konflikter eftersom kritiken inte tåls. Ledningen blundar för orättvisorna som en del får stå ut med (både kunder och vi anställda). Väldigt ofta sker orealistiska planeringar där man knappt har tidsrum till nästa kund. Så fort någon blir sjuk finns det ibland ingen som vikarierar och då blir personalen istället överbelastade med orealistiska besök. Planeringsledarna planerar utan att tänka på kunden och personalens bästa, då deras bekvämlighet kommer före. Fusk förekommer även som kunder inte ens är medvetna om. Mycket dålig lön i jämförelse med den stress och press man dagligen står ut med. Sedan kan det även förekomma att lönefördelningen bland kollegor ibland är orättvisa. Man får nästan känslan av att man är en börda för ledningen, men egentligen vill man bara bli rätt behandlad.

Fördelar

inget

Nackdelar

Allt

Skitjobb!

Jobbet ger dig bara stress! Ingen bra samarbete, dåliga planerare som tror att vi är maskiner. Man hinner knappast med sin lunch. På jobbet cyklar man till sina kunder och det är inte garanterat att det finns cyklar till alla och det kan hända att du behöver gå. Låt oss heller inte diskutera om hur dålig lön det är. Chefen lyssnar inte på dina åsikter, bryr sig inte om en och säger folk upp sig ger h*n dig en hemsk referens trots att du arbetat bra. Kollegerna och chefen snackar otroligt bra med skit bakom ryggen och det förekommer rasism/diskriminering. Du utnyttjas och förväntas lära dig allt på 3 dagar. De enda som kommer uppskatta dig på detta jobb är kunderna. Jag jobbade på Attendo kundval 1, skulle aldrig rekommendera till någon.

Fördelar

Finns tyvärr inget

Nackdelar

Chefen

Stressigt och opersonligt

Kunden står inte i focus, pengar är det enda som gäller, är ju ett börsnoterat företag🙈🙈🙈

oproduktiv och ohälsosam miljö

Arbetsorganisationen är noll. Mycket stressande, jag har inte tillräckligt med tid att gå från klient till klient. Ledarskap är också noll. Misstag görs vid beställning av mat och kunderna är missnöjda med personalen. Icke-kollegial atmosfär. Människor är indelade i klaner. Detta jobb utförs bara av de som måste.

Fördelar

har inte

Nackdelar

du har inga stamkunder

Attendo hemtjänst i Gävle

Ett mycket dåligt bemötande när jag söker jobb, utbildad uska med körkort, lång erfarenhet och där man inte ens kallar på intervju trots man gått ut med annons. En ringde mig sen hände inget mer. Får veta att de anställer sina bekanta, vänner och de som de själva tycker, istället för gå på kompetens m.m. Riktigt dåligt och ett STORT minus till dem som bedriver hemtjänsten i Gävle hos Attendo.

För*vligt

Skulle aldrig rekommendera någon att söka sig till Attendo.Det är: StressigtDet dras komp så fort man är några minuter sen Planeringsledarna har gullegrisar som dom favoriserar,dom får välja och vraka vilka kunder dom vill ha,får godis,längre raster osv..vi andra är bara skräp som får korta raster och stress. Man har endast 5 min restid fast man kanske behöver lite mer när man ska åka längst bort från kontor till kund vilket resulterar i att man får dra ca 10-15 min ut av sin rast varje dag för att hinna.Man får aldrig vara sjuk och har man väl fått ett godkännande att få stanna hemma så ringer dom varje dag och tjatar om att man måste komma tillbaka pga personalbrist.På tal om planeringsledare så har dom en väldigt dålig attityd,och dom hör inte av sig heller när dom ändrar i slingan så helt plötsligt ska man på en dubbelbemanning utan material,och man hinner inte åka ner och hämta grejer heller för att 1.Manuella loggningar är förbjuda 2. det dras komp 3.tiden finns inte. Försöker man ringa ner och säga att man inte hinner så blir det bara sura miner,ringer man också ner och ber dom ta bort något från en slinga pga dragit ut på tiden hos någon/några så ska man tydligen dra ned tiden på någon annan stackare som behöver den tiden vi har,vilket ibland kan resultera i att man inte hinner ta sin rast, Men gud nåde dig om inte DU hör av dig ner till planeringsledarna när du kastar om i din slinga själv för att slippa åka fram och tillbaka som en jojo. Givetvis har en överenskommelse gjorts mellan personal och brukare sinsemellan så omkastningar är okej...förutom för planeringsledarna. -

Fördelar

kollegor

Nackdelar

Allt

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Attendo. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

• Attendo