Attendo recensioner av medarbetare

Hittade 149 recensioner som matchade sökningen Se alla 159 recensionerna
Sortera efter: Hjälpsamhet | Betyg | Datum
Arbetsplatskultur
Företag som månar om sina kunder/patienter och sina medarbetare
Undersköterska (Tidigare anställd) –  Västerås10 oktober 2019
Alltid blivit bemött med respekt
Har kunnat påverka/medverka/haft inflytande kring arbetets utförande
Fått prova på det som intresserat mig
Söker jobb!
Äldreomsorg (Tidigare anställd) –  Ulricehamns kommun7 oktober 2019
Jag fick ett erbjudande från spaningen till att jobba med kundtjänst men det va ingen bra erbjudande jag söker gärna en chans till att kunna jobba utomlands med bra kollegor samt bra lön jag är en glad social person hoppas jag kan hitta ett jobb snart som möjligt!
Mvh/ Abbe
Fruktansvärd mardröm
- (Tidigare anställd) –  Göteborg27 september 2019
Att jobba på attendo är en mardröm. Jag sliter varje dag med otroligt jobbiga arbetstider med minimal lön. Jobba inte här, snälla du det finns så mycket bättre. Jag har inget tid att vars med min dotter. Jag är trött ständigt. Medarbetarna hugger mig i ryggen och skrattar åt mig. Jag har aldrig mått såhär dåligt, attendo ni bör skämmas. Fy fan.
Fördelar
Nackdelar
Allt
Bra ledning förmåner
Behandlingsassistent (Tidigare anställd) –  Höllviken Vellinge13 september 2019
Trevlig och kunnig personal och ledningen. Företag tar hänsyn till sina arbetare genom olika förmånet
Bra arbetskollegor
Undersköterska (Tidigare anställd) –  Gotlands Län7 september 2019
Hade de inte varit för de arbetskollegor jag hade/haft så hade jag förmodligen slutat tidigare.
Usk
Usk (Tidigare anställd) –  Växjö1 september 2019
Mycket underbemanningen och ensamarbete. Hann aldrig ta rast.
Dålig ledning och förståelse från den nya enhetschefen.

Sätter ALDRIG min fot på det företaget igen.
Slavarbete!!!
Arbetsplatskultur
Vidrigt företag, som endast tänker på vinst.
Undersköterska (Nuvarande anställd) –  Linköping21 augusti 2019
Rekommenderar inte attendo till någon. Ett företag som inte bryr dig om sin personal överhuvudtaget. Vinst är det enda som räknas. Anställer massa folk på tidsbestämda avtal. När dessa avtal sen ska bli fasta tjänster kommet chefen med någon påhittad lögn och personen sparkas i stället. Fasta tjänster är dyrt. Och företaget kan anställa någon ny stackare med hopp om en fast tjänst.
Attendo har även en förkärlek till att anställa folk som inte kan det svenska språket speciellt bra. Ju sämre du är på svenska desto bättre.
De har också något special avtal med Filippinerna, att folk därifrån får jobb på attendo 100% samtidigt som de går i skolan och läser svenska.
100% får nästan ingen annan. Bara massa konstiga procent. Med skit dålig lön.
Cheferna är så dåliga så det går inte att beskriva med ord.
Fördelar
Nackdelar
Allt.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 2Nej 1Rapportera
Utmanande men lärorikt arbete
Sommarvikarie (Tidigare anställd) –  Nacka10 augusti 2019
Detta jobb har framförallt lärt mig tålamod, då det är mentalt ansträngande att socialisera sig med dementa non-stop. Dock har jobbet även gett mig många roliga och glada stunder, och jag fick chansen att träffa många fina människor.
Fördelar
Känslan att man gör någonting gott för samhället
Nackdelar
Otrevliga chefer
Kvalitet och bemötande
Verksamhetschef (Nuvarande anställd) –  Halmstad6 augusti 2019
Attendo bör på allvar höja kvalitet hos sin personal vad det gäller bemötande, konflikthantering, ledarskap och inte minst omvårdnad.
Att ha bara vinst o ”gröna” siffror i fokus kanske är bra på kortsikt men på långsikt är det starka relationer och ökad kunskap som garanterar vinsten och kundnöjdheten. Människors mående före vinst tack!
Attendo bör tänka på höga personal omsättning både på golvnivå och ledningsnivå!
Otroligt oseriöst
Behandlingsassistent (Tidigare anställd) –  Bromölla kommun1 augusti 2019
Duktiga på att visa en fasad utåt som verkar bra. Insider jobb mellan chefer mörkläggning av lex Sarah fall och totalt inriktade på enbart vinst. Aldrig attendo igen.
Detta jävla pissföretag
Vårdbiträde (Nuvarande anställd) –  Stockholm23 juli 2019
Arbetat här i ett halvår nu och det enda som får mig att gå till arbetet är brukarna. Kollegor? Dem hinner du inte ens träffa bortsett från 10 min innan passet börjar. Jag har blivit lurad på lön. Vanligt att ungdomar anställs utan kontrakt och svartarbete förekommer definitivt. Ska du arbeta här kräv kontrakt innan du börjar och arbeta inte utan. Det finns ingen jävla struktur och de enda kontaktuppgifterna du får är till en planeringsledare som varken svarar eller coachar på något sätt.

När jag var ny hade jag insulin,medicin mm på mitt schema trots att jag sagt att jag inte hade någon delegering. Lyfter man detta med planeringsledare får man ett aha så ska det inte va men dagen efter är du i precis samma situation. Självklart väljer jag att ge medicin utan delegering trots att jag begår ett brott för de måste ha sin medicin. Urgamla telefoner och cyklar som strular för var dag vilket gör att man inte ens hinner besöka brukarna. Missar min lunch och får avdrag för rast varje jävla månad trots att jag arbetar extremt effektivt. Sen går dessa jävlar med mångmiljonbelopp i vinst varje kvartal trots att de snålar på allt vad vi arbetare behöver. Usch. Rekommenderar inte denna arbetsplats för någon och jag kommer nog sluta snart då jag går i väggen.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 7Nej 1Rapportera
Jobba inte här!
Vårdbiträde (Nuvarande anställd) –  Stockholm14 juli 2019
Rekommenderar ingen att jobba här. Otrolig stress, knappt någon utbildning och rutiner som inte håller. Vid sjukdom finns det inga rutiner, chefen svarar inte och ingen svarar på kontorstelefonen. Inget annat nummer ges ut eller någon slags rutin förutom att ringa chefen. Blev problem för mig trots att jag försökte allt som gick... ingen hade sett mina sms, mina samtal och lämnade meddelanden på telefonsvarare. Fick bara ett argt samtal när någon ringde upp när mitt pass redan hade börjat för längesen.

Annars är det precis som det står i tidningarna: personalbrist, mycket sjukskrivningar och scheman som inte håller. Ingen hinner äta lunch och ibland läggs lunchen på slutet av passet. Börja klockan 7 för att äta runt 15-16, ingen chans att gå på toa heller. Personer som jobbar för andra hemtjänst företag har berättat vilken skillnad det är på Attendo och andra företag... rekommenderar ingen att jobba på Attendo!!
Fördelar
Inget
Nackdelar
Stress, personalbrist, inga rutiner
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 7NejRapportera
Arbetsplatskultur
Stressigt med dåligt upplägg.
Vårdbiträde (Nuvarande anställd) –  Stockholm12 juli 2019
Varit timvikarie på Attendo ett tag, men jobbar nästan varje dag trots ”bara” timanställd. Började med att få två dagars introduktion med en heltidsanställd. Kändes inte tillräckligt med tid för att lära sig och den jag gick med ville knappt svara på några frågor. Efter det fick jag hoppa in direkt och jobba på eget schema. Vet att det är normalt inom hemtjänsten att få 2-3 dagars introduktion, men tycker det är alldeles för lite tid för att kunna ta hand om brukarna på bästa sätt.

Fick enkelt schema i början, men stressigt och dåligt planerat. Haft brukare som jag fått 5 minuter att ta mig till (enligt schema), men snabbaste resväg med buss/cykel var 15 min eller längre. Hela dagen blir försenad och man får ge mindre tid åt brukarna för att försöka hinna med. Får alltid olika brukare varje dag så blir svårt att lära sig varje persons rutiner. Frågar brukaren och läser information i appen, oftast är inte informationen uppdaterad. Laga mat, lämna mat, inköp och ”aktivitet” brukar gå bra. Brukar krångla vid den personliga hygienen för att vissa inte är bekväma med en person de inte känner. De skjuter upp att duscha osv. På grund av det stressade schemat har jag gått utan lunch varje dag, finns ingen tid för att hinna med alla besök i tid.

Lönen är som den är och det var jag beredd på. Började mest arbeta för att jag gillar att ta hand om andra människor. Skulle inte säga att hemtjänsten är det rätta för mig och hoppas för allas skull att det blir bättre i framtiden. Är bara kvar för att det redan är så lite folk och de äldre ska inte lida för det.

Brukarna är väldigt
  mer... trevliga och förstående. Om man är ny har de tålamod, berättar gärna rutinerna som gäller. Kollegorna är roliga och önskar man fick träffa de oftare under dagen.  mindre
Fördelar
Brukarna, kollegor.
Nackdelar
Stressigt, dåligt planerat, personalbrist
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 5NejRapportera
Arbetsplatskultur
Min kärlek att höra min farfars historier
Ålderdom Care House (Nuvarande anställd) –  Åstorp5 juli 2019
Min kärlek att höra min farfars historier knuffade mig att gå vidare till jobbet.
Fördelar
Grattis lunch
Nackdelar
linga föremål
Hjälpte den här recensionen dig?JaNej 1Rapportera
Arbetsplatskultur
att alla mår bra och visa roliga saker
min chef var snällt person och han förstår alla pe (Tidigare anställd) –  Stockholms kommun2 juli 2019
de har demens sjukdomar men om du jobba med de måste vara en person snäll och har empati och tålamod
Inget positiv
Boendestödjer (Tidigare anställd) –  Hällingsjö23 juni 2019
Där finns inget som fungerade. Ensamarbete, ingen stöttning, icke acceptable arbetsförhållanden.
Fördelar
Inget
Nackdelar
Dåligt ledarskap, ingen fitbäck av ledning, förnekelse av den dåliga arbetsmiljö från lednigs sida.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 3NejRapportera
Arbetsplatskultur
Trivsam och ett bra arbetsklimat tillsammans med arbetspersonal.
Vårdare/Undersköterska (Tidigare anställd) –  Strövelstorp30 april 2019
Ett trivsamt och lugnt ställe med dåliga löneförmåner.
Få utbildnings möjligheter och mindre erfarenheter krävs för bli högre uppsatt personal. Jobbet som boendestödjare annars bra.
Arbetsplatskultur
Positivt ren cleant fresh.
Undersköterska/skötare (Tidigare anställd) –  älvsjö24 april 2019
Påklädning, borsta tänder eventuell dusch. frukost, samt medicin
tv eller aktivitet gympa promenader för det mesta ibland lässning och piano föreställningar.
konversation beroende på vart man jobbar givetvis.
människan i sig har åsikter vilket inte är speciellt nytt för någon utav oss ibland stämmer det överänns ibland inte det vill säga livet tar och livet ger. kulturelt min personliga åsikt är att vi snarare är väldigt lika oavsett nation natur eller kultur vissa har lättare att anpassa sig för andra lite svårare det kan bero på alla möjliga faktorer.
Vildar finns som inte har hafft samma möjligheter där det inte har funnits några gränser i huvudtaget det handlar om att bygga sig själv för att kunna hjälpa andra. vi lever i en ständigt evolutionär värld det ändras men i det stora hela så är det minimalismen som talar.
På ett arbete är det väldigt svårt att göra hundra procent rätt gäller nog för dem allra flesta. felen gjordes för att allting ska bli så bra som möjligt.
Positivt alltid dem flesta ställen jag har varit på. bra personal trevlig omgivning inget att döma på stor eloge till er glädje. :)
alla gör sitt bästa efter sitt bästa utefter sin automatiska förmåga naturligt men man måste uppfylla vissa krav.
attendo dem 2 platser jag har varit på så har dem varit proffesionella flexibla en resa har fått lära mig av duktig personal.
saknar dem som man har jobbat med.
Den svåraste delen av jobbet är att man inte alltid är på topp även fast man vill genom att försöka på alla sätt.
är att man får träffa så mycket olika människor oavsett ålder vissa äldre vissa
  mer... yngre naturen är fin naturen är vacker så man måste passa på att njuta och kämpa genom att göra sitt bästa vill också tilläga att man får se alla aspekter av en människas utveckling på gott och ont.  mindre
Fördelar
Faktiskt har alltid varit generöst med mat.
Nackdelar
Att inget kan bli som man tänkt sig.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1Nej 6Rapportera
Rolig arbetsmiljö
Undersköterska (Tidigare anställd) –  Helsingborg28 februari 2019
Rolig arbetsmiljö, bra trivsel, bra kollegor, bra chef
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 2Nej 3Rapportera
Stressigt
Undersköterska (Nuvarande anställd) –  Helsingborg27 februari 2019
Ett stressigt arbete med otrevlig personal. Det är ett trivsamt och kul jobb men arbetsplats samt kolleger är mindre bra.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 8Nej 1Rapportera