Attendo logo
Attendo

Recensioner från anställda på Attendo

Hittade 199 recensioner som matchade sökningenVisa alla 239 recensioner

Bra arbetserfarenhet

dagliga husstränder rutiner. Diskutera, shoppa, gå en gång ibland.

Fördelar

gemensam lunch

Nackdelar

för lite arbetstid

dåliga chefer

Man får slavlön som vårdbiträde. Dåliga chefer som aldrig försvarar sina anställda.

Fördelar

Nackdelar

Många

Stressigt

När jag började på Attendo var chefens dotter samordnare och så fortsatte det alla ca 15 år jag jobbade. Ny chef och en släkting anställdes. Var ju aldrig någon utbildad chef som som kom utifrån som stannade kvar. Var alltid någon outbildad samordnare som var kompis med fd chefen som blev ny chef. Nu är det 2 st oubildade chefer som åkte på räkmackan. Men bara dom visar bra siffror så är dom ju bra men hur dom sen behandlar personalen som mår dåligt och den ena efter den andra väljer att sluta bryr dom sig inte om. Ett stort skämt här i stan. Om man sa att man inte hann fick man alltid höra att alla andra hann. Men jag skulle göra mitt jobb och sen göra det som den innan INTE gjorde.

Fördelar

Vet inte om det fanns några.

Nackdelar

Dålig lön. Dåliga chefer

sök annat jobb

jobba inte på attendo, dålig lön, chefer som inte bryr sig, dålig attityd på chefer

Jsg trivdes trots mycket dålig lön

Företaget sänkte min lön. Trots att jag utbildade mig till USK. Jag blev upprörd, konfrontera dem, men blev istället ifrågasatt, och uthängd. Slutade med att jag sa upp mig. I efterhand har jag stött på fler som sagt upp sig där, pga att de fick sänkt lön.

Otroligt lågt lön. Balans mellan arbetsinsatser och proffesionel krav mot lön är otroligt obalanserat. Mycket dåligt betalt.

Behöver att hantera stress på ett bra sätt ! Många gånger är du förberedd för dig själv, du arbetar ensam på avdelningen i 3-4 timmar.

Fördelar

inget

Tyvärr övervägande missnöjd med min arbetsplats i nuläget

Underbara kollegor som stöttar varandra, menar då undersköterskorna. Dåligt ledarskap från admin och ledningen, mycket krav på undersköterskorna. Vi ska göra allt och lite till, både andra inom arbetsteamets uppgifter och våra egna, men är ändå aldrig tillräckligt. Kort rast och du kan inte själv påverka dina tider annat än vilken procent du vill ha. Jobbar du 100% är schemat nästan omänskligt. Du ska arbeta långa pass, mer än 8timmar ibland, och sluta sent och börja tidigt dagen efter, arbeta varannan helg och delad tur på helg. I bästa fall 30min rast. Vem som sätter ihop schematiderna är en gåta för mig. Bara att gilla läget eller gå ned i procent igen för att orka. Du ska kunna tåla att bli tilltalad som mindre vetande, däremot inte själv kunna säga ifrån själv. Kommunikation och konflikthantering är usel. Dåligt uppförande tolereras av VISSA pga de är billig arbetskraft eller kompis med samordnare/mobben, tex jobbat jätte länge osv. Nya får i princip ingen information om rutiner, och det blir snurrigt redan från start. Information och vidareutbildning ges till de utvalda. Extra svårt för de som inte kan språket. Nya anställda får veta vilka de rätta personerna är att bli s.k. kompis med för att bli accepterade pga rädda för att bli uppsagda. Blir du vän med rätt personer kan du däremot komma framåt, även outbildad personal med s.k. social kompetens kan klättra upp inom företaget, på gott och ont. Känns ibland som en sekt. De ändrar i dina tider i efterhand, plockar bort tider du arbetat utan att säga till. Så håll koll på dina tider om du arbetar där. Allt handlar om att -

Fördelar

Underbara boende och personal

Nackdelar

Kort rast/vila. Stressigt väldigt mycket ansvar på undersköterskorna, dålig kommunikation och otydligt ledarskap

Trevligt

Jag jobbade på antebdo i Ösmo, trivdes och har inget att klaga på.

Fantastiskt givande och uppskattande företag där man som chef blir sedd

Fint företag med mänskliga värderingar trots att det numera är ett börsnoterat företagVänlig atmosfärChefer och medarbetare blir sedda och uppskattade

Fördelar

Bara fördelar

Nackdelar

Inga nackdelar

Det var den bästa företag . Bästa arbetsplats och kollegor

Det var den bästa företag . Bästa arbetsplats och kollegor

Fördelar

Gratis Lunch

Nackdelar

igen

Lediga jobb på Attendo

Se fler jobb

Aldrig mer

Jag är glad att jag har sökt mig därifrån.Jag kände mig alltid otillräcklig för jag var pressad av tidsplan.Dem som planerade våran arbetsort träffade inte kunderna. Sa man att dom behöver hjälp med allting då satte dom in det på kortet men ingen tid att utföra jobbet.

Fördelar

Noll

Nackdelar

Spring! Stress! Chefen lyssnar inte! Jobbat 8-9 timmar utan rast, man åt och samtidigt bytte nycklar.

Börja inte jobba där.

ATTENDO bryr sig inte ett dugg om vad som händer med personalen. Har man tex en skada och ber att få hamna på biltur ist för cykelturen då man ej klarar av det eller ber att hamna på ett natt pass ist då man endast sitter hemma hos en och samma kund för att den är orolig så hotar dom med sparken om man ej kan jobba pga av skada. Sen är lönen orättvis. Min sambo jobbar också där som timvikarie och hon tjänar 129kr timmen medan jag som också är timvikarie tjänar 112kr timmen. Sen som tim vikarie så vet cheferna att man ej kan leva på endast jobb hos dom, så jag försökte självklart få ett heltidsjobb någon annanstans och då så får jag självklart inte ta ledigt för att gå på en arbetsintervju eller att prova på, på det nya jobbet.

Fördelar

Frisk luft.

Nackdelar

Lönen, respekt för personal, otrevliga, hotar med sparken när man ej kan jobba.

Trygg arbetsmiljö

Bra arbetsplats snälla och samarbetare respekt fula människor

Fördelar

Samma arbete

Diskriminerar pg.a tidigare sjukskrivning

Jag hade höga förhoppningar om Attendo, men har själv fått mig en känga. Vid intervjutillfället blev jag frågad om jag hade haft något "Längre sjukdomsuppehåll". (Efter kontakt med andra rekryterare har jag fått höra att detta är en väldigt konstig sak att fråga) Jag var ärlig och sa att jag varit sjukskriven en gång för flera år sedan orsakat av ångest från min dåvarande arbetsplats. Dagen efter fick jag reda på att jag inte var aktuell för tjänsten, trots en kanonbra telefonintervju och hög kompetens. Sen vägrar de svara när jag vill ha ett svar på varför. Det är tydligt att Attendo är väldigt dömande och otroligt diskriminerande.

Fördelar

Nackdelar

Diskriminering, ej kontaktbara, oseriös vinstdrivning

Arbetsgruppen var underbart

Jag jobbade som undersköterska på Attendo trivdes mycket bra. Skulle tänka mig försätta jobba i äldre vården igen.Att samarbeta åt samma håll och anpassa mig i arbetsgruppen var fantastiskt.

Rolig arbetsmiljö

Jobba på oss boendet är ett mysigt och givande arbete

Dålig info, ingen kommunikation, uselt ledarskap

På atttendo blev jag lovad tillsvidareanställning båda cheferna gick gick på semester när jag började, fick reda på att jag endast var timvikarie. Blev inte introducerad av hur arbetet gick till, de gav mig ett schema av vilka klienter jag skulle träffa/ hjälpa. Extremt kort om tid och jag hade inte lov att prata med klienterna. Mycket dålig lön och inga svar på frågor jag hade. Extrem stress och press då man ofta cyklar trots att jag har körkort och en del bilar finns tillgängliga. Rekommenderar inte Attendo som arbetsplats. Mina kollegor berättade hur dåligt allt var och att vi inte fick lön ifall någon klient ställde in hembesöket vilket det är lag på. Jag slutade på attendo strax efter att jag börjat. Hoppas dem ändrar deras förhållningssätt så det blir trevlig att jobba där, nu har dem chansen. Tack för mig.

Fördelar

Nackdelar

Ingen lön när hembesök avbokas vilket alla har rätt till. Mer än så tom

Rekommenderas inte.

Dålig ledarskap, hierarkiskt, dålig feed back, maktutövning, lönespecifikationer som inte stämmer, ingen tid för rast, inkompetent personal och extremt dåligt betald, dubbla arbetspass i flera dagar i rad...

Fördelar

Nackdelar

Allt ovan srivet

Stora chanser till Personlig utveckling

Ansvarsområden att utvecklas i och ledare som ser potential

Många vackra ord med tunt underlag

Attendo har sina papper/ dokument hyfsat i ordning men de betalar riktigt snålt för allt vad som förväntas av medarbetarna. Det enda sättet att göra karriär inom företaget är att infoga sig i ledet, klämma in sig i sektliknande förhållanden. De får medarbetare att signera dokument som säger att du aldrig får säga ett ont ord om Attendo. Om du sätter dig emot något får du inte vara anonym trots att de säger sig ha en visselblåsarfunktion. Vi har t ex våldsamma "brukare" men ingen tid att prata av oss om det. Efter arbetsdagar kommer man hem som en urlakad trasa. För usel lön. Jag skäms för att skriva Attendo på min CV.

Fördelar

Fina brukare men för många på för få i personalstyrkan. Fördel: promenader på jobbet.

Nackdelar

Dålig lön, snåla ersättningar för t ex arbetsskyddsklädsel, förnedrande system med digital stämpelklocka.

Skit företag med enbart vinstintresse

Skit företag som bara utnyttjar sina medarbetare. Ljuger om tjänster och ger timanställning trots lång erfarenhet och utbildning. Chefer som säger till vårdbiträden att de måste vara uskor för att få fast tjänst, när det finns hur många uskor som helst som inte får det. Unga, inkompetenta chefer som ljuger, saknar respekt för medarbetare men gärna vill få det att se bra ut utåt. Vi hade bra samordnare som i alla fall fixade fredagsfika och en del bra personalfester. Man ger administrativa tjänster till folk som saknar kompetens, sunt förnuft och rent av är elaka mot personalen. Dåliga scheman, trasiga telefoner och cycklar. Bara undvik det här företaget.

Fördelar

Hyfsade personalförmåner

Nackdelar

Stress, dålig ledning, dåliga scheman, avsaknad av struktur
  • Attendo