Attendo recensioner av medarbetare

Hittade 164 recensioner som matchade sökningen Se alla 198 recensionerna
Sortera efter: Hjälpsamhet | Betyg | Datum
Bra sammanhållning mellan personalen
undersköterska boendestödjare (Tidigare anställd) –  Dalen12 december 2019
Tyvärr var det dåliga arbetstider med mycket jourarbete vilket innebar sovande natt. Man sover på arbetet men får inget betalt. Arbetstiderna var ganska jobbiga med kvälls- och jourarbeten.
Fördelar
Bra sammanhållning mellan personalen, härliga boenden
Nackdelar
Dåliga arbetstider, dålig lön
Arbetsplatskultur
Mardröm för alla arbetare och boenden
Undersköterska (Tidigare anställd) –  Växjö8 december 2019
Dålig lön, dålig ledning, underbemannat. Ibland är man själv på en hel demensavdelning. Skandal är ända rätta ordet att beskriva detta vinstdrivande företag.
boendet
stödassistent (Tidigare anställd) –  Eslövs kommun1 december 2019
ligger väldigt långt ut, svårt och ta sig ut om man ska jobba.
Lärorikt
Arbete (Nuvarande anställd) –  Västerås18 november 2019
Som vårdbiträde får man ständigt möta människor som är i behov av di hjälp och tillsyn. Det krävs att man som människa är social och har förmåga att kunna kommunicera. Att arbeta inom äldreomsorgen kräver tålamod och uthållighet, det krävs att man är säker på vad man ska göra och att det blir korrekt gjort.
Hjälpte den här recensionen dig?JaNej 1Rapportera
Arbetsplatskultur
Ingen på arbetsplatsen är nog nöjda med Attendo som arbetsgivare
Arbetsterapeut (Tidigare anställd) –  Stockholm21 oktober 2019
Attendo säger sig tycka det är viktigt att personalen mår bra men det är ren lögn. De gör ingenting för medarbetarna. Otroligt att de får fortsätta ansvara för vård.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 7Nej 1Rapportera
Arbetsplatskultur
vården och ormsorgen i min arbetsplats
Mentalskötare-Undersköterska (Nuvarande anställd) –  Stockholm11 oktober 2019
Jag trivs på jobbet p.g.a. att jag tycker om att hjälpa till människor som behöver hjälp.
Jag tycker om också utmaningar som jag brukar få för att ge en god vård och en god omsorg,
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 5Nej 4Rapportera
Arbetsplatskultur
Företag som månar om sina kunder/patienter och sina medarbetare
Undersköterska (Tidigare anställd) –  Västerås10 oktober 2019
Alltid blivit bemött med respekt
Har kunnat påverka/medverka/haft inflytande kring arbetets utförande
Fått prova på det som intresserat mig
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 3Nej 2Rapportera
Söker jobb!
Äldreomsorg (Tidigare anställd) –  Ulricehamns kommun7 oktober 2019
Jag fick ett erbjudande från spaningen till att jobba med kundtjänst men det va ingen bra erbjudande jag söker gärna en chans till att kunna jobba utomlands med bra kollegor samt bra lön jag är en glad social person hoppas jag kan hitta ett jobb snart som möjligt!
Mvh/ Abbe
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 3NejRapportera
Fruktansvärd mardröm
- (Tidigare anställd) –  Göteborg27 september 2019
Att jobba på attendo är en mardröm. Jag sliter varje dag med otroligt jobbiga arbetstider med minimal lön. Jobba inte här, snälla du det finns så mycket bättre. Jag har inget tid att vars med min dotter. Jag är trött ständigt. Medarbetarna hugger mig i ryggen och skrattar åt mig. Jag har aldrig mått såhär dåligt, attendo ni bör skämmas. Fy fan.
Fördelar
Nackdelar
Allt
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 11NejRapportera
3 av 5
Sommarvikariat/månadsanställd (Tidigare anställd) –  Malmö24 september 2019
Dålig ledarskap på just den arbetsplatsen, men brukarna var fantastiska och jag möte många guldkorn där.
Fördelar
Många bra kollegor
Nackdelar
Ledningen
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1NejRapportera
Bra ledning förmåner
Behandlingsassistent (Tidigare anställd) –  Höllviken Vellinge13 september 2019
Trevlig och kunnig personal och ledningen. Företag tar hänsyn till sina arbetare genom olika förmånet
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 2Nej 1Rapportera
Arbetsplatskultur
Det var kul för mig som är ensam i Sverige att jobba som hemtjänst, man får kontakt med gamla människor .
Vårdbiträde (Tidigare anställd) –  Norrtälje kommun11 september 2019
När man ska jobba som hemtjänst så måste man ha tålamod med gamla människor och behandla på ett bra sätt.
Fördelar
Får kontakt med andra
Nackdelar
Var lite svårt med nya kunder/patienter
Bra arbetskollegor
Undersköterska (Tidigare anställd) –  Gotlands Län7 september 2019
Hade de inte varit för de arbetskollegor jag hade/haft så hade jag förmodligen slutat tidigare.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 9NejRapportera
Usk
Usk (Tidigare anställd) –  Växjö1 september 2019
Mycket underbemanningen och ensamarbete. Hann aldrig ta rast.
Dålig ledning och förståelse från den nya enhetschefen.

Sätter ALDRIG min fot på det företaget igen.
Slavarbete!!!
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 10NejRapportera
Arbetsplatskultur
Vidrigt företag, som endast tänker på vinst.
Undersköterska (Nuvarande anställd) –  Linköping21 augusti 2019
Rekommenderar inte attendo till någon. Ett företag som inte bryr dig om sin personal överhuvudtaget. Vinst är det enda som räknas. Anställer massa folk på tidsbestämda avtal. När dessa avtal sen ska bli fasta tjänster kommet chefen med någon påhittad lögn och personen sparkas i stället. Fasta tjänster är dyrt. Och företaget kan anställa någon ny stackare med hopp om en fast tjänst.
Attendo har även en förkärlek till att anställa folk som inte kan det svenska språket speciellt bra. Ju sämre du är på svenska desto bättre.
De har också något special avtal med Filippinerna, att folk därifrån får jobb på attendo 100% samtidigt som de går i skolan och läser svenska.
100% får nästan ingen annan. Bara massa konstiga procent. Med skit dålig lön.
Cheferna är så dåliga så det går inte att beskriva med ord.
Fördelar
Nackdelar
Allt.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 14Nej 1Rapportera
Utmanande men lärorikt arbete
Sommarvikarie (Tidigare anställd) –  Nacka10 augusti 2019
Detta jobb har framförallt lärt mig tålamod, då det är mentalt ansträngande att socialisera sig med dementa non-stop. Dock har jobbet även gett mig många roliga och glada stunder, och jag fick chansen att träffa många fina människor.
Fördelar
Känslan att man gör någonting gott för samhället
Nackdelar
Otrevliga chefer
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 3Nej 2Rapportera
Kvalitet och bemötande
Verksamhetschef (Nuvarande anställd) –  Halmstad6 augusti 2019
Attendo bör på allvar höja kvalitet hos sin personal vad det gäller bemötande, konflikthantering, ledarskap och inte minst omvårdnad.
Att ha bara vinst o ”gröna” siffror i fokus kanske är bra på kortsikt men på långsikt är det starka relationer och ökad kunskap som garanterar vinsten och kundnöjdheten. Människors mående före vinst tack!
Attendo bör tänka på höga personal omsättning både på golvnivå och ledningsnivå!
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 7NejRapportera
Otroligt oseriöst
Behandlingsassistent (Tidigare anställd) –  Bromölla kommun1 augusti 2019
Duktiga på att visa en fasad utåt som verkar bra. Insider jobb mellan chefer mörkläggning av lex Sarah fall och totalt inriktade på enbart vinst. Aldrig attendo igen.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 7NejRapportera
Detta jävla pissföretag
Vårdbiträde (Nuvarande anställd) –  Stockholm23 juli 2019
Arbetat här i ett halvår nu och det enda som får mig att gå till arbetet är brukarna. Kollegor? Dem hinner du inte ens träffa bortsett från 10 min innan passet börjar. Jag har blivit lurad på lön. Vanligt att ungdomar anställs utan kontrakt och svartarbete förekommer definitivt. Ska du arbeta här kräv kontrakt innan du börjar och arbeta inte utan. Det finns ingen jävla struktur och de enda kontaktuppgifterna du får är till en planeringsledare som varken svarar eller coachar på något sätt.

När jag var ny hade jag insulin,medicin mm på mitt schema trots att jag sagt att jag inte hade någon delegering. Lyfter man detta med planeringsledare får man ett aha så ska det inte va men dagen efter är du i precis samma situation. Självklart väljer jag att ge medicin utan delegering trots att jag begår ett brott för de måste ha sin medicin. Urgamla telefoner och cyklar som strular för var dag vilket gör att man inte ens hinner besöka brukarna. Missar min lunch och får avdrag för rast varje jävla månad trots att jag arbetar extremt effektivt. Sen går dessa jävlar med mångmiljonbelopp i vinst varje kvartal trots att de snålar på allt vad vi arbetare behöver. Usch. Rekommenderar inte denna arbetsplats för någon och jag kommer nog sluta snart då jag går i väggen.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 16Nej 1Rapportera
Jobba inte här!
Vårdbiträde (Nuvarande anställd) –  Stockholm14 juli 2019
Rekommenderar ingen att jobba här. Otrolig stress, knappt någon utbildning och rutiner som inte håller. Vid sjukdom finns det inga rutiner, chefen svarar inte och ingen svarar på kontorstelefonen. Inget annat nummer ges ut eller någon slags rutin förutom att ringa chefen. Blev problem för mig trots att jag försökte allt som gick... ingen hade sett mina sms, mina samtal och lämnade meddelanden på telefonsvarare. Fick bara ett argt samtal när någon ringde upp när mitt pass redan hade börjat för längesen.

Annars är det precis som det står i tidningarna: personalbrist, mycket sjukskrivningar och scheman som inte håller. Ingen hinner äta lunch och ibland läggs lunchen på slutet av passet. Börja klockan 7 för att äta runt 15-16, ingen chans att gå på toa heller. Personer som jobbar för andra hemtjänst företag har berättat vilken skillnad det är på Attendo och andra företag... rekommenderar ingen att jobba på Attendo!!
Fördelar
Inget
Nackdelar
Stress, personalbrist, inga rutiner
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 12NejRapportera
Ianspråktagen profil

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Attendo. Vår community är redo att svara.

Ställ en fråga