Attendo

Recensioner från anställda på Attendo

Engagerad personal.
Mycket pyssel och mindre utomhusaktiviteter. Trivdes väldigt bra med brukarna. Ojämn fördelning mellan manlig och kvinnlig personal.
Skit lön, pissledning.
Sämsta företaget som byter ut personal om man har en åsikt i företaget. Pissiga jävla slavlöner, 12 tusen efter skatt, snälla jag skulle tjäna bättre på att arbeta som prostituerad på gatan. Slavlön, översittare till chefer, och inte för att tala om de äldre, mat finns inte trots att dem betalar för det, äcklig kvalitet på maten, halvfabrikat så det skriker om det, dem värderar inte sin personal
Bojkotta attendo
Är så ledsen över att folk går på denna fina text o börjar jobba på attendo. Folk utnyttjas, får ej den lönen som som bestämts. Det är väldigt stressigt o orimligt lite tid hos varje brukare vilket leder till dålig livskvalitet för de äldre. Tycker attendos vård visar på dåligt människovärde helt ärligt och kan inte rekommendera dom till någon
Dålig, sämre och sämst.
Attendo har en förmåga att anställa folk utan några som helst kunskaper i Svenska. Vilket gör att brukarna/anhöriga och andra kollegor inte förstår vad dom säger, det är redan stressigt inom vården. Blir ännu stressigare med folk som inte förstår Svenska. Fast anställning existerar knappt och om man kritiserar företaget, kommer med förslag samt förbättringar var förberedd på att bli avskedad utan någon som helst förvarning.

Anställer även folk från samhall som ska ha hand om mat och städ, men som tyvärr är väldigt speciella och som inte gör sina arbetsuppgifter. Ingen näringsrik mat, mycket smörgåsar och maten räcker knappt till vårdtagare med mycket aptit. Dåliga chefer som har förkärlek åt att snacka skit om personal och vårdtagare och pratar om vårdtagare på kafferasten. Ingen sekretess där inte. Arbetstiderna är som vanligt inom vården, dålig och likaså lönen.
Lärde mej att prata bättre med människor och att ha mer tolomod än vad jag brukar ha
Det va helt ok men skulle ej recomendera för ett första jobb
Det visar Bra kompetenta Kollegor
Bra arbetsställe ligger centralt i Huddinge, bra bus försendelse, tåg station osv.
Långtråkigt
fick mest bara sitta på en stol och städa samt lägga upp mat och rulla ut boendena på gården som " rolig aktivitet"
Lärorikt och roligt
Jag tycker det var väldigt roligt och lärorikt att jobba för Attendo.
Växte väldigt mycket som person.
Lärorikt
Ett jobb som fick in mig på min nya karriär, där för ligger det mig varmt om hjärtat.
Stressigt och ingen marginaler i planeringen
Ingen rastar eller kisspauser, väldig mycket övertid som var obetalt (men dras av lönen om jag lämnar arbetsplatsen 10 min tidigare). Väldig mycket stress som sällan behövdes. Oftast för lite information om mina kunder. Dåliga tider. För många delade dagar på helgar så att dom inte behöver betala de få rastar som jag får. Företaget vet var du är och vad du gör vid alla tider så att, om nånting skulle gå fel, kan dom skylla på dig och inte på dålig ledarskap.

Lönen är låg och min chef rakt ut frågade vad jag tjänande vid min tidigare anställning och vägrade att gå en enda öre över den. Det har varit över ett år nu och jag har fortfarande ingen fastanställning heller (men mina "arbetsbetyg" är bra). En del av min kontrakt är att jag lover lojalitet mot företaget. Lojalitet förtjänar man, det tecknar man inte för. Helt löjligt. Jag letar vidare till ett bättre jobb.

Min kollegor är dock fantastiska och mina kunder oftast med. Det är företaget själv som jag tycker inte om.
Rimlig lön, stressig
Lön var bra. Annars stressigt. Ofta (ca 2 ser i veckan) trots grundbemanning var 3st ssk i tjänst var man 2 ibland bara 1 ssk i tjänst. Dålig introduktion
Trevligt boende
Fint beläget, mysig och hemtrevlig atmosfär. Det bästa är nog salongen där det bjuds upp till en dans eller sjungs allsången. Och hur mycket andra aktiviteter som helst.
Som personal behöver du inte ha dåligt samvete för det där lilla extra du inte hann ge för utrymme finns. Mycket kompetent personal i alla kategorier.
Värsta arbetsgivare i min 25 år som undersköterska
Sök inte jobb hos Attendo i Helsingborg! Stressig miljö, chefen lyssnar inte, du kan ej påverka din arbetssituation.
Man har inte ens tid att ta rast, inte ens att gå på toaletten.
Fördelar
Nackdelar
Många! Stressig arbetsmiljö! Chefen struntar i vad du säger, lyssnar inte!
Det var stressigt och inte värt lönen jag fick
Jag fick ta hand om dem äldre, mat, klä på dem, städa.
Bra sammanhållning mellan personalen
Tyvärr var det dåliga arbetstider med mycket jourarbete vilket innebar sovande natt. Man sover på arbetet men får inget betalt. Arbetstiderna var ganska jobbiga med kvälls- och jourarbeten.
Fördelar
Bra sammanhållning mellan personalen, härliga boenden
Nackdelar
Dåliga arbetstider, dålig lön
Mardröm för alla arbetare och boenden
Dålig lön, dålig ledning, underbemannat. Ibland är man själv på en hel demensavdelning. Skandal är ända rätta ordet att beskriva detta vinstdrivande företag.
Stressig men rolig arbetsmiljö
Långa dagar i högt tempo vägdes upp av trevliga och hjälpsamma kollegor.
boendet
ligger väldigt långt ut, svårt och ta sig ut om man ska jobba.
Lärorikt
Som vårdbiträde får man ständigt möta människor som är i behov av di hjälp och tillsyn. Det krävs att man som människa är social och har förmåga att kunna kommunicera. Att arbeta inom äldreomsorgen kräver tålamod och uthållighet, det krävs att man är säker på vad man ska göra och att det blir korrekt gjort.
Ingen på arbetsplatsen är nog nöjda med Attendo som arbetsgivare
Attendo säger sig tycka det är viktigt att personalen mår bra men det är ren lögn. De gör ingenting för medarbetarna. Otroligt att de får fortsätta ansvara för vård.
Fördelar
vården och ormsorgen i min arbetsplats
Jag trivs på jobbet p.g.a. att jag tycker om att hjälpa till människor som behöver hjälp.
Jag tycker om också utmaningar som jag brukar få för att ge en god vård och en god omsorg,
Verifierad profil
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Attendo. Vår community är redo att svara.
3,4
3,2