Atlas Copco

Recensioner från anställda på Atlas Copco

Det var trevligt att jobba på Atlas Copco. Kompetenta arbetskollegor.
qqqqqqacqqqqqqacqqqqqqacqqqqqqacqqqqqqacqqqqqqacqqqqqqacqqqqqqacqqqqqqacqqqqqqacqqqqqqacqqqqqqacqqqqqqac
Kom in mellan 8-9 på morgonen och gick igenom dagens individuella och grupp arbeten. En som vill gå in i ingenjörs utbildningen så lärde jag mig en hel del hur det var att jobba som en maskiningenjör. Arbetsplatsen var väldigt professionell och uppbyggt på ett bra sätt. Det utmanande med jobbet var att kunna lösa de komplexa problemen jag var tilldelad individuellt. Det gjorde en nervös innan man fick positionen men löste sig vilket det gör för det flesta. Med tiden kom jag in i jobbet mer och mer och det blev lättare att sköta de olika uppgifterna jag var tilldelad. Det bästa var de jag lärde känna, de olika uppgifterna jag hade dagligen och erfarenheten. Jag har lärt mig så mycket på den korta tiden jag var där.
Fördelar
Enkelt att åka till kommunalt
Nackdelar
Lunch kostade, Min lön var låg.
Ganska bra arbetsmiljöer..dåliga chefer..kollegorna är ok
Vill du jobba i en dynamisk och lärorik miljö med stort eget ansvar är Atlas Copco rätta bolaget. Här är det en stark kultur av commitment, interaction och innovation (stämmer faktiskt).
Fördelar
Se ovan
Nackdelar
You are on your own
Mycket frihet under ansvar, koordinerande roll mellan interna avdelningar.
Spännade företag som går bra och har ett trevligt arbetsklimat.
Fördelar
Internationellt
Nackdelar
Otydliga arbetsbeskrivningar
Roliga verktyg i ett konservativt mekanikdominerat område, där mjukvara inte värdesätts upp till dess fulla potential.
Mycket roligt arbete med el hydraulik och mekanik. Bra jobbar kompisar. Ren arbetsmiljö.
Fördelar
Grattis kaffe
Nackdelar
Dålig planering
x Man går till den station man är uppskriven på. Man arbetar i bra takt och ser över arbetsuppgifterna. Självklart går man över till arbetskollegan och hjälper till då man ligger bra till ex. x Förståelse över arbetet, hantera stress på bra sätt, vikten av samarbete samt och vara till hands på rätt plats vid rätt tidpunkt. x Finns alltid till hands, har alltid överseende för olika slags behov. x Bra mix av personer med ålder och bakgrund. x Det finns inget. x Arbeta under stress, att få nya utmaningar, bra med högt tempo, överlag bra arbetsuppgifter och arbetsplats.
Mycket föhastade beslut! Roliga kollegor men beslut fattades in sista second och för en testare är detta inte kul
atlas var en rolig arbetsplats, mycket omväxlande jobb.
Jag tycker om omväxling och har lätt att anpassa mig efter olika krav och önskemål, gör gärna flera saker samtidigt och har lätt att strukturera upp situationer men lämnar inget åt slumpen och tycker om att ha koll på detaljer.
goda medarbetare goda arbetsplatser Mycket bra arbetsplats
Det var rolig att arbeta i posten och detsamma i atlas copco.
Fördelar
Kaffe
Nackdelar
inget
Jobbat i Posten för jag tyckte att det var rolig att lyfta och sortera grejer. Jag har gott fysik.
Fördelar
De bjöd på kaffe.
Nackdelar
inget
Nu har jag arbetat som kommunikation Intern på Atlas Copco Mining & Rock Excavation Service (MRS) Division. Med metoden som samhällsbaserade kommunikationsstrategier har jag för närvarande arbetat med de viktigaste uppgifterna i utredningen av kommunikationsstrukturen, utforma kommunikationsstrategier med uppföljningsaktiviteter för att ge och visualisera kommunikations struktur för 250 arbetstagaren i Global Supply Chain (GSC). Jag också stödjer HR-avdelningen, särskilt fokus på material och kommunikationskanaler för Orientering, verkstäder för nyanställda och kompetens projektet med hjälp av SharePoint och Adobe Suite. ¨ Jag tycker mycket om stödjande kollegor och företaget fokuserar mycket på fokus på hållbara produkter och lösningar.
Nackdelar
många möte, komplicerade organisationsstruktur brist på ledarskap
It was just plain, Not really fun co-workers, The bosses did not care and did never got any good job or anything even tho statistic i did most and everything, But i am not the guy who goes around bragig so i never got acknowledge for it but others was..and it went bad for company so they had to let ppl go.
Började kl 06:00 med en kaffe sen börjar man gå igenom papper som arbetskollegor har skrivit vad dom gjort men maskinen på kvällen innan sen börjar man bygga.Bra arbetskollegor. Svårt att komma åt när man skruvar. Man lär sig mycket och det är roligt.
Fördelar
Goda luncher
Nackdelar
Allt har ett slut
Det var väldigt speciellt att arbeta hos Atlas Copco eftersom det var mitt första jobb i Sverige. Har skaffat många vänner som hjälpte mig både om jobbet och om livet. Jag fortfarande har kontakt med dom.
Fördelar
allt
Nackdelar
inget
När jag jobbade på Atlas COPCO URE så hade jag som arbetsuppgifter att montera och demontera Bomar till riggar (borrmaskiner). Jag jobbade även med att tömma och montera hyraulslangar till bomarna. Jag hade bra medarbetare som hjälpte mig om de behövdes samt att de var trevliga på rasterna.
Fördelar
Gratis luncher.
Nackdelar
Praktik